Ihanaa olla raitis
Meidän ei tarvitse kenenkään juoda, ollaan niin kiitollisia.
Kesällä voi nauttia täysin joka hetkestä raikkain olotiloin.
Valitettavasti alkoholi pilaa niin monen loman.Näin kesän alussa kehotan miettimään et tarvitko niitä jokapäiväisiä huikkia ja jos niin mietippäs samalla kuinka moni itses lisäksi siitä juomisestasi kärsii.
Juomisessa ei ole mitään mahtavaa, se on riippuvuus ja huono sellainen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Näin entisenä alkoholistina ja addiktina voin sanoa omasta puolestani että elämä on parasta vesilasi kädessä. ja joo ehkä tietyllä tavalla haastavampaa kun ei pääse karkuun pulloon tai kamaan. Mutta nauru ja värit palasivat elämääni kun jostain löysin tahtotilan viheltää päihteiden kanssa pelleilyn poikki. Kova oli duuni.
Toki välillä kadehdin kohtuukäyttäjiä. Itselläni ei valitettavasti enää onnistu.
Laitahan jo korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Mistä tiedät kun et ole käyttänyt!!! Ehkä sulla on elämästä mennyt iso osa hukkaan. Äläkä vertaile sitä muihin.
Onko krapula vai viinanhimo kun pinna noin kireällä ?
Sinulla on selvästikin paljon kokemusta krapulasta ja viinanhimosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Näin entisenä alkoholistina ja addiktina voin sanoa omasta puolestani että elämä on parasta vesilasi kädessä. ja joo ehkä tietyllä tavalla haastavampaa kun ei pääse karkuun pulloon tai kamaan. Mutta nauru ja värit palasivat elämääni kun jostain löysin tahtotilan viheltää päihteiden kanssa pelleilyn poikki. Kova oli duuni.
Toki välillä kadehdin kohtuukäyttäjiä. Itselläni ei valitettavasti enää onnistu.
Ajatteli kyllä tän jaffan juoda loppuun.
Raivoraittiudessa ei ole mitään hienoa. Ampuisin itseni, jos olisin sellainen ääliö.
Näinhän se on, kun on sitä vertailupohjaa. Nämä eivät ole kilpailuja, mutta uskon, ettei kukaan absolutistina koko elämänsä elänyt ymmärrä kuinka hienoa on olla raitis sen jälkeen kun on kädet tärisen piikittänyt jossain narkkikämpässä, saanut puukosta huumekaupoilla ja herännyt sairaalassa tarkoituksella otetun yliannostuksen jälkeen.
Kohtuukäyttö ja maltilliset paheet ovat ihan ok sellaisille, joille päihteet eivät ongelma. Se ei ole yhtään sen huonompaa elämää kuin täysin absolustin elämä. Kaikista tärkeintä on olla rehellinen itselleen ja läheisilleen omasta päihteidenkäytöstään.
Monet naiset pilaa elämänsä asuvalla alkoholisti juopon kanssa. Naiset otta komean miehen mutta se on yleensä juoppo ja jännämies. Tuossakin yksi tapaus.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a09083b-8af6-42bc-a05d-c049daa32785
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitinkin viinapullon korkkia mutta näköjään haluat kierrellä ja kaarrella sen asian suhteen. Sellaista se teidän päihdeongelmaisten elämä on - te ette näe omassa päihteidenkäytössänne mitään ongelmaa ja sitten kun näette, onkin usein jo liian myöhäistä.
En ole mitenkään aatteellisesti raitis. Itse en vaan saa alkoholista mitään fiilistä.
Rööki kädessä tuli vaan hölmö olo ja blossesta tulee vaan väsy tai ylikelailua.
Olen siis raitis tylsimys joidenkin teidän mielestä. Ironista kyllä minua pidetään viihdyttävänä seurana ja pyydetään mukaan menoihin vaikka vain kahvia ja vettä siellä lipittelenkin. Ehkä olen syntymäsekaisin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitinkin viinapullon korkkia mutta näköjään haluat kierrellä ja kaarrella sen asian suhteen. Sellaista se teidän päihdeongelmaisten elämä on - te ette näe omassa päihteidenkäytössänne mitään ongelmaa ja sitten kun näette, onkin usein jo liian myöhäistä.
titityy
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset pilaa elämänsä asuvalla alkoholisti juopon kanssa. Naiset otta komean miehen mutta se on yleensä juoppo ja jännämies. Tuossakin yksi tapaus.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a09083b-8af6-42bc-a05d-c049daa32785
Jännämiehet eivät normaalisti ole pesunkestäviä alkoholisteja vaan sekakäyttäjiä/narkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
titityy
Joko alkaa viina pistämään päätä sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään aatteellisesti raitis. Itse en vaan saa alkoholista mitään fiilistä.
Olen siis raitis tylsimys joidenkin teidän mielestä. Ironista kyllä minua pidetään viihdyttävänä seurana ja pyydetään mukaan menoihin vaikka vain kahvia ja vettä siellä lipittelenkin. Ehkä olen syntymäsekaisin sitten.
Ei vaan homo sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan homo sinä olet.
Itseasiassa olen bi. Vastaan tuli niin hävyttömän komea mies että oli pakko vähän peuhata hänen kanssaan.
Ja ajattele,SELVINPÄIN!!
Kukaan "raitis" eli normaali ei kirjoita tuollaista.