Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa olla raitis

Vierailija
11.06.2026 |

Meidän ei tarvitse kenenkään juoda, ollaan niin kiitollisia.

Kesällä voi nauttia täysin joka hetkestä raikkain olotiloin.

 

Valitettavasti alkoholi pilaa niin monen loman.Näin kesän alussa kehotan miettimään et tarvitko niitä jokapäiväisiä huikkia ja jos niin mietippäs samalla kuinka moni itses lisäksi siitä juomisestasi kärsii.

 

Juomisessa ei ole mitään mahtavaa, se on riippuvuus ja huono sellainen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä. 

Näin entisenä alkoholistina ja addiktina voin sanoa omasta puolestani että elämä on parasta vesilasi kädessä. ja joo ehkä tietyllä tavalla haastavampaa kun ei pääse karkuun pulloon tai kamaan.  Mutta nauru ja värit palasivat elämääni kun jostain löysin tahtotilan viheltää päihteiden kanssa pelleilyn poikki. Kova oli duuni.

Toki välillä kadehdin kohtuukäyttäjiä. Itselläni ei valitettavasti enää onnistu.

Laitahan jo korkki kiinni.

Ajatteli kyllä tän jaffan juoda loppuun.

jaffa viemäriin HETI!

Vierailija
42/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.

Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D

Kannattaisi korkata välillä.

Alkoholiriippuvaiset tuntevat pistoksen sydämessään mutta puolustavat koska eivät voi yksinkertaisesti olla juomatta. Vai pystytkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .

Vierailija
44/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa paskaa. Tosiasiassa hän on pahimman sortin kaappijuoppo.

Vierailija
45/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pulloa kossua päivässä pitää lääkärin loitolla ja kehon kunnossa.

Vierailija
46/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .

Tai sitten voisit nauttia jäljellä olevasta ajasta ja elämästä just niinkuin oikeasti haluat, kestää se sitten minkä kestää, mut ainakin olis hilpeät lopun ajat, verrattuna siihen että ehkä hieman pidempään ilotonta kärvistelyä. Eikös se mene niin, että laatu korvaa määrän? Joten kippis! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .

Tai sitten voisit nauttia jäljellä olevasta ajasta ja elämästä just niinkuin oikeasti haluat, kestää se sitten minkä kestää, mut ainakin olis hilpeät lopun ajat, verrattuna siihen että ehkä hieman pidempään ilotonta kärvistelyä. Eikös se mene niin, että laatu korvaa määrän? Joten kippis! 

Ilot pitää koettaa repiä pienestä, kuten aurinkoisista kesäaamuista, hyvistä kirjoista ja elokuvista tai ruuasta. Ei se alkoholiin kuoleminenkaan kovin hyvä tapa ole lähteä, näitä muutaman nähneenä. Eihän kunnon nousuhumalaa voita mikään, mutta parempi silti on raittiina, ehdottomasti.

Vierailija
48/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.

Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D

Kannattaisi korkata välillä.

Eikä kertonut. 

Kalahtiko kalikka omaan nilkkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raitis =  boooooring..  Kaikkea kohtuudella on paras!

Ei sellaista kaipaa, mitä ei tarvitse. 

Vierailija
50/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.

Mistä tiedät kun et ole käyttänyt!!! Ehkä sulla on elämästä mennyt iso osa hukkaan. Äläkä vertaile sitä muihin.

Onko krapula vai viinanhimo kun pinna noin kireällä ?

Tekiskö sullakin miel vähän olutta eikä leikkiä tollasta pelleä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.

Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D

Kannattaisi korkata välillä.

Sulla on varmaan eri teksti, ei mulla niin lue missään. Miksi olet noin hapan ? Taisi osua pahasti.

Tuossahan se lukee selvällä Suomen kielellä. Ehkä luit eri kommentin kuin mihin vastaat.

"--enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä."

Ja ei osunut, hymyilytti. Itse rakastan alkoholia.

Kadehdit raitista.

Vierailija
52/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa paskaa. Tosiasiassa hän on pahimman sortin kaappijuoppo.

Vanha juoppo itkee täällä kun ei voi enää juoda tai maksa pamahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä. 

Kyllä sitä voi viettää täyttä elämää ja iloita ilman alkoholiakin.

Itse olen pitänyt pitkiäkin viinattomia kausia, en ole havainnut noina kausina

oikeastaan muuta muutosta, kuin vähän virkummat lauantaiaamut.

Nollausta en ymmärrä, muutama viskilasillinen viikonloppuiltaisin ja vain koska

se on mukavan makuista.

Humalahakuista juomista en ole harrastanut sitten varhaisteinivuosien.

Vierailija
54/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.

Joo 50-vuotiaana ei ihmisen elimistö sillä tavalla  edes kestä liikaa alkoholin käyttöä. Itse huomasin, että rapulakin tuli  jo aika vähästa viinistä, niin lopetin sitten kokonaan. Ei ole mieli tehnyt.

Vierailija
56/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo

Aika nolo kommentti.

Vierailija
57/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään aatteellisesti raitis. Itse en vaan saa alkoholista mitään fiilistä. 

Rööki kädessä tuli vaan hölmö olo ja blossesta tulee vaan väsy tai ylikelailua.

Olen siis raitis tylsimys joidenkin teidän mielestä. Ironista kyllä minua pidetään viihdyttävänä seurana ja pyydetään mukaan menoihin vaikka vain kahvia ja vettä siellä lipittelenkin. Ehkä olen syntymäsekaisin sitten.

Ei vaan homo sinä olet.

Itseasiassa olen bi. Vastaan tuli niin hävyttömän komea mies että oli pakko vähän peuhata hänen kanssaan. 

Ja ajattele,SELVINPÄIN!!

Kuvottava umpihomo sinä olet. Ainut, joka kanssasi suostuu pelehtimään, on isäsi.

Vierailija
58/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo

Laitahan korkki kiinni, eläkeläinen.

Vierailija
59/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä. 

Raittiina elämä on mahtavaa ja iloista, aitoa, ei mitään tyhjänpäiväistä hörötystä joillekkin humalaisten kaheksan kertaa kerrotuille sekopää jutuille.

 

Mikä pakko se on alkoholilla nollata?

Sinulla on riippuvuus siihen myrkkyyn.

Jos joku kertoo samat jutut monta kertaa niin hän on jo todella humalassa. Miksi sinä hakeudut sellaisten seuraan? Aivan turhaa kitinää taas sinulta.

Vierailija
60/63 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli pulloa kossua päivässä pitää lääkärin loitolla ja kehon kunnossa.

Entäs sitten, kun sitä menee 1 litra päivässä, eikä tunnu miltään...