Ihanaa olla raitis
Meidän ei tarvitse kenenkään juoda, ollaan niin kiitollisia.
Kesällä voi nauttia täysin joka hetkestä raikkain olotiloin.
Valitettavasti alkoholi pilaa niin monen loman.Näin kesän alussa kehotan miettimään et tarvitko niitä jokapäiväisiä huikkia ja jos niin mietippäs samalla kuinka moni itses lisäksi siitä juomisestasi kärsii.
Juomisessa ei ole mitään mahtavaa, se on riippuvuus ja huono sellainen.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D
Kannattaisi korkata välillä.
Alkoholiriippuvaiset tuntevat pistoksen sydämessään mutta puolustavat koska eivät voi yksinkertaisesti olla juomatta. Vai pystytkö?
No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .
Ap kirjoittaa paskaa. Tosiasiassa hän on pahimman sortin kaappijuoppo.
Puoli pulloa kossua päivässä pitää lääkärin loitolla ja kehon kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .
Tai sitten voisit nauttia jäljellä olevasta ajasta ja elämästä just niinkuin oikeasti haluat, kestää se sitten minkä kestää, mut ainakin olis hilpeät lopun ajat, verrattuna siihen että ehkä hieman pidempään ilotonta kärvistelyä. Eikös se mene niin, että laatu korvaa määrän? Joten kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä . Yli 20 vuotta sähläsin Alkon kanssa ja nyt on ollut korkki kiinni pidempään . Ihan perseestä tää raittius on . Ahdistaa koko ajan ja todella tylsää elämää . Mistään on vaikea nauttia . Edes ruoka ei maistu miltään ilman viiniä tai olutta . Ja vielä enemmän on yksin kuin juodessani . Sisäelimet ei kestä enää joten pakko kärvistellä näin . En suosittele kellekään jos ei pakko ole .
Tai sitten voisit nauttia jäljellä olevasta ajasta ja elämästä just niinkuin oikeasti haluat, kestää se sitten minkä kestää, mut ainakin olis hilpeät lopun ajat, verrattuna siihen että ehkä hieman pidempään ilotonta kärvistelyä. Eikös se mene niin, että laatu korvaa määrän? Joten kippis!
Ilot pitää koettaa repiä pienestä, kuten aurinkoisista kesäaamuista, hyvistä kirjoista ja elokuvista tai ruuasta. Ei se alkoholiin kuoleminenkaan kovin hyvä tapa ole lähteä, näitä muutaman nähneenä. Eihän kunnon nousuhumalaa voita mikään, mutta parempi silti on raittiina, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D
Kannattaisi korkata välillä.
Eikä kertonut.
Kalahtiko kalikka omaan nilkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Raitis = boooooring.. Kaikkea kohtuudella on paras!
Ei sellaista kaipaa, mitä ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Mistä tiedät kun et ole käyttänyt!!! Ehkä sulla on elämästä mennyt iso osa hukkaan. Äläkä vertaile sitä muihin.
Onko krapula vai viinanhimo kun pinna noin kireällä ?
Tekiskö sullakin miel vähän olutta eikä leikkiä tollasta pelleä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Varmasti, kun pyörit palstalla kertomassa muille että tunnet olevasi parempi ihminen. :D
Kannattaisi korkata välillä.
Sulla on varmaan eri teksti, ei mulla niin lue missään. Miksi olet noin hapan ? Taisi osua pahasti.
Tuossahan se lukee selvällä Suomen kielellä. Ehkä luit eri kommentin kuin mihin vastaat.
"--enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä."
Ja ei osunut, hymyilytti. Itse rakastan alkoholia.
Kadehdit raitista.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa paskaa. Tosiasiassa hän on pahimman sortin kaappijuoppo.
Vanha juoppo itkee täällä kun ei voi enää juoda tai maksa pamahtaa.
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Kyllä sitä voi viettää täyttä elämää ja iloita ilman alkoholiakin.
Itse olen pitänyt pitkiäkin viinattomia kausia, en ole havainnut noina kausina
oikeastaan muuta muutosta, kuin vähän virkummat lauantaiaamut.
Nollausta en ymmärrä, muutama viskilasillinen viikonloppuiltaisin ja vain koska
se on mukavan makuista.
Humalahakuista juomista en ole harrastanut sitten varhaisteinivuosien.
dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo
Vierailija kirjoitti:
Absolutisti olen ollut koko ikäni. Muitakaan päihteitä en ole koskaan edes kokeillut. Nyt jo yli 50v. Ihana ja terve elämä. Tuntuu, että paljon enemmän ja rikkaampaa elämänsisältöä on perheelläni ollut kuin päihteitä käyttävillä.
Joo 50-vuotiaana ei ihmisen elimistö sillä tavalla edes kestä liikaa alkoholin käyttöä. Itse huomasin, että rapulakin tuli jo aika vähästa viinistä, niin lopetin sitten kokonaan. Ei ole mieli tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo
Aika nolo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään aatteellisesti raitis. Itse en vaan saa alkoholista mitään fiilistä.
Rööki kädessä tuli vaan hölmö olo ja blossesta tulee vaan väsy tai ylikelailua.
Olen siis raitis tylsimys joidenkin teidän mielestä. Ironista kyllä minua pidetään viihdyttävänä seurana ja pyydetään mukaan menoihin vaikka vain kahvia ja vettä siellä lipittelenkin. Ehkä olen syntymäsekaisin sitten.
Ei vaan homo sinä olet.
Itseasiassa olen bi. Vastaan tuli niin hävyttömän komea mies että oli pakko vähän peuhata hänen kanssaan.
Ja ajattele,SELVINPÄIN!!
Kuvottava umpihomo sinä olet. Ainut, joka kanssasi suostuu pelehtimään, on isäsi.
Vierailija kirjoitti:
dokaileva parikymppisyyden ylittänyt on aina nolo
Laitahan korkki kiinni, eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kamalaa ja todella ilotonta olla raivoraitis. Pakko on nollata kerran viikossa tai ottaa muutama hömpsy joka ilta. Mukava elämä on tärkeämpää, kuin muutama vuosi pidempi elämä.
Raittiina elämä on mahtavaa ja iloista, aitoa, ei mitään tyhjänpäiväistä hörötystä joillekkin humalaisten kaheksan kertaa kerrotuille sekopää jutuille.
Mikä pakko se on alkoholilla nollata?
Sinulla on riippuvuus siihen myrkkyyn.
Jos joku kertoo samat jutut monta kertaa niin hän on jo todella humalassa. Miksi sinä hakeudut sellaisten seuraan? Aivan turhaa kitinää taas sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Puoli pulloa kossua päivässä pitää lääkärin loitolla ja kehon kunnossa.
Entäs sitten, kun sitä menee 1 litra päivässä, eikä tunnu miltään...
jaffa viemäriin HETI!