Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen ole tätä aikaisemmin tajunnut? Bolognese-kastikkeen jstkaminen

Vierailija
09.06.2026 |

Laitoin vain 300 g jauhelihaa ja seuraavat vihannekset pieniksi pilkottuina: kesäkurpitsa, 2 porkkanaa, kevätsipuleita, valkosipulin kynsi, paprika, tuoreita herkkusieniä, kourallisen minitomaatteja. Tomaattimurskaa- ja pyrettä, kunnolla oreganoa, basilikaa, muutama pyöräytys pippurimyllystä ja suolaa. Onpa hyvää!! Paljon parempaa kuin klassinen bolognese. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lisäksi soijarouhetta 

Hyi, helevetti! Ei kallista jauhelihaa kannata pilata jatkamalla kastikketta soijalla!

Vierailija
22/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan tajua näitä, jotka tarjoaa soijarouhetta jauhelihan tilalle joka käänteessä. Minä yritin  ensin korvata osan jauhelihaa soijarouheella kun "se maistuu ihan samalta, kukaan ei huomaa mitään" Aikomuksena semmoinen pehmeä lasku soijarouheen käyttön

No lapset huomasi kyllä ja eivät tykänneet ollenkaan

Jos teen kasviskastikkeen pastalle se kelpaa kyllä

Ite olen nyt soijarouhetta käyttänyt lähes 30 vuotta. Toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän, enkä mäkään ymmärrä noita juttuja "maistuu samalta" - no, ei maistu. Sekin pitää maustaa ja kunnolla.

Mulla on kyllä monta kertaa käynyt, ettei jengi ole hoksannut, että kyseessä on soijarouhe. Kotona teen kasvisruokaa aika paljon. Siihen ovat tottuneet mun sisarukset perheineen, lasten kaverit yms. Eikä kyseenalaista, vaan toisinaan hämmästelevät, että oliko tässä soijarouhetta. Toimii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan tajua näitä, jotka tarjoaa soijarouhetta jauhelihan tilalle joka käänteessä. Minä yritin  ensin korvata osan jauhelihaa soijarouheella kun "se maistuu ihan samalta, kukaan ei huomaa mitään" Aikomuksena semmoinen pehmeä lasku soijarouheen käyttön

Ihmisellä on tosiaan vakavia ongelmia makuaistissa jos ei erota soijarouhetta lihasta. Syököön sitä toki kuka tykkää mutta kamalan pahalta se maistuu.

Tai sitten toiset osaa tehdä ruokaa paremmin kuin toiset. :) Jauhelihakaan ei kovin kummoselta maistu ilman mausteita.

Vierailija
24/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on tosiaan vakavia ongelmia makuaistissa jos ei erota soijarouhetta lihasta. Syököön sitä toki kuka tykkää mutta kamalan pahalta se maistuu.

Tai sitten toiset osaa tehdä ruokaa paremmin kuin toiset. :) Jauhelihakaan ei kovin kummoselta maistu ilman mausteita.

Hitto näitä harhaluuloja :) 

Vierailija
25/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan porkkanakuutioita kaikkiin palapaistityylisiin kastikkeisiin. reiluja paloja, ei niitä tarvii piilottaa.

Vierailija
26/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheella voi jatkaa kaikkia jauheliharuokia tai korvata jauhelihan kokonaan. 

Kyllä tuolla voi edullistaa jos tykkää syödä usein jauhelihaa.

Vierailija
27/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheella voi jatkaa kaikkia jauheliharuokia tai korvata jauhelihan kokonaan. 

Ai, että kun tykkää jauhelihasta, niin pääsee halvemmalla kun sen vaihtaa soijarouheeseen? Varsinainen älynväläys :D

Vierailija
28/28 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo