Lidlissä nyt käyty, ja olipa yllätys...
todellakin miten paljon halvemmaksi tuli meidän perheen ruokaostokset verrattuna Prismaan. Siis tähän asti meidän 3 henkiselle perheelle on ostettu viikon ruuat Prismasta kerralla yhdellä käynnillä ja tarvittaessa lähikaupasta täydennystä loppuviikoksi mm. maitoa ja leipää. Täällä palstalla olleen Lidl keskustelun perusteella päätin sitten testata miten paljon halvemmaksi tulisi meidän ruoka" kassi" Lidlistä ostettuna ja olen todella järkyttynyt-positiivisesti :)
Prismasta ostettuna meidän ruokiin menee viikossa (sisältää myös talouspaprut jne) noin 85-96 euroa (kuukaudessa keskimäärin n.360e) Ja tämä summa on aika jämpti, joka viikko. Sen lisäksi noin 10 eurolla vielä lähikaupasta leipää, maitoa jne.
Olen nyt kaksi kertaa tehnyt viikon ruokaostokset Lidlistä ja ekalla kerralla ostokset maksoi 57 euroa ja toisella kerralla 47 euroa ja jos siihen päälle laskee tuon 10 euroa vielä täydennysostoksille niin säästöhän on selvä.
Eli nopeasti ynnättynä ero, viikon ruokaostoksissa on noin 39 euroa. Kun laskee paljonko se tekee kuukaudessa (156 e) niin taidanpa suosiolla suosia Lidliä tästä lähtien enemmän. Kun ei se Prisman kuukausittainen 11-12e euron bonuskaan niin kauhean paljon ole...
Kommentit (66)
Eineksiä ei, kun olen kotiäiti ja ehdin vääntää sitä ruokaa kyllä. Keksejä toki joskus, siis vieraille jne. mutta en niiden hinnan perusteella kauppaa valitse. Limsaa ei, se on ihan periaatekysymys. Meidän Prismalla tarkoitan meidän paikkakunnan Prismaa, lyhyempi noin sanoa ja kirjoittaa :)
Vierailija:
jonka perheessä ei eineksiä, keksejä, limonadeja nähdä... ja jolla on vielä ihan oma Prismakin, Meidän Prisma.
juuri noiden tuotteiden käyttäjät siellä tuntuu käyvän ja se näkyy. Meidän perheessä noita tuotteita ei käytetä, tai ainakin ostetaan niin harvoin että se on sitten ihan sama mikä on hinta.
Mä olen sitä mieltä että ihminen joka tekee pelkästään Lidlissä ruokaostokset ei voi olla kovin terveellinen ruokatavoiltaan. Enkä nyt väitä etteikö sieltä saisi hyviäkin juttuja, mutta valikoima on niin suppea ettei ainakaan meidän perheen ruokia saa sieltä. Ja siis minäkin käyn Lidlissä ja ostan sieltä keksiä, karkkia ja muitakin epäterveellisiäkin juttuja, mutta minusta se ei korvaa normaalia ruokakauppaa. Mä kun ainakin kaipaan vaihtelua ruokapöytään ja laatuakin välillä.
Ja koska en jaksa juosta viidessä eri kaupassa niin meillä ei käydä Lidlissä kun kerran pari vuodessa jolloin ostetaan " varastoon" sellaisia juttuja joita ei muualta saa.
On niin epämiellyttävä kauppa, että ei huvita mennä sinne masentumaan...
tosin en positiivisesti kun Lidln riisinuudelipussista löytyi kymmenittäin pieniä mustia monijalkaisia öttiäisiä. Eipä ole sen jälkeen tullut käytyä.
Meillä lähikaupan tavara on huonolaatuista, varsinkin hevi-osasto on todella surkea. Seuraavaksi lähin kauppa on Lidl. Siellä vihannekset ovat edullisia ja hyvälaatuisia. Tosin Lidlissä ei ole kunnon lihavalikoimaa. Jos se puoli olisi kunnossa, ei tarvitsisi käydä muualla. Muuten olen tyytyväinen Lidlin valikoimiin. En tarvitse kymmentä vastaavaa tuotetta vaihtoehdoiksi, kun minulle riittää se yksi, hyvä ja edullinen.
Meilläkään ei muuten syödä sipsejä eikä juoda limuja.
koska sen valikoima on suppea. Haluan ostaa tavarat saman katon alta, aikani ei riitä siihen että haen toisen tavaran sieltä ja toisen täältä. samoin olen huomannut sen, että koska meillä suositaan kevyempiä vaihtoehtoja, niin Lidlissä ei niitä tähän asti ole ollut kovin kummoisesti valikoimissa.
avaamaton! rainbow puuroriisipaketti (läpinäkyvä) kuhisi mustia pieniä ötököitä!!!
pääsevät kyllä paketista toisiinkin elintarvikkeisiin, niin hävitin nekin, vaikkei niissä mitään näkynyt olevankaan.
Ja Prismassa osaamme suosia edullisia vaihtoehtoja. Halvemmaksi Lidl silti tulee!
Ja ötökkäasiaan kommentoisin. Rainbown pakastewokkivihannes pussista löytyi meillä kotilollinen etana.
Tunnelmakin on ankea, mutta ruoka edullista. Kotimaista ostan ja sitten täällä Englannissa saksalaisia makkaroita ja kalasäilykkeitä.
Hyvä kauppa, kunhan vähä kattoo, mitä ostaa.
niin ainakin " meidän Prismasta" saa Solo -limsoja 89 ja 99 c/1,5l. Ja erona Lidlin limsoihin Solot on hyvän makuisia jopa light-kola. Tiedän kyllä, että ei kannattais juoda, mutta se on niin hyvää..
Vierailija:
Ainut mikä mua Lidlissä ärsyttää on se että ainakin meillä ne ei vissiin osaa tilata tuotteita tarpeeksi, usein on joku peruselintarvike loppu :/
Ne hankkivat erän tavaraa vain silloin, kun saavat haluamillaan ehdoilla eli riittävän edullisesti. Asiakkaat voivat sitten tyytyä kohtaloonsa ja hyödyntää tarvittaessa naapurikauppoja puuttuvien tuotteiden osalta.
Saako Lidlistä maustamattomia lihoja muuten kuin pakasteena?
Mädäntyy kaikki hyllyyn ja kilohinta on omenoillekin lähellä kahta euroa. Aiemmin asuin Alepan lähellä, se oli pieni kauppa mutta kaikki oli tuoretta ja halvempaa. Nyt olen muuttamassa miehen kanssa yhteen ja meillä tulee olemaan Lidl suht lähellä. Aivan varmasti käyn hakemassa ainakin vihannekset, mehut ja säilykkeet sieltä! Olen pari kertaa vieraillut kys. kaupassa ja vaikka se onkin ankea ja henkilökunta tymperää, aivan sama juttu joissain suomalaisissa kaupoissa. Niin huomionhakuinen en ole, että maksaisin kymmenen euroa enemmän hyvästäkään palvelusta...
Ps. Lidlin valikoima on tosiaankin erilainen kuin peruskaupoissa, mutta miettikääs: mitä sieltä pitäisi sitten saada? Suomalainen perusperhe ostaa loppujen lopuksi vain rajattuja tuotteita ja uskoisin suurimman osan löytyvän Lidlistä.
kaadetaan sademetsää ja brassinaudat saavat valkuaisrehuksi jättitilojen kananpaskaa!
Mutta sitten tomaateista puolet on vihreitä, kun ei niitä voi itse valita, vaan ovat valmiiksi sellaisissa pusseissa. Ja kunnon ruisleipää ei saa, vaan niitä " ruispalakopioita" , joissa puolet vehnää.. Eli aina välillä käydään hakemassa edullista perusruokaa (vihannekset, hedelmät, leikkeet, juustot, lihat, maidot ym), mutta sitten välillä taas tosissaan tökkii koko kauppa!
Mies sanoikin, että sitten kun meillä joskus on varaa parempaan, ei enää käydä ikinä lidlissä!!
voisithan laittaa rismanristeilylle vaikka kirppislöytö tuularin, ja kokeilla sitä omistamisen tunnetta mikä paukkaa takamuksessa kun kuljet omistajajäsenenä omassa ossusskaupassas.. =)
paketillisen naisten alushousuja 7kpl, hintaan 7,99. Tosi hyviä ovat, ihan Sloggien vertaisia, ja miten halvalla! Sekä miehelle samanlainen paketti sukkia, tosi hyviä nekin. Siis lähes euron kappale!
Oli myös hirmu kivoja kaksiosaisia postikortteja paketissa 6kpl kuorineen, hintaa 1,49. Tyytyväinen olen noihin ostoksiin. Aivan samanlaisia, kun jos ostat Prismasta yhden hintaa 3 euroa, ja sain siis 6 korttia 1,49¿...
Ja mitä sipseihin tulee, niin sen kerran kun niitä kehtaa syödä, niin ostan ne sitten Lidlistä jossa ne ovat hyviä ja hinta huomattavasti alempi kuin Taffelin tms. sipsit..
Ja kurkut ja tomaatit olivat tosi tuoreita ja itse niitä sai valita, ei ollut valmiiksi pakattuina.
Kannattaa käydä ennakkoluuloisenkin tutustumassa!!
Lähinnä vaan tarkoitin sitä, että meidän perheen ostos- ja ruokailutottumusten suhteen Lidl ei tule kovin edulliseksi. Tuo raejuusto taisi olla yksi harvoista halvemmista Lidlissä.
Ja paljastanpa nyt salaisuuden: ennen kuin meidän perheessä tehtiin ruokavalioremontti, niin käytiin useinkin Lidlissä ja ruokamenot oli pienemmät kuin samanlainen ruoka muualta ostettuna. Mutta sitten tuon rempan jälkeen huomasin, että a)en saa Lidlistä sitä mitä tarvitsemme ja b) ne hinnat on samaa tai kalliimpaa kuin Prismassa.
Vierailija: