Näin yleistä huumeiden suonensisäinen käyttö on Suomessa – vain yksi Euroopan maa edellä
Vain Virossa käytetään enemmän kuin Suomessa. Kolmannen sijan jakoivat Latvia ja Tsekki.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-yleista-huumeiden-suonensisain…
Suomi alkaa muistuttamaan yhä enemmän Itä-Eurooppaa. Kaikki rapistuu, ihmiset köyhtyy ja huumeiden käyttö lisääntyy.
Ja Suomeen vielä halutaan perustaa huumeiden käyttöhuoneita!
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.
Hyvinvoiva ihminen ei etsiydy huumeiden pariin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kokkeli on lääkäreillä niin yleisesti käytössä että asenne terveydenhuollossa tulee muuttumaan. Huomaavat että käyttö ei olekaan ongelma.
Tuo on lähinnä bilehuume. Eikä tee kenestäkään nistiä jos sillon tällöin tuollaista ottaa. Nää peukkypäät ovat hieman eri luokkaa ongelmiensa kanssa...
Nämä pitäisi sulkea terveydenhuollon ulkopuolelle tyystin. Ei mitään oikeutta tulla haaskaan oikeiden ihmisten resursseja. Kuolkoot katuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pitäisi sulkea terveydenhuollon ulkopuolelle tyystin. Ei mitään oikeutta tulla haaskaan oikeiden ihmisten resursseja. Kuolkoot katuojaan.
Tämä. Oksettavia olioita.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuulemma "maailman onnellisin maa", mutta täällä isketään hihaan eniten huumeita. Siis suonensisäisesti! Tässä ei ole kysymys mistään bilettämisestä, vaan surullisesta ja pahaksi päässeestä narkomaniasta. Se myös asettaa kyseenalaiseksi tuon "maailman onnellisin kansa"-jutun. Onko kyselyt tehty tasapuolisesti? Epäilen.
Suomi yrittää yhä edelleen ratsastaa menneellä. Oli se talvisota, oli se hyvinvointi, tai oli se pisa-tulos. Kaikki nämä on kuitenkin mennyttä.
Kun meille kotiutetaan moniongelmaisia ihmisiä on täysin selvää että ongelmat kasvavat ja päihteiden käyttö on yksi niistä...
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuulemma "maailman onnellisin maa", mutta täällä isketään hihaan eniten huumeita. Siis suonensisäisesti! Tässä ei ole kysymys mistään bilettämisestä, vaan surullisesta ja pahaksi päässeestä narkomaniasta. Se myös asettaa kyseenalaiseksi tuon "maailman onnellisin kansa"-jutun. Onko kyselyt tehty tasapuolisesti? Epäilen.
Suomi yrittää yhä edelleen ratsastaa menneellä. Oli se talvisota, oli se hyvinvointi, tai oli se pisa-tulos. Kaikki nämä on kuitenkin mennyttä.
Suomesta ollaan jo pidemmän aikaa rakennettu kehitysmaata, eikä täällä edes alkuperäinen väestö halua nykyään lisääntyä, koska elintaso on mitä on nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pirillä saa edes päätään sekaisin ellei ole niin heikkoa tekoa että pää lahoaa valvomisesta.
Katukaupassa ei ole puhtaita aineita, voivat sisältää mitä tahansa ja se että piri ei mene sulla päähän on aika selkeä merkki siitä että sulla on adhd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.
Hyvinvoiva ihminen ei etsiydy huumeiden pariin.
Aika usein päihdeongelmaa edeltää hoitamaton mt-ongelma. Suomessa apu on valitettavan usein tasoa "tässä omahoito-ohjelma netistä, soitellaan jouluna jollet ole hypännyt kiikkuun." Kun ahdistaa niin että kiikku todella tuntuu vaihtoehdolta, omahoito-ohjelmat ovat lähinnä vttuilua. Ihan inhimillistä, että silloin ensiapu haetaan pullosta tai piikistä. Ei missään nimessä fiksu valinta, mutta kun muuta apua ei tunnu saavan.
Vierailija kirjoitti:
Eli ruiskut kerätään tutkimuksia varten ja niissähän onn DNA samassa eli jossain tiedetään tasan tarkkaan kuka mitäkin huumetta sisäänsä pumppaa.
Jätevesitutkimukset paljastaa mitä huumeita milläkin alueella käytetään ja kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttö lisääntyy köyhien ja tulevaisuudelta näköalattomien elämässä (pätkätyöt ja työttömyys), ei lääkärin tuloilla ja varmalla pitkällä viralla tulisi mieleenkään pistää elämäänsä läskiksi.
Nämä on ihan säädettyjä asioita ja halutaan että köyhillä ei ole muita virkistyksiä kuin ne myrkyt.
Tähän on tultu, kun tuet on pienet ja työt on pätkää. Ihmiset ottaa onnen nyt heti ruiskulla. Kun ei saa säästää ja turvallista eläkepäivää ei ole näkyvissä.
Virkistys ei useinkaan vaadi rahaa. Ulkona luonnossa kävely on mitä parasta virkistystä, ellei ulkona olisi narkkeja joka kulman takana.
Se, että Suomi kukoistaa ykkösenä johtuu vain riittämättömistä poliisin resursseista. Huumeet tulevat Suomeen ulkomailta ja vapaa liikkuvuus on suomen kansan pahin uhka.
Poliitikot EU:ssa eivät ymmärrä asiaa. Reitit pitäisi tukkia jo alkuunsa, ettei huumeita pääsisi Suomeen.
Huumeiden käyttäminen on oma valinta
Kun tiedetään, missä perheissä on suurimmat riskit huumeiden käytölle niin miksei vaan neuvolassa seulota näitä asioita ja kerrota vanhemmille, miten tilanteen voisi yrittää ehkäistä. Jos ihmisellä on elämyshakuinen luonne niin nämähän pystyy seulomaan ja silloin näille lapsille voisi tarjota parempia roolimalleja ja hajauttaa näiden perheiden asuinpaikkoja pois huumeiden läheltä.
Kyllä kunnallispoliitikot, erityisesti vasemmisto Helsingissä voivat katsoa peiliin, miksi he haluavat näitä huumeita lasten päiväkotien ja koulujen viereen. Sieltä ne syylliset löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Pahoinvoiva yhteiskunta tuottaa huumeiden käyttäjiä. Suomeen on tullut liikaa köyhää porukkaa. Ja kaikilta tarvitsijoilta on jouduttu vähentämään tukia. Ja homma vaan jatkuu Suomessa entisen lailla.
Osa nuorista valitsee jo heti pakollisen koulun jälkeen tukien varaan elämään jäämisen eikä edes yritä mennä elämässä eteen päin; koulutus, ammatti ja työelämään eteneminen. Sitten, kun jämähdetään kenenkään estelemättä elämään ja oleilemaan mitään tekemättöminä tukien varaan kuvioon tulee helposti päihteet ja samaa laiskaa elämisen tapaa harrastava kaveriporukka. Suomen vastikkeeton tukijärjestelmä ja tukien varaan heittytymisen helppous tuhoaa monen nuoren mahdollisuudet niin sanottuun normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttäminen on oma valinta
Usein tämä käyttö menee perheittäin, siirtyy vanhemmilta lapsille. Lapsille jopa piikitetään pakosta.
Harva aloittaa huuneidenkäyttöä piikittämällä, kyllä sitä ennen on aloitettu alkoholilla, polteltu, vedetty ties mitä nappeja ja viivat jos toisetkin. Päihderiippuvuus on monimutkainen sairaus, joten on typerää kuitata ongelma kommentilla "oma valinta piikittää."
Huumeiden käyttö ei tule koskaan loppumaan, mutta nyt olisi kaikin keinoin yritettävä pienentää siitä johtuvia haittoja niin yksilölle kuin yhteiskunnalle. Ennaltaehkäisy tulee AINA halvemmaksi kuin vaurioiden korjaaminen, joten mt-palvelujen kaventaminen, varhaisen puuttumisen mahdollisuuden minimointi sekä huumeidenkäyttöön suhtautuminen rikoksena (ei terveydenhuollon asiana) pahentavat asiaa.
Suomessa on työssäkäyviä alkoholisteja, joten varmasti löytyu työssäkäyviä narkomaanejakin. Nämä henkilöt eivät voi ottaa asiaa puheeksi työterveydessä kun vielä olisi toivoa lopettaa käyttö, vaan osa lopulta käyttää kunnes on menetetty työt, perheet, talot ja koirat, loppukin terveys ja lopulta elämä. Hintalapussa on monta nollaa enemmän kuin jos asiaan olisi puututtu aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.
Hyvinvoiva ihminen ei etsiydy huumeiden pariin.
Meinaat että kaikki ne varakkaat kokaiinin käyttäjät ovat huonosti voivia. Yleisin laiton päihde on kannabis. Matemaattinen mahdottomuus että kaikki sen käyttäjät olisivat pahoinvoivia. Kun haluaa nähdä vain haittoja niin ei voi nähdä esimerkiksi viihdekäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pitäisi sulkea terveydenhuollon ulkopuolelle tyystin. Ei mitään oikeutta tulla haaskaan oikeiden ihmisten resursseja. Kuolkoot katuojaan.
Taisi kristillisen puolueen jäsen tulla kertomaan näkemyksiään.
Valtio voisi jakaa peukku ja muuta huume paskaa ilmaiseksi säkkikaupalla narkeille niin huumeongelmista päästäisiin nopeasti eroon.
Voiko olla että suomalaisia halutaan vaan vähentää? Tämä tunnelma on roikkunut yllä jo pidempään. Että emme ole millään tavalla arvokkaita. Rahan siirto aseteollisuutta lihottamaan yhtenä esimerkkinä.