Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin yleistä huumeiden suonensisäinen käyttö on Suomessa – vain yksi Euroopan maa edellä

Vierailija
09.06.2026 |

Vain Virossa käytetään enemmän kuin Suomessa. Kolmannen sijan jakoivat Latvia ja Tsekki.

 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-yleista-huumeiden-suonensisain…

 

Suomi alkaa muistuttamaan yhä enemmän Itä-Eurooppaa. Kaikki rapistuu, ihmiset köyhtyy ja huumeiden käyttö lisääntyy.

 

Ja Suomeen vielä halutaan perustaa huumeiden käyttöhuoneita!

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.

Vierailija
42/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Suomessa pitäisi alkaa jakamaan gramma 100% heroiinia piikittäjille niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Kerrankin sinne ränniin saisi sellaista laaturojua jolla lentää kunnolla ja on niin tyytyväinen ettei enää koskaan pyydä lisää.

Tämä näissä keskusteluissa toistuva outo ajatus, että yliannostukset olisivat siitä kiinni, että huumeita ei ole vain kerralla tarpeeksi. Oikeastihan keskiverto narkki laskee lääkelaskuja siinä missä sairaanhoitajatkin. Gramma täysin puhdasta heroiinia olisi siis enemmän kuin mieleinen yllätys, koska pitoisuus on tiedossa ja ohentelu sen takia helppoa. 

Fentanyyli on niin vahvaa kamaa ettei tavallinen vaaka pysty punnitsemaan niin pieniä määriä. Se kama tappaa eniten yliannoksilla.

Valtio voisi jakaa sitä Jätti-Säkeissä kaikille ilmaiseksi niin päästään pian eroon huumeongelmaisista. Tulisi halvimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap valittaa kun huumeiden käyttö kasvaa, mutta sitten ei halua että asian eteen yritetään tehdä jotain ja ehkäistä käyttöä. Jne jne 

Miten huumeiden käyttöhuoneet ehkäisevät huumeiden käyttöä?

Ap

Eivät käyttähuoneet KÄYTTÖÄ estäisi, mutta vähentäisivät käytöstä aiheutuvia HAITTOJA. Likaiset neulat saisi vietyä pois ja puhtaat tilalle, tämä pienentää sairauksien leviämisen riskiä.

Siskoni käyttää suonensisäisiä, hän säilöö käytetyt neulat mm. tyhjiin maitopurkkeihin ja vie kerralla julmat määrät pois. Hänellä on veriteitse tarttuva sairaus ja huono terveydentila muutenkin. Kerran sai verenmyrkytyksen ja joutui teholle. Käyttöhuoneessa verenmyrkytys olisi varmasti huomattu aiemmin ja olisi ollut halvempaa hoitaa.

Huumeiden käyttö ei lopu, mutta haittoja vähentämällä syöksykierre ainakin loivenisi.

Vierailija
44/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin halutaan.

Käyttöhuoneet voisivat jopa vähentää huumeiden käytön haittoja sekä käyttäjille että muille ihmisille.

Kyllä se olisikin hirveää.

Vierailija
45/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Suomessa pitäisi alkaa jakamaan gramma 100% heroiinia piikittäjille niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Kerrankin sinne ränniin saisi sellaista laaturojua jolla lentää kunnolla ja on niin tyytyväinen ettei enää koskaan pyydä lisää.

Tämä näissä keskusteluissa toistuva outo ajatus, että yliannostukset olisivat siitä kiinni, että huumeita ei ole vain kerralla tarpeeksi. Oikeastihan keskiverto narkki laskee lääkelaskuja siinä missä sairaanhoitajatkin. Gramma täysin puhdasta heroiinia olisi siis enemmän kuin mieleinen yllätys, koska pitoisuus on tiedossa ja ohentelu sen takia helppoa. 

Fentanyyli on niin vahvaa kamaa ettei tavallinen vaaka pysty punnitsemaan niin pieniä määriä. Se kama tappaa eniten yliannoksilla.

Siltikin fentanyylin lisääntyneet yliannostukset johtuvat ensisijaisesti fentanyylin käytön räjähdysmäisestä kasvusta. Fentanyylin rinnalle on kuitenkin nousemassa vielä huomattavasti voimakkaammat nitatseenit. On järjetöntä ajatella, että yliannostukset olisivat vain kiinni siitä, että käyttäjällä ei ole tarpeeksi vahvaa ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.

Kyllä se tiedetään että suurin osa on viihdekäyttäjiä. Lain ja terveydenhuollon silmissä kaikki ovat ongelmakäyttäjiä kun käyttävät laittomia aineita. Siellä ne on laittomina kaikkein vaarallisimmat aineet ja kaikkein vähiten haitalliset päihteet. Mitään eroa ei nähdä siinä käytätkö opioideja tai kannabista. Kun ne ovat laittomia niin kaikkia niiden käyttäjiä kohdellaan ongelmakäyttäjinä.

Vierailija
48/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.

Kyllä se tiedetään että suurin osa on viihdekäyttäjiä. Lain ja terveydenhuollon silmissä kaikki ovat ongelmakäyttäjiä kun käyttävät laittomia aineita. Siellä ne on laittomina kaikkein vaarallisimmat aineet ja kaikkein vähiten haitalliset päihteet. Mitään eroa ei nähdä siinä käytätkö opioideja tai kannabista. Kun ne ovat laittomia niin kaikkia niiden käyttäjiä kohdellaan ongelmakäyttäjinä.

Lain silmissä kotipartsilla sienitripillä fiilistelevä tyyppi on yhtä rikollinen kuin peukkupäissään metrossa riehujakin. Älyllisesti laiskaa niputtaa kaikki huumeet yhtä vaarallisiksi, aivan kuin kaikki olisivat samalla lailla itselleen ja muille vaarallisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kokkeli on lääkäreillä niin yleisesti käytössä että asenne terveydenhuollossa tulee muuttumaan. Huomaavat että käyttö ei olekaan ongelma.

Vierailija
50/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tappavat liian hitaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin halutaan.

Käyttöhuoneet voisivat jopa vähentää huumeiden käytön haittoja sekä käyttäjille että muille ihmisille.

Kyllä se olisikin hirveää.

Haittojen vähentämistä halutaan mutta päättäjille se ei käy. Miksi ne ei halua haittoja vähemmäksi? En tajua.

Vierailija
52/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun tappavat liian hitaasti

Oikeasti huumeet tappavat nopeasti kun ne tappavat. Kuolleita on löydetty istumassa piikki käsivarressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/162 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukrainalaisten muuttaessa Suomeen 2020-luvulla alkoi valtava huumeketjujen lisääntyminen... ja lisää tulee...

Vierailija
54/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kuulemma "maailman onnellisin maa", mutta täällä isketään hihaan eniten huumeita. Siis suonensisäisesti! Tässä ei ole kysymys mistään bilettämisestä, vaan surullisesta ja pahaksi päässeestä narkomaniasta. Se myös asettaa kyseenalaiseksi tuon "maailman onnellisin kansa"-jutun. Onko kyselyt tehty tasapuolisesti? Epäilen.

Suomi yrittää yhä edelleen ratsastaa menneellä. Oli se talvisota, oli se hyvinvointi, tai oli se pisa-tulos. Kaikki nämä on kuitenkin mennyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäisesti huumeita käyttävät eivät ole mitään "viihdekäyttäjiä", vaan täysiä narkkareita. Kyllä on alas tultu..

Vierailija
56/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirittävää riittää. Työttömyydessä ja mulkuimmissa ministereissä olemme sentään ykkösiä.

Tämä

Vierailija
57/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotien jälkeen heroiinia sai täysin laillisesti apteekista, eikä silloin ollut samanlaista ongelmaa kuin nyt. Voisiko olla, että lopulta ongelma ei olekaan itse aineet, vaan laittomuudesta johtuvat lieveilmiöt? 

Vierailija
58/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös Euroopan eniten vasemmistolaisia. Sanonpahan vain.

Vierailija
59/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap valittaa kun huumeiden käyttö kasvaa, mutta sitten ei halua että asian eteen yritetään tehdä jotain ja ehkäistä käyttöä. Jne jne 

Miten huumeiden käyttöhuoneet ehkäisevät huumeiden käyttöä?

Ap

Eivät käyttähuoneet KÄYTTÖÄ estäisi, mutta vähentäisivät käytöstä aiheutuvia HAITTOJA. Likaiset neulat saisi vietyä pois ja puhtaat tilalle, tämä pienentää sairauksien leviämisen riskiä.

Siskoni käyttää suonensisäisiä, hän säilöö käytetyt neulat mm. tyhjiin maitopurkkeihin ja vie kerralla julmat määrät pois. Hänellä on veriteitse tarttuva sairaus ja huono terveydentila muutenkin. Kerran sai verenmyrkytyksen ja joutui teholle. Käyttöhuoneessa verenmyrkytys olisi varmasti huomattu aiemmin ja olisi ollut halvempaa hoitaa.

Huumeiden käyttö ei lopu, mutta haittoja vähentämällä syöksykierre ainakin loivenisi.

Kannattaa hyväksyä se tosiasia että käyttäminen on oma valinta, siskosi voisi sen omasta tahdosta lopettaa koska tahansa ja se onnistuu myös ilman terveydenhuollon panostusta, kokemusta on. 

Vierailija
60/162 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttö ei ole ongelma mutta päihdeongelma on ongelma. Enemmistö huumeiden käyttäjistä ei ole ongelmakäyttäjiä.

Kyllä se tiedetään että suurin osa on viihdekäyttäjiä. Lain ja terveydenhuollon silmissä kaikki ovat ongelmakäyttäjiä kun käyttävät laittomia aineita. Siellä ne on laittomina kaikkein vaarallisimmat aineet ja kaikkein vähiten haitalliset päihteet. Mitään eroa ei nähdä siinä käytätkö opioideja tai kannabista. Kun ne ovat laittomia niin kaikkia niiden käyttäjiä kohdellaan ongelmakäyttäjinä.

Kannabiksen laillistaminen nyt ensinnäkin olisi järkevää. Järkyttävää että hekin jotka viihdekäyttää näin lievää huumetta luokitellaan edelleen meillä narkomaaneiksi.