Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lakannut huolehtimasta myöhästelevästä kaverista

Vierailija
09.06.2026 |

Minulla on kaveri, kokka takia olemme myöhästyneet esim. leffasta, laivasta jne. Hän ei vaan pysty tulemaan ajoissa. Koska olen kiltti (ja typerä) ihminen, olen tähän asti mennyt mukaan hänen myöhästelyihinsä ja jättänyt sitten menemättä asioihin - ja menettänyt selvää rahaa. Olen sanonut asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, ei vaikutusta

. Viikonloppuna minulla jotenkin sitten hirtti lopullisesti kiinni. Meidän piti mennä odottamaani konserttiin ja hän oli myöhässä. Minulla oli sähköiset liput, joten menin yksin ja lähetin hänen lippunsa hänelle itselleen. 

Tämä oli nyt sitten niin vakava virhe, että minua on pommitettu varmaan 30 viestillä. Minun olisi pitänyt odottaa häntä (ja missata ainutlaatuisen keikan alku). Hän vaatii lipun hintaa takaisin (hah!), koska ei suostunut tulemaan sisään yksin. Minä törmäsin muihin tuttuihin siellä ja sanoin kyllä, että jos hän tulee paikalle, on tervetullut joukkoomme. No, tämä ei käyny päinsä. 

Voi olla, että tämä ystävyys oli tässä. Tavallaan huono omatunto, toisaalta iso helpotus. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ystävyyksissä tuppaa olemaan niin, että niin kauan kun kiltti suostuu myöhästelyihin, maksajaksi ym ystävyys säilyy.  Kun lopettaa holhoamisen ystävyyttä ei olekaan.

Mä nään sen niin, että myöhästelijä ei välitä ystävyydestä. Koska jokainen meistä tekee niiden asioiden eteen jotain joita pitää tärkeänä. 

Vierailija
22/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ole pahoillani yhtään, että välit meni tästä syystä. Kunnioituksen puutetta olla aina myöhässä, vieläpä "unohtaa" ilmoittaa siitä. Ihan sama mikä aadeehoodee on. 

Enpä minä jättäisi menemättä leffaan vaan siksi, että kaveri ei ymmärrä ilmestyä paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus 90 luvulla ystävä sanoi päivää ennen ei tukekaan. Ei ollut maksanut keikkalippua.

Keikka oli loppuunmyyty ja mulla oli lappu myydään 1 lippu. 
Mun luo tuli pariskunta ja sanoi tarttis 2 lippua. Liput olivat maksaneet tienyt markkaa kpl ja mies sanoi antaa 50 markkaa extraa per lippu. Mä olin menossa kotia kphti, kun oli poikaporukka, jotka oli myymässä yhtä lippua. Mä ostin heitä yhden ja menin keikalle. Niitten kanssa oli tosi hauska ilta ja muistan vielä asuivat Porissa. Joku antoi puhelinnumeron ja sanoi soita jos tuun.

En ottanut tähän lippujen ohareiden tekijään yhteyttä, mutta kerroin meidän yhteisille ystäville mitä oli käynyt. Meni 1-2 kk ja tää otti yhteyttä ja kertoi olen velkaa sen 50 markkaa, kun se oli hänen lippu.

Meillä on suht aktiivinen ystäväporukka, johon hänkin kuuluu ja en ole viitsinyt laittaa välejä poikki, mutta en ota yhteyttä.

Esim nyt meidät oli kutsuttu yhden lapsen yo juhliin. Päätettiin jäädään paikkakunnalle yöksi ja ostettiin jo hyvissä ajoin junaliput. Ollaan samassa wa ryhmässä ja siellä sanottiin vaunu 3, ostin paikan 10. 
Yo lahjaksi halusi tiettyjä Arabian astioita. Keväällä arabialla oli tarjous kaikki, oliko -30% ja taas kirjoiteltiin alesta joku osti lautasen jne.

Mun sukulainen on Tampereella yhdessä hotellissa töissä ja saatiin sviitti perushuoneen hinnalla, jos sviitti jää myymättä. Maksettin porukalla 2 huonetta ja toivottiin parasta. 

Päivää ennen !!!!! perjantai-iltana tää yks heräs.

Päätti meneekin R junalla, mutta myöhästyi siitä.

Tuli samalla, mutta juna oli löhes täynnä, vain ykkösluokassa oli tilaa. Siksi oli menossa ärrällä.

Junassa laitteli koko ajan viestejä. Kysyi voiko laittaa nimen jonkun korttiin.

Lähti Tampereella ostamaan lahjaa ja me muut mentiin hotelliin vaihtamaan vaatteita.

Kun tuli hotelliin, me muut oltiin jo valmiit.

Ihan sähläämiseksi meni koko ilta ja hotellissa otettiin lattialle nukkumaan, ilmaiseksi.

Seuraavana päivänä kotiin ja ei taaskaan ollut ostanut lippua.

Pääsi samaan junaan, mutta maksoi tietty enemmän ja eri puolella junaa.

Mä laskin mun matka tuli maksamaan alle 100 e sis ihan kaikki. Hänellä tuplasti enemmäm, eikä maksanut yöpymisestä mitään

Vierailija
24/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan odota kuin 3 min, sitten menen sinne, minne olin myöhästelijän kanssa menossa tai vastaavasti poistun kotiin, kun joku toriostaja ei saapunutkaan paikalle. Sovittu aika on sovittu aika, ei jotain sinnepäin. Olen voinut jättää kaverin noutamatta, kun hän ei ole ollut pihassa silloin, kun piti ja mennyt yksin junaan, kun kaveri ei mitenkään ehtinyt mukaan ja oletti, että odottelen seuraavaa junaa. Jos joku on eri aikavyöhykkeellä kuin minä, niin olkoot.

Tuo menee jo ehkä vähän yli. :D

Vierailija
25/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäkunnioittavaa käytöstähän tuollainen on. Viestii, ettei kaveri kunnioita tippaakaan teidän muiden aikataulujanne. Eli jonkin sortin narsismia.

Itselläni ainakin laskee näiden tyyppien arvostus varsin nopeastikin, kunnes lopulta ollaan pakkasen puolella. Siihen se kaveruuskin sitten tuppaa jäämään. Miksi sopia mitään kun tietää ettei toiseen voi luottaa. Ja jos kerran ei voi luottaa aikatauluasioissa, niin miten voisi missään muussakaan?

Minusta tuo 3 minuutin sääntö on hyvä. Sitä pidemmistä myöhästymisistä oletan yleensä viestin.

Vierailija
26/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin myöhästelen, kärsin siitä itse varmasti eniten ja koen tarvetta pyydellä anteeksi. Tuntuu aika röyhkeältä ja itsekkäältä tuo sinun kaverin käytös, jos ei ole edes yhtään pahoillaan vaan kiukuttelee.

Ja voin sanoa että olen itse krooninen myöhästelijä, silti sentään laivat/lennot sun muut asiat hoituu ajoissa (vaikka viime tipassa). Ne ei odota.

Vierailija
27/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 10min on sopiva aika liukua. Bussi jumittaa, ruuhkaa, vessajono ym. vie helposti sen verran. Eikä ole pitkä aika venailla. Sen yli täytyisi jo ilmoittaa ja pahoitella Suomessa! Etelässä ihmiset liukuu pidemminkin aikatauluissaan ja se on asia erikseen.

Vierailija
28/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä häipyä kolmen minuutin jälkeen, jos satunnainen toriostaja on myöhässä. Tuo aika voi mennä siihen, että etsii parkkipaikan, oikean talon tai rapun tai jää liikennevaloihin jumiin. Kaupunkielämässä ihan mistä vaan voi tulla tuollainen 3 min myöhästyminen. Ja joo, tottakai olis voinut lähtee aikasemmin, olis voinu ennakoida, ja vaikka mitä olis voinut. Jos siis sun elämä on kiinni tuosta kolmesta minuutista, niin lopeta torikaupat. Noin muuten en minäkään jaksa myöhästelijöitä, enkä säätäjiä ja itsekin olen aina yleensä ajoissa. Satunnainen aikataulujen heitto on kuitenkin ihan ok, ei kaada mun maailmaa.

Vierailija
29/29 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeetä häipyä kolmen minuutin jälkeen, jos satunnainen toriostaja on myöhässä. Tuo aika voi mennä siihen, että etsii parkkipaikan, oikean talon tai rapun tai jää liikennevaloihin jumiin. Kaupunkielämässä ihan mistä vaan voi tulla tuollainen 3 min myöhästyminen. Ja joo, tottakai olis voinut lähtee aikasemmin, olis voinu ennakoida, ja vaikka mitä olis voinut. Jos siis sun elämä on kiinni tuosta kolmesta minuutista, niin lopeta torikaupat. Noin muuten en minäkään jaksa myöhästelijöitä, enkä säätäjiä ja itsekin olen aina yleensä ajoissa. Satunnainen aikataulujen heitto on kuitenkin ihan ok, ei kaada mun maailmaa.

Miksi aikataulu pitää vetää niin tiukaksi, että ehtii juuri ja juuri ajallaan paikalle? Kolmen minuutin myöhästymisen välttää silä, että lähtee kolme minuuttia aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän