Onko kukaan lakannut huolehtimasta myöhästelevästä kaverista
Minulla on kaveri, kokka takia olemme myöhästyneet esim. leffasta, laivasta jne. Hän ei vaan pysty tulemaan ajoissa. Koska olen kiltti (ja typerä) ihminen, olen tähän asti mennyt mukaan hänen myöhästelyihinsä ja jättänyt sitten menemättä asioihin - ja menettänyt selvää rahaa. Olen sanonut asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, ei vaikutusta
. Viikonloppuna minulla jotenkin sitten hirtti lopullisesti kiinni. Meidän piti mennä odottamaani konserttiin ja hän oli myöhässä. Minulla oli sähköiset liput, joten menin yksin ja lähetin hänen lippunsa hänelle itselleen.
Tämä oli nyt sitten niin vakava virhe, että minua on pommitettu varmaan 30 viestillä. Minun olisi pitänyt odottaa häntä (ja missata ainutlaatuisen keikan alku). Hän vaatii lipun hintaa takaisin (hah!), koska ei suostunut tulemaan sisään yksin. Minä törmäsin muihin tuttuihin siellä ja sanoin kyllä, että jos hän tulee paikalle, on tervetullut joukkoomme. No, tämä ei käyny päinsä.
Voi olla, että tämä ystävyys oli tässä. Tavallaan huono omatunto, toisaalta iso helpotus.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Minua vituttaa että joku ei voi viittä minuttia odottaa etenkin, jos laittaa viestin "sori bussi oli myöhässä olen tulossa". Pikkumaista rangaista ja näpäyttää poistumalla paikalta.
Viisi minuuttia voi kuka tahansa myöhästyä mutta entäs jos joku sanoo että on tulossa ihan just ja sitten on myöhässä tunnin
Vierailija kirjoitti:
Minua vituttaa että joku ei voi viittä minuttia odottaa etenkin, jos laittaa viestin "sori bussi oli myöhässä olen tulossa". Pikkumaista rangaista ja näpäyttää poistumalla paikalta.
Voisiko johtua vaikka siitä että:
1) olet AINA myöhässä
2) se 5 minuuttia on AINA vähintään puoli tuntia??
Kumma juttu mutta minulla ei koskaan ole ollut sellaista ongelmaa että kaverit häipyisivät sovitulta tapaamispaikalta ennen tuloani.
Korjaa ensin oma sekoilusi ennen kuin alat syyttämään muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua vaikka siitä että:
1) olet AINA myöhässä
2) se 5 minuuttia on AINA vähintään puoli tuntia??
Kumma juttu mutta minulla ei koskaan ole ollut sellaista ongelmaa että kaverit häipyisivät sovitulta tapaamispaikalta ennen tuloani.
Korjaa ensin oma sekoilusi ennen kuin alat syyttämään muita.
En ole aina myöhässä,kiitos vain.
Mutta julkisilla kun kulkee niin pitää varautua siihen ettei homma kulje kuten suunitteli.
Minä asuin aikoinaan kunnan vuokrarivareissa 10km keskustan ulkopuolella ja bussi kulki sinne kolme kertaa päivässä. Joskus tuli myöhässä ja joskus ei ollenkaan,mietin johtuiko se siitä että olin usein ainoa ihminen pysäkillä,muilla naapureilla oli autot.
Vitutti jos oli menossa vaikka kaverin kanssa leffaan tai oli aika hammaslääkäriin ja sai jännittää,tuleeko bussi 20 min myöhässä vai ei ollenkaan. Jos en olisi ollut työtön olisin myöhästynyt joka päivä töistä.
Varmaan sain silloin maineen ihmisenä,joka ei ikinä ole ajoissa missään.
Itselläni on myös myöhästelevä ystävä. Olen alkanut ilmoittaa hänelle eri aikoja. Esim jos juhlat alkavat klo17, ystävälleni sanon että juhlat alkavat 16:30.
Mikään, ei mikään ole ärsyttävämpää kuin odottaa toista ja vain sen takia ettei toinen osaa ajankäyttöään hallita tai edes kelloa. Varsin jos olet myöhässä niin olisi tervettä myös ilmoittaa siitä ajoissa eikä vasta sovitun aikamääreen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään, ei mikään ole ärsyttävämpää kuin odottaa toista ja vain sen takia ettei toinen osaa ajankäyttöään hallita tai edes kelloa. Varsin jos olet myöhässä niin olisi tervettä myös ilmoittaa siitä ajoissa eikä vasta sovitun aikamääreen jälkeen.
Niin. Tuollaiset ihmiset pitäisi vain hylätä.
Voi olla, että ystävä luulee, että hänen myöhästely on sinulle ok jos et siitä hänelle huomauta. Jotkut ihmiset on vaan niin tölppöjä, etteivät osaa lukea ”hiljaisia sosiaalisia signaaleja”. Kaikesta pitäisi heille olla sanomassa, kuin pikkulapselle. Normaali aikuinen ihminen ymmärtää, että myöhästely suomalaisessa kulttuurissa ei ole suotavaa (etelässä toki hyväksytympää) ja osaa sopivasti hävetä omaa käytöstään. Lopeta kaverin käytökseen mukautuminen. Todennäköisesti kaverisi on lapsen tasolle jäänyt ja etsii itselleen ”äitiä”, joka huolehtisi hänestä. Varo ettet jää tähän ”äiti” -rooliin. Et tule saamaan siitä palkintoa ja se vain kuluttaa sinua. Ole sopivasti itsekäs ilman syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeetä häipyä kolmen minuutin jälkeen, jos satunnainen toriostaja on myöhässä. Tuo aika voi mennä siihen, että etsii parkkipaikan, oikean talon tai rapun tai jää liikennevaloihin jumiin. Kaupunkielämässä ihan mistä vaan voi tulla tuollainen 3 min myöhästyminen. Ja joo, tottakai olis voinut lähtee aikasemmin, olis voinu ennakoida, ja vaikka mitä olis voinut. Jos siis sun elämä on kiinni tuosta kolmesta minuutista, niin lopeta torikaupat. Noin muuten en minäkään jaksa myöhästelijöitä, enkä säätäjiä ja itsekin olen aina yleensä ajoissa. Satunnainen aikataulujen heitto on kuitenkin ihan ok, ei kaada mun maailmaa.
Miksi aikataulu pitää vetää niin tiukaksi, että ehtii juuri ja juuri ajallaan paikalle? Kolmen minuutin myöhästymisen välttää silä, että lähtee kolme minuuttia aikaisemmin.
Eli jos tapaaminen on kello 15.50 niin pitää lähteä 14.30 bussilla siltä varalta että bussi on myöhässä?
Kaikki eivät asu Hesassa,jossa busseja kulkee koko ajan
Ei, vaan tapaaminen sovitaan jo alun perin sellaiseen aikaan, että siihen ehtii, vaikka bussi olisi hieman (eli muutaman minuutin) myöhässä. Ja jos bussi on enemmän myöhässä, siitä ilmoitetaan heti eikä vasta sitten kun sovittu aika on jo mennyt. Sama vaikka olisi millä tahansa härvelillä liikkeellä.
Mun yksi tuttava on krooninen myöhästelijä. Kuulin kerran kun hän sopi jonkun toisen kanssa menon ja sitten kun se aika tuli, niin aloin hoputtaa, että eikö sun nyt jo pidä mennä kun teille alkaa se ja se puolen tunnin päästä. Kaveri vastasi, että ei tässä mikään kiire ole, se ilmoittaa mulle aina puolituntia liian aikaisen ajan. Jep jep. Seuraavaksi sille aletaan ehdottaa tuntia aikaisempi aika, jne
Mulle on täysin selviö että jos kaveri tulee myöhässä konserttiin niin saa sitten etsiä mut sieltä, toki kerron ohjeet missä olen. Ja todellakin hyppään junaan, bussiin, laivaan tai lentokoneeseen johon mulla on liput vaikka kaveri myöhästyisi ja jäisi reissusta. AP olet vaan ollut liian kiltti liian kauan kun olet missannut ostetut liput kaverisi myöhästymisien vuoksi. Tuskin haittaa vaikka kaveri vetäisi herneen mennään ja lopettaisi kaveruutenne.
Eli jos tapaaminen on kello 15.50 niin pitää lähteä 14.30 bussilla siltä varalta että bussi on myöhässä?
Kaikki eivät asu Hesassa,jossa busseja kulkee koko ajan