Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltomies käytti vessaani

Vierailija
09.06.2026 |

Soitin pari päivää sitten huoltoon, koska parvekkeeni oven kahvan vieteri hajosi. Käyn päivisin töissä, joten annoin luvan yleisavaimen käyttöön. Noh, tänään tulin töistä, niin huoltomies oli juuri asunnossani, mutta hän tuli vessasta kun astuin sisään?! Vaihtoi pari sanaa ja lähti pois, koska oli jo korjannut oven, mutta päätti kuitenkin käydä kakalla vessassani (huomasin hajusta). 

Onko tämä mitenkä normaalia, eikö huoltomiehillä ole muita paikkoja käydä vessassa kuin asukkaiden kotona?? Onko palstalla ketään huoltomiestä, onko tähän annettu mitään ohjetta firman puolelta?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua haittaa paljon enempi se ajatus, katsovatko huoltomiehet laatikoihin tai kaappeihin kuin se, ovatko he käyttäneet vessaa.

Mitä sulla niissä on....Kerro heti!

Vierailija
42/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluun ilmoitus, jos vessa on ennen käyntiä ollut vähänkään epähygieeninen. Huoltomiehillä on oikeus siihen, että työnantaja järjestää sellaiset saniteettitilat, joita on turvallista käyttää ilman että on vaarassa saada asukkaan ripulipöpöjä. Tai vastaavasti ettei huoltomies levitä ripulipöpöjään asukkaan suuntaan.

Taloyhtiö / huoltoyhtiö järjestäköön siivouksen ennen ja jälkeen käynnin varmuuden vuoksi. 
Perään vielä lasku käytetystä vedestä, arvio 20 litraa eli noin 0,10 euroa ja laskutuslisät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tämä itsekkyys mennyt pitkälle. Edes omaa vessaa ei saisi toinen käyttää hädässä.

Asun kerrostalossa. Huoltotilat on kellarissa, pyykinpesuhuone, saunat, siivouskoppi, siellä on tietysti myös vessa. Jossa huoltomies voisi käydä.

Lasku käytetystä ajasta olisi tullut sinulle.

Vierailija
44/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tämä itsekkyys mennyt pitkälle. Edes omaa vessaa ei saisi toinen käyttää hädässä.

Sua ei siis haittaa jos tuun paskalle sun vessaasi ja jätän sut siivoamaan jäljet?

Ap kirjoitti että tiesi hajusta huoltomiehen käyneen, ei maininnut paskaviiruja.

Kommentoin sun viestiäsi. En ap:n. Eli käyn jatkossa paskalla sun vessassa

Vierailija
45/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et varmaan töissä käy vessassa ? 

Vierailija
46/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sanon asiakkaalle että käyn kotonani vessassa ja hän maksaa siitä ajasta palkan minulle.

Laskussa toki lukee erikseen että asiakas ei ollut järjestänyt asianmukaisia tauko/wc tiloja.

Vierailija
47/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, huoltomiehetkin kakkaavat.

Ei niillä mitään syytä ole asukkaan vessaan tarpeitaan tehdä

Vierailija
48/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ohjeistanut työntekijöitä kysymään, että voiko vessaa käyttää.

Eivät läheskään aina kysy. Osa (kasvava osa) ei edes osaa kysyä kun ei suomea ymmärrä.

Vierailija
49/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli keittiöremppa. Nämä duunarit päättivät sit käyttää mun vessaani kun kerran luulivat etten sitä huomaisi.

Montako tunyia heidän tulee pidätellä ennenkuin on lupa käyttää pyhää posliini-istuintasi? 

Kun itsellä oli parveke ja ikkunaremppa niin jätin niille konvehteja ja lapun että saa kahvitkin keittää. 

Karkit oli kai kelvannut, mutta eipä ne itse remppaa enemmän sotkua tehneet. Joltain oli jäänyt huppari, palautin sen heidän taukohuoneen oveen roikkumaan. 

Työmiehille oli järjestetty kokonainen huoneisto mm tuota varten. Miksi mun vessaani pitäisi päästä käyttämään!?

Vierailija
50/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hätä ei aina lue lakia. Parempihan se on että sinne pönttöön teki kun vaikka kukkaruukkuun.

Vierailija
51/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltomiehillä on ihan omat taukotilansa joissa kahvittelevat ja käyvät tarpeillaan. Asiakkaan vessaan ei ole mitään asiaa.

Ja kuka käy työaikana pas kalla? Itse käyn harvoin edes pissalla.

Ei-ap

Vierailija
52/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa sanon asiakkaalle että käyn kotonani vessassa ja hän maksaa siitä ajasta palkan minulle.

Laskussa toki lukee erikseen että asiakas ei ollut järjestänyt asianmukaisia tauko/wc tiloja.

Kun ei hänen kuulu niin tehdä. Asiakas ei ole työnantajasi.

Vierailija
53/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt paskalla saa käydä.

Vierailija
54/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ketään haittaisi jos huoltomies tms. käyttää vessaa? Housuunko hänen pitäisi tehdä tai lähteä käymään välissä muualla??

Eri asia, jos ei osaa siivota jarrareitaan pöntöstä tms.

Vierailija
55/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ketään haittaisi jos huoltomies tms. käyttää vessaa? Housuunko hänen pitäisi tehdä tai lähteä käymään välissä muualla??

Eri asia, jos ei osaa siivota jarrareitaan pöntöstä tms.

Jep, on myös suolistosairauksia, jotka eivät anna aikaa liialliselle pohdiskelulle. Vessa tietenkin käynnin jälkeen samaan kuntoon mitä se oli ennen käyttöä.

Vierailija
56/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatauon aikana tuon evääni asiakaan pöydälle ja syön ne siinnä.

Ei kai minun pidä 20 asteen pakkasessa jääkylmässä pakettiautossa niitä syödä.

Vierailija
57/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltomiehillä on ihan omat taukotilansa joissa kahvittelevat ja käyvät tarpeillaan. Asiakkaan vessaan ei ole mitään asiaa.

Ja kuka käy työaikana pas kalla? Itse käyn harvoin edes pissalla.

Ei-ap

Käydään silloin, kun hätä on. Ei kaikkien suoli toimi vain kotona ollessa. Ja pissalla käyminen noin harvoin ei ole terveellistä, juot ihan liian vähän.

Vierailija
58/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas jos toimistoihmisillä olisi samanlaiset työolot.

Ei vessaa ei taukotupaa....

Söisit evääsi ulkona tai siivouskomerossa. Vessana lähipusikko...

Näin meillä Rakennusalalla usein mennään.

Vierailija
59/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa. Huoltotilat on kellarissa, pyykinpesuhuone, saunat, siivouskoppi, siellä on tietysti myös vessa. Jossa huoltomies voisi käydä.

Kyllä, ja jos järjestely ei kelpaa, paskokoon housuunsa (vissiin ne paskovatkin ainakin siitä  leijasta päätellen minkä jättävät jälkeensä).

Vierailija
60/76 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarin huoltotiloissa/pesuhuoneen yhteydessä on yleensä vessa siivoojaa ja huoltoa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan