Huoltomies käytti vessaani
Soitin pari päivää sitten huoltoon, koska parvekkeeni oven kahvan vieteri hajosi. Käyn päivisin töissä, joten annoin luvan yleisavaimen käyttöön. Noh, tänään tulin töistä, niin huoltomies oli juuri asunnossani, mutta hän tuli vessasta kun astuin sisään?! Vaihtoi pari sanaa ja lähti pois, koska oli jo korjannut oven, mutta päätti kuitenkin käydä kakalla vessassani (huomasin hajusta).
Onko tämä mitenkä normaalia, eikö huoltomiehillä ole muita paikkoja käydä vessassa kuin asukkaiden kotona?? Onko palstalla ketään huoltomiestä, onko tähän annettu mitään ohjetta firman puolelta?
Kommentit (76)
Meillä saa vessaa käyttää, mutta pitäisi osata myös vetää se vessa. Olin kuukauden pois ja pönttö oli täynnä. Yökkis.
Ennen oli taloyhtiöissä saunaosastot, niin niissä saattoi käydä vessassa. Jos taloyhtiö taas on niin köyhä, ettei saunaosastoon oo varaa, niin sitten asukkaiden on vaan kestettävä. Se kun on laki, että sosiaalitilat kuuluu kaikille. Ite en kehtaa käyttää, mutta just annoin luvan sähkäreille, että sinne vaan asukkasn vessaan. Ehkä seuraavassa yhtiökokouksessa oppivat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa vessaa käyttää, mutta pitäisi osata myös vetää se vessa. Olin kuukauden pois ja pönttö oli täynnä. Yökkis.
Älä liioittele.
Vessahädän yllättäessä huoltomies saa käyttää asunnon vessaa. Työtehtävien hoitaminen vaatii kuitenkin luottamuksellisuutta, ja vessan käyttöön on aina hyvä kysyä asukkaan lupa, mikäli tämä on paikalla.
Kun huoltomies käyttää asunnon vessaa, on hyvä huomioida seuraavat asiat:
Kohteliaisuus: Huoltomiehen tulee aina pyytää lupa asunnossa ollessaan, jos vessaan on tarve päästä. Asukas voi kohteliaasti kieltääkin sen, jos kyseessä on esimerkiksi remonttialue tai yksityisyyden suojaaminen.
Yksityisyys: Asukkaan poissa ollessa huoltomies ei saa käyttää tai tutkia muita asunnon tiloja.
Ammattimaisuus: Asunnon wc-tiloja ei saa käyttää perusteettomasti, ja tilat tulee jättää siistiin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, huoltomiehetkin kakkaavat.
Huhujen mukaan jopa hienot naiset kakkaavat Lady Gagasta puhumattakaan.
Seuraavan kerran kun tulen asuntoosi, kusen kukkaruukkuun enkä vessaan.
Onko ap:lla joku patenttivessa jota muut ei saa käyttää?
Meilläkin remppamies/miehet käyttivät vessaa ja jättivät hirveet "jarrujäljet" pyttyynja reunoille. Sikoja!!
Minä tein ruoankin viikon ajan remppamiehille kun vaihtoivat ikkunat. Ja kyllä ne 8 tunnin aikana vessaakin käytti. Miksi ei ous saanu käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Rakennustyömailla on sellainen peukalosääntö, että nurkkiin ei saa kusta sen jälkeen kun tasoitetyö on aloitettu.
Ou mai gaad. . .
Meillä oli rivarissa kattoremontti.
Ovikello soi ja menin avaamaan. Rakennusmies kysyi voiko käyttää vessaani.
Hämmästyin ja annoin luvan.
Ilmeisesti oli vain pienempi ns. kusitarve, mutta kyllä siellä sitten haisi tupakoivan henkilön habitus pitkään.
Nyt ihan jo naurattaa!
Kyllä minä varaudun siihen, että saattaa huoltomies vessassakin käydä, jos en ole kotona. Tai pyytää päästä vessaan, jos olen kotona.
Kun kerrostalossamme tehtin remppaa, kuulin omaan asuntooni, että he käyttivät naapurihuoneistossa vessaa. Nurmenleikkaaja kyllä kävi kusella ihan vaan tontin laidalla. Kerrostalossamme olisi myös taloyhtiön tiloissa yleis-wc, mutta en tiedä, tietävätkö sitä kaikki työmiehet, koska rappuja on monia ja vain yksi wc on yhdessä niistä.
Onpas täällä kakkanen jutska kiertämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, huoltomiehetkin kakkaavat.
Huhujen mukaan jopa hienot naiset kakkaavat Lady Gagasta puhumattakaan.
Kyllä. Joku vuosi sitten huoltikan vessan kopista kuului kunnon plörinää ja pieteskelyä ja sieltä tuli nainen hienossa turkissa ja muotivaatteissa ulos. Eikä pessyt edes käsiä. En tiä hävettikö ja ryntäs ulos.
Minua haittaa paljon enempi se ajatus, katsovatko huoltomiehet laatikoihin tai kaappeihin kuin se, ovatko he käyttäneet vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas?
En ole ap, ja tein pari viikkoa sitten aloituksen jossa kerroin huoltomiehen käyneen vessassani jättäen rinkulan ja kannen auki. Eri aloittaja siis, jos siitä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin remppamies/miehet käyttivät vessaa ja jättivät hirveet "jarrujäljet" pyttyynja reunoille. Sikoja!!
Meillä eivät osuneet edes kunnolla pyttyyn. Paskaa oli myös lattialla ja sitä valui pytyn ulkopinnallakin.
Vessapaperit oli heitetty roskikseen haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein ruoankin viikon ajan remppamiehille kun vaihtoivat ikkunat. Ja kyllä ne 8 tunnin aikana vessaakin käytti. Miksi ei ous saanu käyttää.
Olen kahdessa asunnossa asunut, joissa tuli ikkunanvaihtoremppa teen. Toisilla meni jokunen tunti ja koko homma oli valmis, toisten touhu oli täysin sanoinkuvaamatonta, kaksi kuukautta kaikki levällään asunnossa (siirrettynä pois sen rempan tieltä), koska tyypit kävivät tekemässä hommia pala kerrallaan ja lähtivät taas toiseen asuntoon yhtä palaa nysväämään. Olisi aika kalliiksi tullut tarjota jotain pari kuukautta.
Hakeudu traumaterapiaan.