Kiitos Elisa
Tilasin heiltä puhelinliittymän jonka posti hukkasi . Soitin asiakaspalveluun asiasta ja he lähettivät uuden kortin jonka aktivointimaksu on vähän reilu 8€ . Rahan ahne paska koko pulju, asiakkaan vikahan tämä ?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Pienet sinunkin "ongelmasi"
Miten niin ? Onko tuo mielestäsi oikeaa toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Valittavat h u o r a t
Pysy aiheessa, ei puhuttu huorista !
Ihmettelin kyllä kanssa Elisan melkein kympin postikuluja tonnin puhelimen ostettuani. Useimmissa firmoissa ei ole posteja yli 50€ ostoksissa!
Saisi Elisalla olla postin seuranta noissa kirjelähetyksissäkin.
Paras Elisan temppu: sain hyvityksen 9 euroa _heidän_ virheellisesti laskuttamasta asiasta. Veloittivat seuraavalla laskulla 12 euroa, koska olivat joutuneet "manuaalisesti kohdistamaan" maksusuorituksen tai jotain vastaavaa, kun ei ollut viitenumeroa maksussa ollut :D Aivan sairasta kusetusta eikä todennäköisesti edes laillista. Vaihdoin operaattoria.
Meille elisan myyjä möi liittymät, lupasi kaupan päälle lahjakorttia jne. Piti tulla voimaan vasta ku edellisten sopimus päättyy n. Puolen vuoden päästä. Tulikin sit tyyliin seuraavalla viikolla ja hirvee show saada omat numerot takas, en ees muista mitä kaikkea siinä tapahtu mut Elisa ei ottanut mitääb vastuuta ja jouduttiin maksaa ekstraa niiden numeroiden vuoksi. Ei enää ikinä Elisaa! En ees katso niiden myyjiä päin!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kyllä kanssa Elisan melkein kympin postikuluja tonnin puhelimen ostettuani. Useimmissa firmoissa ei ole posteja yli 50€ ostoksissa!
En ymmärrä miten ne postikulut voi olla isommat kuin mitä postin hinnastoissa on? Ottavat itselleen siitä siivun?
Tuossa Elisa kuulostaa toimineen laittomasti:
Kuluttajansuojalaki, 5 luku, 6 pykälä:
"Vaaranvastuun siirtyminen
Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta..."
Saman luvun 3 pykälä:
"...Jos ostaja on antanut kuljetuksen myyjän ehdottaman rahdinkuljettajan tehtäväksi, tavara katsotaan vaaranvastuuta koskevia säännöksiä sovellettaessa luovutetuksi vasta, kun rahdinkuljettaja on luovuttanut tavaran ostajan hallintaan"
AP:n kannattaisi yrittää tuossa tilanteessa valittaa Elisalle että heidän asiakaspalvelijansa teki virheen. Sen SIM -kortin hukkuminen postissa on Kuluttajansuojalaissa säädetty Elisan vastuulle, jonka takia tässä tilanteessa Elisan olisi pitänyt tarjoutua hoitamaan asia ilmaiseksi, riippumatta siitä millaisen maksun he perivät silloin kun SIM-kortti hukkuu sen ollessa ostajan vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Menitkö AP konkkaan?
Minulle voit laittaa rahaa. Et kai mene siitä konkkaan?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Elisa kuulostaa toimineen laittomasti:
Kuluttajansuojalaki, 5 luku, 6 pykälä:
"Vaaranvastuun siirtyminen
Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta..."
Saman luvun 3 pykälä:
"...Jos ostaja on antanut kuljetuksen myyjän ehdottaman rahdinkuljettajan tehtäväksi, tavara katsotaan vaaranvastuuta koskevia säännöksiä sovellettaessa luovutetuksi vasta, kun rahdinkuljettaja on luovuttanut tavaran ostajan hallintaan"
AP:n kannattaisi yrittää tuossa tilanteessa valittaa Elisalle että heidän asiakaspalvelijansa teki virheen. Sen SIM -kortin hukkuminen postissa on Kuluttajansuojalaissa säädetty Elisan vastuulle, jonka takia tässä tilanteessa Elisan olisi pitänyt tarjoutua hoitamaan asia ilmaiseksi, riippumatta siitä millaisen maksun he perivät silloin kun SIM-kortti hukkuu se
Kiitos tästä neuvosta T ap
Vierailija kirjoitti:
Menitkö AP konkkaan?
En mennyt , noin pieni summa ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Kyse on periaattesta.
Eilen sitten tuli kaivattu liittymä Elisa 5G+ Rajaton 300M (myös hukattu lähetys). Kortti puhelimeen ja nauttimaan "nopeasta netistä" joka oli ensiyrittämällä 10/2 M , toinen 25/10M ja kolmas yritys nopeustestillä ulkona tuotti huimat 45/ 20M . Puhelin on suhteellisen uusi ja tukee 300M nopeutta . Tiedän että nuo nopeudet saattaa olla ilmoitettuja alempia , mutta tämä tapaus oli täydellinen pettymys jonka irtisanon heti kun mahdollista ! Ap
Mummoni valittaa, että Elisa on lisännyt monta ruotsinkielistä kanavaa hänen ohjelmalistaaansa. En viitsisi lähteä niitä poistamaan kauas, kun se on niin hankalaksi tehty. Oottakoon.
Hänellä on kai joku viihdepaketti tilattuna.
Pienet sinunkin "ongelmasi"