open toiminta: pieni jälki istunnossa:(
Eka luokkalainn tyttö oli tänään jäänyt jälki istuntoon puolekjsi tunniksi:( Open mukaan tyttö oli töninyt ja kiusannut eskarilaista. Tyttö sanoo itse ettei ole ja uskon häntä. Hän myös itki katkerasti kun pelkäsi että olen vihainen ja häpesi. Toimiko ope oikein, tuntuu että pitäisi olla vanhmman suostumus jättämiseen mutta meidän kanssa ei keskusteltu vaan ilmoitettiin txt.
Kommentit (83)
Meidän ekaluokkalainen on myös jo kerran ollut 10min jälki-istunnossa. Oli kiusannut 6-luokkalaisia tyttöjä (!). Ope ei tiedottanut asiasta mitään (mitä olisin kyllä toivonut), mutta poika kertoi kyllä heti kotiin tultuaan, mitä oli tapahtunut. Sekä minun että pojan mielestä rangaistus oli oikeudenmukainen ja luotan täysin opettajan tulkintaan kiusaamisesta.
Ap:n tapauksessa olisin tyynesti kysynyt lapselta, mitä tapahtui. Perusajatuksena se, että kiusaamista on tapahtunut, mutta lapsella on oikeus kertoa oma versionsa.
Ja edelleen minusta ekaluokkalaisen ollessa kyseessä, opettaja kyllä olisi voinut soittaa vanhemmalle asiasta, eikä laittaa pelkkää tekstaria. Ihan kuin siinä opettaja pelkäisi ottaa yhteyttä ja selvittää asia asianmukaisesti. Kyllä ammattitaitoinen ja koulutettu opettaja osaa ja uskaltaa toisella tavalla toimia.
Tekstari nyt vaan on nopeampi tapa toimia, sillä tuollaisen asian soittaminen vaatii sitten vähintään vartin puimisen siinä puhelimessa vanhempien kanssa. Ja jos opella on vaikkapa 27 oppilasta luokalla, niin aivan varmasti siellä joka päivä tapahtuu jotain soittamisen arvoista jonkun kohdalla. Ja joka päivä kun sen vartin soittaa, niin työaika pitenee viikossa pitkälti toista tuntia.
Toki yhteydenotot kuuluu opettajan työhön, mutta on vain inhimillistä, että ope hoitaa senkin homman aikaa säästäen, sillä jos opettaja ei vedä rajoja ajan käyttöönsä, niin töitä riittää loputtomasti ja työuupumus alkaa kolkuttelemaan.
sitä minäkin ekana pelkäsin, että ei kai äiti nyt ole tytönö aikaan alaknut vouhkaamaan kuinka väärässä opettaja on.
Ja Koululaisen äidin pitää vaan alkaa tottua myös siihen, ettei viestit enää kulje samaa tahtia kuin PKssa - eli ei opettaja ehdi samalla taalla keskuttella ja puida päivittäisiä asoita kaikkien lasten kanssa. Yhteyttä otetaan tietysti jos on jotain isompaa, mutta ei yksi pikku jälkkä vielä välttämättä anna siihen aihetta.