Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää meillä kuntopyörää keskellä olohuonetta.

Vierailija
08.06.2026 |

Se ei sisutuksellisesti sovi siihen ja mies haluaa katsoa tv tä aina kun polkee. Minä en tykkää mutta siinä se on eikä mies suostu sitä mihinkään muualle laittamaan koska ei ole oikein tilaa kuulemma.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin esteettisyys ja siisteys on tärkeä viihtyvyystekijä. Meillä ei mokoma härveli olisi olohuoneessa hetkeäkään, ellei sitä saisi johonkin nurkkaan vaikka portaiden alle piiloon. Miksi ihmeessä innokas pyöräilijä ei vedä lenkkejä oikealla pyörällä ulkona? Osta hänelle upea pyörä lahjaksi ja myy se ruma härveli.

Meillä on lunta ja liukasta ulkona noin puolet vuodesta. Pyöräteitä ei ole, vaan pitää pyöräillä samalla tiellä, jossa ajaa jatkuvasti rekkoja. Tiessö ei ole 2 kaistaa, vaan n.1,5 kaistaa.

Asvalttitieosuuksilla ei myöskään pyöräteitä.  Kovasti menee tukkirekkoja joka kerta kun käyn autolla kaupoilla.

Turvallisempaa pyöräillä sisällä just silloin kun huvittaa talvisin jääkeleistä huolimatta.

Kesäisin kyllä muutaman kerran pyöräilemme tuolla syrjemmillä hiekkateillä. Just kävin yhden vaaran päällä.

Vierailija
62/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan molempia asunto tämä on. Seinän vieressä on sohva, toisen seinä vieressä on tv ja tv taso. Ei viittis sohvaa siirtää ainakaan T: ap

Monilla on ihan ulkona käytettävä polkupyörä olohuoneessa, teillä vain sisällä käytettävä. Hyvä vaan että mies liikkuu. Vai olisiko kivempi että istuisi sohvalla kaljatölkki kädessä ja toinen käsi housuissa 

Samoin minä pidin polkupyörää sisällä kun asuin kaupungin vilinässä. Pyöräilin paljon. Pyörä mahtui hissiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sen pyörän voi siirtää seinän viereen siksi aikaa, kun sitä ei käytä? 

AP ei sanonut, että se on tiellä. AP sanoi, että se ei sovi esteettisesti olohuoneeseen. Se, että sitä siirtää puoli metriä samassa huoneessa ei vaikuta mitään esteettisyyteen.

No pitäskö heittää päälle vaikka joku oikein soma ja kallis vaikka Pentikin torkkupeitto jos sopis paremmin sisustukseen. 

Vierailija
64/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko siis jossain korvessa missä ette pääse kuntosalille?

Miksi pitää maksaa salijäsenyydestä että saa sotkea kuntopyörää? Kalliimmaksi se sali tulee. Mitä helpommin kuntoiluvälineet on saatavilla, niin sitä enemmän niitä tulee käytettyä. 

Päin vastoin. Kun menee salille tietää, että se paikka missä treenataan. Kotona on miljoona muuta häiriötekijää ja houkutusta.

Jaa. No aloittajan tapauksessa se ilmeisesti on käytössä. Vaikka sun tarvitsee erikseen mennä salille saadaksesi jotain tehtyä niin ei kaikkien tarvitse, ainakin mulla kuntoiluvälineet on päivittäisessä käytössä ja osaan sitä treenin volyymiakin säätää ilman käskyttämistä tai siitä että maksaisin ja erikseen lähtisin jonnekin esittelemään treeniäni. 

Vierailija
65/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä laiskuuden huippu jos ei jaksa pyöräillä katsomatta telkkaria. Sano sille, että pyöräilee ulkona ja kuuntelee samalla vaikka äänikirjaa. Ei pallojakaan heitellä sisällä.

Liikunta on laiskuuden huippu? 

Itsellä ainakin liikuntavälineet on esillä, niin niitä tulee käytettyä. Crosstrainerikin on vaikka asun yksiössä, kovassa käytössä on eikä jää liikunta kiinni säistä eikä tarvitse pähkäillä vaatetuksen kanssa. Säästää myös aamuisin aikaa kun ei tarvitse etsiä oikeita vaatteita millä tänään on hyvä lenkkeillä ja puljata ees taas, voi vetää treenit vaikka alusvaatteissa jos siltä tuntuu ja ulkona sataa tai on pakkasta tai liian kuuma. 

Miksi akat on aina kitisemässä kaikessa, antaisin sen miehen vaan polkea ja kohottaa kuntoa jos on löytänyt mieleisen tavan liikkua, se harrastus saattaa siitä edetä sinne uloskin vielä. 

Itse jaksan ihan mennä ulos asti liikkumaan tai kuntosalille. Et tukehdu vaikka veritulppaasi, mutta et häiritse minua millään läskimobiileilla.

Myös 30 asteen pakkasella tai 30 asteen helteellä, säällä kuin säällä? 

No sit kyl aika kova oot, mä ainakin joudun jo 20 asteessa  lenkillä himmailemaan ja jos niillä lukemilla vielä paistaa tuutin täydeltä niin suosiolla liikun viileämpään aikaan. 

Kovilla pakkasilla pukeutuminen on hieman vaikeaa, ainakin naama tuppaa jäätymään ja sit se helkatin huivi on aina märkänä ja ehtii välillä jäätymään. 

Enemmän saa tehoja irti kun urheilee sisällä. 

Vierailija
66/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry en pystyisi. Minä tai pyörä😅

Ottaisin pyörän jos kumppani ei välitä mun terveydestä mitään ja joku itsensä mielestä täydellinen sisustus on prioriteeteissa kumppania korkeammalla. 

Ei ole edes vaikeaa. 

Mutta kait se on kiva sit itsekseen kun sisustus pysyy täydellisenä. 

67/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi nähdä sen vaivan että siirtäisi sen aina edes seinän viereen poljettuaan.

Tuo liikunnan harrastaminen tv:tä katsoessa on sinänsä ihan hyvä idea. Minulla on steppilauta keskellä olohuoneen lattiaa. Kuntoilen sillä päivittäin enkä enää viitsi siirtää sitä pois. Jääkiekon MM-kisojakin katsellessani tein sillä porrastreeniä vähän väliä.

Vierailija
68/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa joku sermi ja laitatte sen taakse kun ei ole käytössä.

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/tilanjakajat-46080/

Vierailija
69/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä laiskuuden huippu jos ei jaksa pyöräillä katsomatta telkkaria. Sano sille, että pyöräilee ulkona ja kuuntelee samalla vaikka äänikirjaa. Ei pallojakaan heitellä sisällä.

Liikunta on laiskuuden huippu? 

Itsellä ainakin liikuntavälineet on esillä, niin niitä tulee käytettyä. Crosstrainerikin on vaikka asun yksiössä, kovassa käytössä on eikä jää liikunta kiinni säistä eikä tarvitse pähkäillä vaatetuksen kanssa. Säästää myös aamuisin aikaa kun ei tarvitse etsiä oikeita vaatteita millä tänään on hyvä lenkkeillä ja puljata ees taas, voi vetää treenit vaikka alusvaatteissa jos siltä tuntuu ja ulkona sataa tai on pakkasta tai liian kuuma. 

Miksi akat on aina kitisemässä kaikessa, antaisin sen miehen vaan polkea ja kohottaa kuntoa jos on löytänyt mieleisen tavan liikkua, se harrastus saattaa siitä edetä sinne uloskin vielä. 

Itse jaksan ihan mennä ulos asti liikkumaan tai kuntosalille. Et tukehdu vaikka veritulppaasi, mutta et häiritse minua millään läskimobiileilla.

Myös 30 asteen pakkasella tai 30 asteen helteellä, säällä kuin säällä? 

No sit kyl aika kova oot, mä ainakin joudun jo 20 asteessa  lenkillä himmailemaan ja jos niillä lukemilla vielä paistaa tuutin täydeltä niin suosiolla liikun viileämpään aikaan. 

Kovilla pakkasilla pukeutuminen on hieman vaikeaa, ainakin naama tuppaa jäätymään ja sit se helkatin huivi on aina märkänä ja ehtii välillä jäätymään. 

Enemmän saa tehoja irti kun urheilee sisällä. 

Tämähön se just on. Säövaihtelut on niin suuret täällä Suomessa, että kivahan se on sisällä pyöräillä ja stepata niinä päivinä kun ulkona

- sataa vaakasuoraan

- on lumimyräkkä

- pääkallokelit

- hellettä 

- jeesuksen kylmä ydintalvi

Vierailija
70/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin esteettisyys ja siisteys on tärkeä viihtyvyystekijä. Meillä ei mokoma härveli olisi olohuoneessa hetkeäkään, ellei sitä saisi johonkin nurkkaan vaikka portaiden alle piiloon. Miksi ihmeessä innokas pyöräilijä ei vedä lenkkejä oikealla pyörällä ulkona? Osta hänelle upea pyörä lahjaksi ja myy se ruma härveli.

Eli miehellä ei ole oikeutta olla kotonaan niinkuin haluaa, pitää tehdä niinkuin nainen sanoo? Miksi se pitää ajaa ulos talostaan? 

Tuo kuntopyöräily voi johtaa ajan myötä myös muuhun liikuntaan, aloittelijalle se on helppo eikä tarvitse muita kalliita välineitä kuten ulkona. 

Ymmärtäisin jos se olis joku juoksumatto, mikä pitää mekkalaa mutta ei tuosta nyt kenellekään haittaa ole. Varmaan sänkyelämäkin saattaa parantua kunnon noustessa. 

Pitäis osata suhteessa myös niitä kompromisseja ja ajatella toista. 

Vierailija
71/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on juoksumatto ja muut kuntoiluvälineet ns. työhuoneessa (korona-aikaan se huone oli mun etätyöhuoneena, nyt sitä ei siihen tarkoitukseen tarvita).  Olkkariin en kyllä antais tuoda mitään kuntoiluvälineitä sisustusta pilaamaan.

Niin, onko kiva muka istua sohvalla kun toinen huohottaa ja hikoilee vieressä? Vai treenaako edes kunnolla vaan pelkästään uskottelee itselleen, että tekee jotain hyödyllistä?

Tottakai liikkumisesta on hyötyä vaikka sitä ei hiki hatussa aina teekään. 

Mikä ihme suomalaisilla on aina lannistaa muiden alkava liikuntaharrastus? Aina tekee väärin eikä ikinä tarpeeksi. 

Sillä pystyy myös lihaksia kasvattamaan kunhan säätää tarpeeksi vastusta, myös käsiä ja vieläpä monipuolisella liikkeellä joka vahvistaa koko kättä. 

Vierailija
72/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehellä ei ole oikeutta olla kotonaan niinkuin haluaa, pitää tehdä niinkuin nainen sanoo? Miksi se pitää ajaa ulos talostaan? 

Tuo kuntopyöräily voi johtaa ajan myötä myös muuhun liikuntaan, aloittelijalle se on helppo eikä tarvitse muita kalliita välineitä kuten ulkona. 

Ymmärtäisin jos se olis joku juoksumatto, mikä pitää mekkalaa mutta ei tuosta nyt kenellekään haittaa ole. Varmaan sänkyelämäkin saattaa parantua kunnon noustessa. 

Pitäis osata suhteessa myös niitä kompromisseja ja ajatella toista. 

Olen samaa mieltä.

Mun mies saa kyllä pitää pyörän keskellä olkkaria.

Hän on taitava korjausrakentaja, ja sen takia hänellä on runsaasti työvälineitä remppoihin ja nikkarointeihin. Joten hänen työvälineita saa olla vähän joka huoneessa.

Lisäksi verstas on hänen järjestelemä. Siellä en liikauta yhtäkään hänen tavaraansa.

Takkejaankin löytyy niin eteisestä, pannuhuoneesta, verstaasta, puuvarastosta ja ruokakomerosta kuin myös vaatehuoneesta.

Ei tämä minua haittaa. Koti on hänenkin koti.

Vierailija
73/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry en pystyisi. Minä tai pyörä😅

Et taida juuri liikuntaa harrastaa. Tuskin on miehelle vaikea valinta. 

Mulla yks ex roudas millon kenenkin fillaria eteiseen korjattavaksi. Vähänhän ne kamat oli välillä tiellä mutta enpä mä edes mitään "esteettistä sisustusta" siinä ajatellut. Tykkäsi laitella ja tehdä, ja tottakai haluan että toinen on hyvällä tuulella ja saa touhuta mistä pitää. Olis kamalaa joutua kotonaan rajoittamaan tekemisiään mistä tulee kiva fiilis. 

Ihme na t seilua joillakin naisilla. 

Vierailija
74/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu sehän ei vie tilaa sit ollenkaan ja ap voi leikkiä, että se on uusi seinä jonka voi sisustaa esteettiseksi mieleisekseen. 

Vierailija
75/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita isoja kuntoiluvälineitä pitäisi tuoda kotiin ollenkaan, paitsi jos niille on oma huone. Kuntosalijäsenyys syntymäpäivälahjaksi miehelle.

Vierailija
76/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita isoja kuntoiluvälineitä pitäisi tuoda kotiin ollenkaan, paitsi jos niille on oma huone. Kuntosalijäsenyys syntymäpäivälahjaksi miehelle.

Helpommin voi kuntopyöräillä kotona.

Säästyy aikaa. Olis karseeta talvisin, joka on puolet vuodesta, ensin pukea talvikamppeet, rapsuttaa auton tuulilasi pakkasilla, vaihtaa salikamppeet, pukea talvivaatteet toistamiseen, putsata auton ikkuna lumesta ja tuhrata kaikki tämä aika vain saadakseni polkea pyörää salilla .

Vierailija
77/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sehän ei vie tilaa sit ollenkaan ja ap voi leikkiä, että se on uusi seinä jonka voi sisustaa esteettiseksi mieleisekseen. 

AP ei maininnut, että olisi tilanpuute. Noita sermejä myydään tosi nättejäkin.

Vierailija
78/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko mieluummin, että mies makaisi lihavana sohvalla ja mässyttäisi herkkuja? Sopisiko se sisustukseen paremmin?

Vierailija
79/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko mieluummin, että mies makaisi lihavana sohvalla ja mässyttäisi herkkuja? Sopisiko se sisustukseen paremmin?

Sano muuta. Jos vielä liioitella voisi, niin pitäiskö miehen istua hiljaa liikkumatta ja patsastella jossain pois jaloista, silmistä ja mielestä.

Vierailija
80/80 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään oikeutta muuttaa yhtään kenenkään kotia kuntosaliksi tai karsinaksi. Itsekkään on parempi röhnötellä keskenään, kun viestiesi perusteella aiot tavalla toisella aiheuttaa harmia kanssaeläjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme