Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa

Vierailija
08.06.2026 |

Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.

Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.

Kommentit (609)

Vierailija
561/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana olin mökkiapuna tädillä. Tädin työkaveri oli käymässä tuolla ja saunoimme sitten kolmestaan. Jäi mieleen kun naiset vitsailivat siitä, että eihän tässä nyt mitään ihmeellistä ole, että "tämä poikakin on varsinainen herrasmies". Nauroivat tälle jutulle kovasti ja oli siinä jonkinlaista elehtimistäkin. Olin silloin ihan muina miehinä, mutta voin kertoa että vaikka tuosta tilanteesta on parikymmentä vuotta, niin olen aika ajoin masturboinut sitä muistellen. 

Vierailija
562/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.

Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta."

No jos kyse on nimenomaan tuosta, että haluaa kunnoittaa omaa puolisoa näin, niin eiköhän siinä pääasia sitten ole se, ettei itse tieten tahtoen hakeudu tilanteisiin, joissa on toisen sukupuolen edustajia alasti. Ei siis itse mene sekasaunaan, vaan menee saunomaan silloin, jos on sovittu naisten ja miesten vuorot. Muiden toiminnasta tai nakuiluista saunaillassa ei voi olla vastuussa.

Jos sen sijaan ongelma on sekin, että vahingossa näkee jonkun alasti haluamattaan, niin sitten kannattaa puhua asiasta heti illanvieton alussa tämän kaveriporukan kesken, kun saunaa vasta lämmitettään. Ettei ole omasta mielestä mukavaa. 

Jos kyse on sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, että näkee punaista jos kumppani on tahtomattaan joutunut tianteeseen, jossa joku vaikka pukee huolettomasti muiden läsnollessa, niin siihen kannattaa hakea apua.

Suomalaisessa saunakulttuurissa (kaveriporukassa) tavallisesti alastomuuteen suhtaudutaan aika mutkattomasti, eikä tosiaan välttämättä olla aina niin kauhean tarkkoja tai kauhistuta kamalasti. Vaihtelee vähän eri ihmisillä. Vähän eri asia sitten myös, jos vieraampien kesken saunotaan. 

Kyllä sellaisen kannattaa opetella muiden ihmisten huomioimista joka riisuu itsensä ihmisten seurassa jotka eivät halua häntä alasti nähdä. Toisten ei kuulu joutua muita alasti näkemään. Ihan perus käytöstapoja. Siksi itsensäpaljastelu on rangaistavaa. Esim tiedän tapauksen jossa mies tuomittiin sakkoihin, kun toistuvasti seisoskeli alasti kerrostalon ikkunassa ihmisiä katsellen. Ei edes runkannut, mutta sakkoja tuli.

Ei saunominen tarkoita sitä, että on sopivaa näytellä itseään alasti muille jotka eivät ole samaan aikaan pesulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on pukuhuoneissa turhan tiukka asenne. En siksi miehenä mielellään mene sinne.

Vierailija
564/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämmöisiin alastomien naisten ystäväporukoihin pääsee? T:arto

Onhan noita seurapiirejä. 

Vierailija
565/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää valita seuransa kuten yleensäkin, jos haluaa välttää moukat. 

Vierailija
566/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän omat fetissitouhut miehen kanssa kahdestaan niin ei tarvetta esiintyä alasti muiden miesten seurassa. Voisi muutkin ottaa ensin selvää sopiiko omaa alastonta vartaloa näytellä seurassa.

Vierailija
567/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö väkisin strippailu ole nykyään muuten seksuaalista häirintää? Ei kai nykyään voi toista väkisin pakottaa katsomaan tuheroaan?! 

Näin se taitaa olla. Harvemmin vaan sitä ajatellaan jos paljasteleva osapuoli on nainen. Herkästi kysytään naisilta onko ok sekasauna tai vaatteiden vaihto työpaikalla esim miesten kanssa, mutta automaattisesti oletetaan, että miestä ei haittaa naisten alastomuus. Kuitenkin parisuhteessa ollessa ei tunnu sopivalta, että seurassa alastomia naisia.

No tämä ajatusmaailma juontuu tietenkin siitä asiasta, että ylivoimaisen valtosan varsinkin nyt vakavammista seksuaalirikoksista tekee mies. Mies siis on tällaisissa asioissa naiselle potentiaalinen uhka, vain harvoin toisinpäin. 

Vierailija
568/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan kavereita, niin ei pitäisi alastomuuden häiritä. Jos taas ei olla kavereita, niin typerä ajatus ainakaan oleilla samassa tilassa alastonna. 

On se outoa olla alasti vastakkaista sukupuolta olevien kaverienkin seurassa. Ei kiitos. En ole itse enkä halua, että kaverimiehet alasti minun nähden. Vilvotelkoon pyyhe päällä jos joku mökkisauna tilanne ja pukuhuoneeseen ja saunaan en punkea katselemaan.

Samaa odotan myös naisilta jos mökkipihassa myös minun mies. Muut tehköön miten haluaa.

Vierailija
569/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaana olin mökkiapuna tädillä. Tädin työkaveri oli käymässä tuolla ja saunoimme sitten kolmestaan. Jäi mieleen kun naiset vitsailivat siitä, että eihän tässä nyt mitään ihmeellistä ole, että "tämä poikakin on varsinainen herrasmies". Nauroivat tälle jutulle kovasti ja oli siinä jonkinlaista elehtimistäkin. Olin silloin ihan muina miehinä, mutta voin kertoa että vaikka tuosta tilanteesta on parikymmentä vuotta, niin olen aika ajoin masturboinut sitä muistellen. 

Poika saattoi olla herrasmies, mutta nuo naiset eivät olleet leidejä.

Olisivat saunoneet erikseen, antaneet nuorelle pojallekin saunarauhan. Ihmekaahkoja.

Vierailija
570/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö väkisin strippailu ole nykyään muuten seksuaalista häirintää? Ei kai nykyään voi toista väkisin pakottaa katsomaan tuheroaan?! 

Näin se taitaa olla. Harvemmin vaan sitä ajatellaan jos paljasteleva osapuoli on nainen. Herkästi kysytään naisilta onko ok sekasauna tai vaatteiden vaihto työpaikalla esim miesten kanssa, mutta automaattisesti oletetaan, että miestä ei haittaa naisten alastomuus. Kuitenkin parisuhteessa ollessa ei tunnu sopivalta, että seurassa alastomia naisia.

No tämä ajatusmaailma juontuu tietenkin siitä asiasta, että ylivoimaisen valtosan varsinkin nyt vakavammista seksuaalirikoksista tekee mies. Mies siis on tällaisissa asioissa naiselle potentiaalinen uhka, vain harvoin toisinpäin. 

Kyllä naisetkin käyttää miehiä hyväksi jos liian humalassa ja ei tajunnan asteella, mutta vehje toimii. Seksuaalirikoksia on myös koskettelut ym. Häirintää on jo pelkästään itsensäpaljastelu.

Vierailija
571/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ehkä ystävällisesti mainita että tuo on seksuaalista häirintää miehiä kohtaan. Ja sen lusäksi tosi tahditonta. Ei olisi mun ystäviä.

Sama niille naisille jotka roikottaa rintojaan yleisellä paikalla muiden katseltavana. Yhtä ällöä kun lihava mies terassilla ilman paitaa.

Vierailija
572/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei tilanteessa häiritse kuin se, että sitten aletaan vaatia muiltakin täyttä alastomuutta. Jos ei siihen suostu, niin sitten on estynyt niuho. Ja kyllä tämä on käyty läpi aikuisten oikeesti muutamia kertoja, joten en enää lähde kyseisellä porukalla mökkireissuille. 

Emme ole kaikki pariskuntia vaan porukka, jossa on sinkkuja ja pariskuntia. Kaikki tutustuttu yhden pariskunnan välityksellä, joko lapsuudenkavereita, naapureita, työkavereita jne. Osa ystävystynyt keskenäänkin paremmin. Se isäntä on se vaatija ja järjetön kuolakyylä. Puistattava tapaus. En ole enää heitä tavannut vuosiin ja moni muukin on reippaasti vähentänyt. Hauska kuulla sitä selkäntakana jupinaa tälleen frigidinä. ;)

Vierailija
573/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika saattoi olla herrasmies, mutta nuo naiset eivät olleet leidejä.

Olisivat saunoneet erikseen, antaneet nuorelle pojallekin saunarauhan. Ihmekaahkoja.

Noh, noh. Teinipojan fantasiasta ei nyt kannata hirveemmin vedellä mitään johtopäätöksiä. Tuo poika korkeintaan kurkki ikkunan takana, kun tädit sauno. Tätikin tais olla 18 vuotias kavereineen.

ohis

Vierailija
574/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Koitappa kestää. 

On ihan rikoskin esiintyä alasti julkisella paikalla ja siitä saa sakot. Vieraiden kavereiden kanssa ollaan lähes samassa tilanteessa, että meneekö itsensä paljastelun ja rikoksen puolelle.

Ei ole mikään se ja sama ilmiö, eikä liity maailman muuttumiseen mitenkään.

Vierailija
575/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viettäisi aikaa sellaisten naisten kanssa jotka haluavat esiintyä alasti mieheni seurassa.

Vierailija
576/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäviä eikä mitään illan viettoja.

Vierailija
577/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ystäviä eikä mitään illan viettoja.

Eipä ole ongelmiakaan. 

Vierailija
578/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viettäisi aikaa sellaisten naisten kanssa jotka haluavat esiintyä alasti mieheni seurassa.

Varmaan hyvä periaate. Ei tule tilanteita joita tarvii selvitellä. Onneksi omat kaverit omaa käytöstavat.

Vierailija
579/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Koitappa kestää. 

Ei tämä ole mikään uusi juttu tai muutos. Aina on ollut ihmisiä jotka haluavat esitellä itseään niillekin jotka eivät halua nähdä.

Ja yhä enenevissä määrin. Tampereella saa olla uimarannalla jo yläosattomissa naiset. 

Ja hyvä niin.

Jep. Odotellaan vielä, että milloin saavat luopua alaosastakin.

Kyllä Tampereella ainakin näkyy paljaita perseitä kaikkialla, jopa ruokakaupoissa 🤮

Vierailija
580/609 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jättäisin mökkireissun suosiolla väliin, jos on noin ajattelematonta porukkaa. Turhaan aiheuttaa ikävää mieltä kumppanilleen. Kyllä naisena pitäisi olla sen verran empatiakykyä muita naisia kohtaan, ettei itsensä esittely tunnu muista naisista välttämättä kivalta, voi tulla toisille epävarma tai ikävä vertailun tunne. Kyllä luulisi olevan muitakin tilaisuuksia esitellä kehoaan miehille, jos on niin huomiohakuinen ja ylpeä kehostaan, voi liittyä vaikka nudistiseuraan.

Naisilla e EI ole mitään empatiaa toisiaan kohtaan näissä jutuissa  :D opin jo nuorena. Onneksi kys. ongelmat ei minua enää kosketa koska minusta tuli vakaumuksellinen kristitty, ei kuulu piireihini enää tuollainen käytös eivätkä tuollaiset paljastelijat  varmaankaan edes halua viettää aikaa kanssani. :D Hyvä niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä