Muistatteko pienempänä asuntoon kun lapset lähtee omilleen?
Kommentit (56)
Pohdinnassa mutta kyllä yhä lapset kyläilevät tässä kotipaikkakunnallaan ja usein on kumppani tai lapsuusaikaisia ystäviäkin sitten tässä. Jossain vaiheessa tosiaan varmasti jälkikasvuakin ja olisi toki kiva jatkossakin mahtua joulua ym pyhiä viettämään ison pöydän ääressä jossain.
Muutettiin. Nyt on 154m2 kahdelle, ennen oli yli 400m2. Ihan sopiva, vaikka vähän totuttelua tarvittiin
En tietenkään muuttanut hirsitalosta järven rannalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi muuttaa pienempään asuntoon jos on ison onnistunut hankkimaan? Entä jos lapsi perustaa perheen, yksiössäkö meinasit paimentaa lapsenlapsia?
Eihän pienempään muuttaminen tarkoita, että pitää mennä yksiöön tai edes kaksioon. Mutta jos on lasten kanssa vaikka joku 250 neliön talo, niin varmasti riittää sitten vaikka 90 neliötä jatkossa. Vaikka siis joutuisi majoittamaan sitä jälkikasvuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eivät he minnekään Siperiaan muuta vaan tulevat joskus käymään ja yöpymään. Heillä on sängyt ja "omat" huoneet täällä vaikka eivät enää asu kanssamme.
Meidän naapurissa asuu vähän höppänä vanha pariskunta, jotka ovat asuneet kahdestaan ainakin 25 vuotta. 2 huonetta on odottanut niitä kerran kesässä käyviä vieraita tuon ajan. Onhan se kätevää, mutta melkoinen hinta on tullut noille majoituksille :-D
Vanhana sitä joutuu järjestelememään elämistään jolloin on suuri etu jos kotona useampia huoneita, talven pimeillä liukkailla kun ei houkuttele lähtemään ulos ja hyvä jos olemaan toinen sänky varalla mihin siirtyä nukkumaan aamuyön unettomuus-ahdistuksesta. Lasten huoneiden pito ennallaan enempi vanemman oman auktoriteettiaseman vahvistamiseksi, muutoin päätyy lastensa tossun alle, sitä näkee niin paljon täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin käyhä, että on muutettava ihan pieneen yksiöön. Helsingissä.
Yh. Yksi lapsi. Hirveät velat.
Missä lapsen isä on?
Ei kuulu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eivät he minnekään Siperiaan muuta vaan tulevat joskus käymään ja yöpymään. Heillä on sängyt ja "omat" huoneet täällä vaikka eivät enää asu kanssamme.
Miksi ei?
Me kaikki asumme Helsingissä, eikä lapsillani ole tarvetta yöpyä lapsuudenkodissaan - jota ei enää ole, sillä muutin pienempään heti kun nuorempi heistä oli muuttanut omaan kotiinsa.
No joo onhan tämä 90 m2 liian iso kahdelle nyt kun kaikki kolme lasta ovat muuttaneet. En vaan ole itse yhtä aikaansaava että muuttaisin.
"Eduskunta hyväksyi potkulain."
En usko. Lapsella on nyt asunnon isoin, lähes 20neliön, huone. Kun muuttaa pois, siirrän työhuoneeni lapsen huoneeseen ja ostan sinne lisäksi kuntosalivälineet. Lapsen / vierashuone siirretään sitten nykyiseen työhuoneeseeni, jotta hänellä on kuitenkin käydessään oma huone ja rauha.
Vierailija kirjoitti:
No joo onhan tämä 90 m2 liian iso kahdelle nyt kun kaikki kolme lasta ovat muuttaneet. En vaan ole itse yhtä aikaansaava että muuttaisin.
Eikö se oo päätösvaltainen tai tee mitään??
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, meillä on 135m2 yhden lapsen kanssa. Ei tunnu isolta enkä kyllä ajatellut muuttaa pienempään lapsen muutettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, meillä on 135m2 yhden lapsen kanssa. Ei tunnu isolta enkä kyllä ajatellut muuttaa pienempään lapsen muutettua pois.
Mikä on hauskaa?
Nykyinen on 80 neliöinen rivari ja lapsen muutettua seuraavan asunnon ei välttämättä tarvitse olla pienempi vaan kaikin puolin helpompi. Unelma olisi uudehko kerrostalo ja sieltä yläkerran kulmasta huoneisto isolla parvekkeella. Sellainen asunto, että reissuille voi lähteä hyvin eikä tarvitse huolehtia talon ylläpidosta.
Vidduako se sulle kuuluu.