Muistatteko pienempänä asuntoon kun lapset lähtee omilleen?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi muuttaa pienempään asuntoon jos on ison onnistunut hankkimaan? Entä jos lapsi perustaa perheen, yksiössäkö meinasit paimentaa lapsenlapsia?
Ja kuka sen isomman asunnon ostaisi, kun yhä useampi haluaa asua yksin, eikä halua niitä lapsia.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Jäin okt:oon, ensin lapset maailmalle ja sitten akka mäkeen
Ei kun ostin isomman itselleni. 2 kerrosomakotitalon isolla kiinteistöllä
Voihan olla, että lapset lähtee vaikka ulkomaille ja käyvät harvoin.
Muutetaan. Nyt aso ja perheasunto. Ostetaan ilman lainaa kaksio. Maksetaan asosta saatavalla rahalla ja osakkeilla. Lainaa ei mielellään oteta.
Vierailija kirjoitti:
Näin on käynyt, mutta se tarkoittaa, että majoitamme 4-henkisen perheen joka kesä kuukaudeksi. Mielellään.
Olen niin käyhä, että on muutettava ihan pieneen yksiöön. Helsingissä.
Yh. Yksi lapsi. Hirveät velat.
Vierailija kirjoitti:
Semmostako odotat?
Miksi ne muuttaa ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi muuttaa pienempään asuntoon jos on ison onnistunut hankkimaan? Entä jos lapsi perustaa perheen, yksiössäkö meinasit paimentaa lapsenlapsia?
Ja kuka sen isomman asunnon ostaisi, kun yhä useampi haluaa asua yksin, eikä halua niitä lapsia.
Minä ostin, enkä päivääkään ole lastenlapsia hoitanut. Meillä on suvussa ollut tapana että se joka lapsia tekee, hoitaa myös ne
Olen itse yrittäjänä tehnyt 7 päiväistä työviikkoa
N 69
En muuttanut pienempään, vaan isompaan, kun lapsenlapset eivät muuten mahtuisi kun tulevat kylään perheineen. Tykkään isoista omakotitaloista, kun sukulaisia ei ole käymässä talvella, en pidä täyttä lämpöä kaikissa huoneissa. Miksi pitäisi muuttaa pienempään kun vielä hyvin jaksaa tehdä kaikkea?
Epäekologista asua liian isossa. Siksi en ikimaailmassa muuttaisi pienempään, nyt kun onnistuin tämän 300-neliöisen hankkimaan. Lapsia ei ole koskaan ollutkaan. Mutta eihän sitä tiedä vaikka tulisi kylään.
Muutettiin jo kuopuksen lukion loppuvaiheessa 240m2 > 120m2
Nyt 8v myöhemmin suuntana rivarikolmio koska asumme suurimman osan vuotta ulkomailla.
No ei. Elarit kun loppuu niin on satoja euroja vielä enemmän pitää tönöä pystyssä. Ei me olla kuuskymppisiä kun lapset lähtee. Viimeistä viedään ja täytetään 44v tänä vuonna. Lapsille ei huoneita pyhitetä vaan niistä tulee vierashuoneet, ja harrastushuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin käyhä, että on muutettava ihan pieneen yksiöön. Helsingissä.
Yh. Yksi lapsi. Hirveät velat.
Missä lapsen isä on?
Ei todellakaan. Niin hyvä sijainti ja edullinen vastike. Ja meillä on "vain" 100 neliötä niin vihdoin on tilaa kun meitä on 2 eikä 4.
Muutettiin, Espoon rivarista Helsingin kantakaupunkiin. Sama hinta, parempi sijainti, pienemmät neliöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin isompaa. Kaupunkikolmio vaihtui mummomökkiin Turun saaristossa.
Minäkin toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja muutin maalle. Ja perustin vielä yrityksenkin kun ei ole enää sitä elatusvelvollisuutta.
Miksi alunperinkään menit tekemään lapsia, jos heistä oli sinulle pelkkää riesaa? Vasta kun pääsit lapsista vapaaksi pystyit toteuttamaan omia tavoitteitasi.
Minusta tuossa on huolehdittu ensin lapset aikuisiksi ja sitten keskitytty omaan elämään. Kyllä noin voi tehdä, aikuiset lapset pärjää omillaan.
Tuttavalla 4h+k ja iso piha. Jatkuva valutus siivoamisesta, pihanhoidosta ja lumitöistä. Ei voi muuttaa pienempään, eikä varsinkaan kerrostaloon, kun pelkää " statuksensa heikkenemistä". Mitään ostettuja palveluja ei piheyttään käytä. Valittaa mieluummin pitkin kyliä. Ikä 75+.