Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö biologiselle sukupuolelle ja sukupuoli-identiteetille antaa omat nimensä?

Vierailija
08.06.2026 |

Se nyt vaan on fakta, että biologista sukupuolta eli kromosomeja ei voi muuttaa.  Niitä on olemassa kaksi ja muut muodot ovat sikiöajan kehityshäiriöitä.   

 

Sen sijaan sukupuoli-identiteettejä näkyy olevan iso kirjo.  

 

Miksi me puhumme näistä ikäänkuin ne olisivat sama asia? 

Kommentit (664)

Vierailija
501/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo saamelaisvertaus ei ole mielestäni nyt ihan osuva tässä. En minä aikakaan koe naisena mitään omaa identiteettiongelmaa tai oman vähemmistökulttuurin suojelun tarvetta siinä, jos biologinen mies elää naisena (tai haluaa ilmituoda omaa feminiinistyyttään muuten) kuten minäkin elän ja puolet ihmiskunnasta elää. En myöskään näe että hän elää valheessa. Hän tuntee varmasti itse itsensä paremmin kuin kukaan random ulkopuolinen. Kuka minä olen sanomaan hänen elämäänsä valheeksi, omalla rajoittuneella ymmärrykselläni ja kokemusmaailmallani, en kukaan. Elämään ja ihmisyyteen kuuluu myös se henkinen puoli, ei vain fyysinen ulottuvuus. Ja näkövinkkeleitä on monia, se oma ei ole kaikenkattava ja ainut oikea.

Minusta ei ole erityiskohtelua vaatia, ettei ihmistä, joka ei tee pahaa toisille, tuomita tai syrjitä. Minusta se on minimivaatimus ihmiseltä toiselle yhteisessä yhteiskunnassa, joka todella on se yhteinen ryhmämme. Jos tämän ryhmän, yhteiskunnan, ulkopuolelle jättää eikä peruskohtele samoin kuin ketä tahansa muuta, niin sitä kutsutaan syrjinnäksi. Ja se aiheuttaa käsimystä ja ongelmia. 

Minustakin saa olettaa ulkonäön perusteella naiseksi tai miehesi, se on ihan luonnollista. Ja saa korjata. Mutta voitko selittää, miksi ihmeessä koet loukkauksena itseäsi kohtaan, jos toinen kertoo elävänsä naisena, vaikka näyttää sinusta selvästi mieheltä tms? En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista loukkaantumisen kokemusta, itseensä ottamista tai logiikkaa tuon takana. Vaikka näkisikin asian toisin. Todella vierasta, että muiden olemiset, identiteetti ja ulkonäkö noin vaikuttaisi itseen ja aihettaisi loukaantumisia, mikä on peruste?

Tuollaisessa suhtautumisessa on kyllä mielestäni jotain aika väärää, syrjivää ja tuomitsevaa. Ei siinä ole sitä empatiaa, josta kirjoitit: "Yhteiskuntatasolla transasiaan paras lääke olisi empaattinen ja hyväksyvä suhtautuminen erilaisiin ihmisiin." hmm.. eikö se päde yksilötasolla jostain syystä tai omaan suhtautumiseesi? Yhteiskunta muodostuu yksilöistä.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta tietenkin kaikille kuuluu oikeus elää ilman syrjintää ja tuomitsemista. 

Tässä tarkoitettiin, että ihmiset pitäisi yhteiskunnassa hyväksyä piirteineen niin, ettei kukaan kokisi tarvetta silpoa terve toimiva kehonsa kelvatakseen.

Nää jutut kuulostaa niin sadistisilta teidän näppiksiltä. Ettekö itse tajua, mitä teette? 

Voisitko hieman avata?

Mielestäni kaikki ihmiset pitäisi hyväksyä sukupuolensa edustajina sellaisina kuin ovat, ilman rooleja ja lokerointia. Silloin kukaan ei kokisi, että olisi tarpeen jotenkin kirurgisesti ja/tai hormoneilla muokata kehoa. Mikä tässä oli sadistista?

Jep. Ja avaa sitten kaikkea muuta ajatteluasi näiden kauniiden korulauseittesi takana. Mielestäni jo se, että jankkaat täällä kertoo, ettet paljon vähempää voisi olla kiinnostunut transihmisten hyvinvoinnista.

 

Tuohan olisi hieno utopia, mitä maalailet. Kuitenkin vaikka se joskus (vuonna nakki jälkeen vauvapalstan transjankkailun) olisi mahdollista siltikin transihmiset saattaisivat kokea tarvetta muuttaa kehoaan. Koska vaikka sinäkin ehkä herkästi niin luulet, he eivät tee asioita sinun vuoksesi tai sinua varten. 

Etkö juuri oleta tässä aika vahvasti toisen puolesta? Mielestäni sinulla ei ole mitään oikeutta olettaa mistä toinen välittää tai ei välittää.

 

Ja toki monet haluavat leikellä itseään. Mutta miksi se pitäisi kustantaa verovaroista eikä omasta pussista kuten muutkin kosmeettiset toimenpiteet?

Koska sukupuolta vahvistavat tai korjaavat hoidot eivät liity tyytymättömyyteen ulkonäköön, vaan voimakkaaseen kehodysforiaan, johon em. hoidot ovat tutkitusti tehokas hoitomuoto.

 

Kosmeettisissa hoidoissa tyytyväisyys ei ole mitenkään erityisen korkealla. Sukupuolenkorjaushoidoissa taas on poikkeuksellisen korkeat tyytyväisyysluvut. Täällä kyllä jaetaan niistä disinformaatiota runsaasti, mutta niiden hyödyt ovat valtavan suuret verrattuna haittoihin.

 

Niillä toisin sanoen voidaan hoitaa ihmisiä toimintakykyisiksi veronmaksajaksi, joiden veroilla sitten kustannetaan ehkä sinun terveydenhoitoasi jossain vaiheessa. 

Veikkaan vahvasti, että myös imetyksestä riipahtaneiden rintojen korjauksesta saataisiin erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Ei se ole silti mikään peruste.

Kehodysforiassa ei hoideta "ulkonäkövirheitä", vaan dysforiaa. Väität välittäväsi transihmisistä, vaikka toistuvasti osoitat miten tietämätön ja ylimielinen olet. 

Sinä väität välittäväsi transihmisistä, vaikka yllytät heitä pilaamaan hyvän, toimivan terveen kehonsa sen sijaan että ajattelisit, että maailman pitäisi muuttua siihen suuntaan että kaikki voisivat kokea olevansa ihan hyviä syntymäsukupuolensa edustajia sellaisenaan. Transliike ikään kuin vahvistaa heidän pelkonsa, että juu kyllä sinä Kalle olet ihan vääränlainen mieheksi, olisit parempi Kaisana. 

Itsekin edellä haukuit "korulauseeni" utopiaksi. Samalla vahvistit että asia on kuten sanoin, jos ihmiset eivät sovi rooleihin, pitää rooleja muuttaa eikä ihmisiä leikellä.

 

En hyväksy minkäänlaista kiusaamista tai syrjintää. En ole rajoittamassa transihmisten oikeuksia, tunnen suurta myötätuntoa heitä kohtaan. Toivoisin, ettei kukaan kokisi tarvetta tärvellä tervettä kehoaan. Mielen sairauksissa sairas itse on usein vihonviimeinen henkilö päättämään, mikä hänelle on hyväksi. Tuo anoreksian hoitaminen rasvaimulla on hyvä vertaus. 

Olet avun ja ymmärryksen ulottumattomissa noiden horinoidesi kanssa. 

En kerro yhdellekään ihmiselle, mitä heidän pitäisi tehdä kehoillaan (toisin kuin sinä) ja he ovat aidosti hyviä omina itsenään olivat käyneet läpi korjaushoitoja tai ei.

Et hyväksy mitään kiusaamista ja sitten kutsut transihmisiä mielisairaiksi. 

Hyvää jatkoa vaan sinne kieroon todellisuuteen missä elät. 

Onko mielenterveysongelmista kärsiminen häpeällistä?

Kannattaisi olla kiinnostunut transiutuksista, jos niitä tehdään veronmaksajien rahoilla ja nykyään niitä vaaditaan entistä nuoremmalle ja tasapainottomammalle netissä groomatulle kohderyhmälle. Suomen johtava transasiantuntija on arvioinut Suomessa 10 prosentin katumislukua, maailmalla on tietoa jopa 30 prosentin katumisesta. Nykyisen teinityttöjen transvillityksen seuraukset tulevat olemaan karmeat.

Ei tietenkään ole häpeällistä. Transsukupuolisuus vaan ei ole mielenterveysongelma.

Ensinäkin, pointti oli siinä että mielenterveysongelmaisia nuoria, jotka nimenomaan EIVÄT ole transsukupuolisia päätyy transhoitoihin, joita he myöhemmin katuvat. Toisekseen, transsukupuolisuus ei ole mielenterveysongelma, mutta sukupuolidysforia on ja juuri sitä niin kutsutuilla sukupuolenkorjaushoidoilla hoidetaan. Eli kun puhutaan näistä hoidoista, ei voi mitenkään paeta sitä asiaa, että kyse on mielenterveysongelmista.

Sukupuolidysforia on Suomessakin lähivuosina päivittyvässä diagnoosiluokituksessa seksuaaliterveyden alla. Koska transsukupuolisuus ei ole mielisairaus, ei nähdä loogisena, että diagnoosikaan on mielenterveyden alla, joten luokitus muuttuu. 

"Toivoisin, ettei kukaan kokisi tarvetta tärvellä tervettä kehoaan."

Tässä jälleen kerran suora lainaus sinulta itseltäsi, jossa toivoit, ettei KUKAAN "tärvelisi" kehoaan. Jos tarkoitat vain heitä, "jotka eivät ole trans" (joita on muutama prosentti kaikista hoitoa saavista), miksi käytät sanaa KUKAAN. Olet myös jauhanut sitä kaunista utopiaasi, jossa yhdenkään transihmisen ei "tarvitsisi leikellä itseään". Eli, jos puhut kaikista, et puhu silloin vain heistä, joilla mahdollisesti on väärä diagnoosi. 

Voisitko vähän yrittää tarkistaa ulosantiasi, kun koet koko ajan tulevasi väärin tulkituksi.

"Sukupuolidysforia on Suomessakin lähivuosina päivittyvässä diagnoosiluokituksessa seksuaaliterveyden alla. Koska transsukupuolisuus ei ole mielisairaus, ei nähdä loogisena, että diagnoosikaan on mielenterveyden alla, joten luokitus muuttuu." 

 

 Luokituksen muuttaminen ei muuta itse tilan luonnetta, tomaatti on hedelmä vaikka se mielletään vihannekseksi. Kun transsukupuolisuus aiheuttaa kliinisesti merkittävää kehodysforiaa, mitä muuta se on kuin psyykkinen häiriö? Koska toistaiseksi ilmiölle ei ole löydetty fysiologista tai neurologista syytä, mielisairauden poissulku = ei ole mitään mitä hoitaa. Seksuaaliterveyden alle voidaan tosiasiallisesti lukea hoitojen jälkeinen tila, ei syytä miksi hoitoja on tehty. 

 

 - Eri

Niin, juuri siksi se muutetaan, että "tilan luonne" ei vastaa diagnoosia. Transihmiseksi synnytään. Kukaan ei synny mielenterveysongelmaiseksi. Transihmisyys itsessään ei ole mielenterveysongelma. 

Miten transihmiseksi synnytään? Kun tiedetään, että kaikki muut identiteetin osa-alueet eivät ole synnynnäisiä vaan kehityksen lopputulosta, miten sukupuoli-identiteetti eroaa tästä? Voiko siis jo pikkulapsen luotettavasti diagnosoida transsukupuoliseksi, ja kastroida hänet hyvissä ajoin ennen murrosikää? Paljon riskittömämpi vaihtoehto kuin blokkerit. 

Siten, että transsukupuolisuus on ihmisen ominaisuus, joka johtaa vastakkaisen sukupuolen (tai muutoin syntymässä määritetystä sukupuolesta poikkeavan) identiteetin muodostumiseen kehityksen ja kasvun myötä. Sen ominaisuuden kanssa synnytään. 

Miksi meillä on sitten: 

katujia, 

genderfluideja, 

rogd-tyttöjä, joiden transfiilis syntyy sosiaalisen tartunnan kautta 

ja keski-ikäisiä perheenisiä, jotka antautuvat tyttöilyn iloille vasta keski-iässä?

Transiudelle ei myöskään ole löydetty juurisyytä eikä transkokemusta voida todentaa kuvantamislaitteella tai labratestillä. Sukupuoli-identiteetti ei myöskään ole fyysisen todellisuuden ilmiö.

Sukupuoli-identiteetti on jokatapauksessa todellinen olemassaoleva asia, joka vaikuttaa koko ajan ihmiaten elämässä. Ihminen on sekä fyysinen että myös psyykkinen / henkinen otus. 

Tämä on selvää, mutta sukupuoli-identiteetti pitäisi käsitteenä pitää erillään biologisesta sukupuolesta.

Translobbykin saisi enemmän ymmärrystä sillä lailla.

 

-ohis

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Ei ihmisen psyykkisiä ja fyysisiä ominaisuuksia siksi voi erottaa toisistaan irrallisiksi.

Psykofyysisyydellä ei tarkoiteta ihan tuota. Onko itsensä prinsessaksi mieltävä mielisairaalan potilas oikea kuninkaallinen? Oletko sinä psykofyysisesti miljonääri, vaikka tilisi saldo on lähempänä nollaa?

No vieläkin mielenkiintoisempi on sun tulkinta, että miljonääriys tai prinsessuus olisi ihmisen psyykkisiä tai biologisia ominaisuuksia. 

Sun tulkinta ei siis ole, että muille näkymättömän sukupuolifiiliksen pitäisi vaikuttaa ympäröivään yhteiskuntaan ja muiden ihmisryhmien määritelmiin ja tiloihin?

Vierailija
502/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten transsut oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten kommarit oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.

Vierailija
504/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Mihin keksittyyn viittaat tässä ketjussa?

Vierailija
505/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Vierailija
506/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ensimmäinen woketransutus nähtiin kun Tove keksi sukupuolettomat ja perslävettömät muumit ja siihen kortsujen näköiset hattivatit päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
507/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Vierailija
508/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD

Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
509/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Onko syrjintää, alentamista ja kansanmurhan alkusoitto, jos kuka tahansa hepinheiluttaja ei pääse vapaasti naisten tiloihin toteuttamaan perversioitaan? Erikoinen määritelmä ja vakavan asian deflatointi.

Vierailija
510/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mihin oikeuksiin viittaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
511/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD

Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?

No eikö vain olekin.

Arjalaista hienoa rotua suojeltiin kaikenlaisilla tavoilla, vähemmistöiltä ja muuten huonommilta. Tarkat oli ne biologiset ym. kriteerit, joilla ihmisiä jaoteltiin ja arvotettiin. 

Täälläkin niin naisia halutaan suojella. mielisairailta ja friikeiltä. Kielenkäyttö ja asenne vähemmistöjä kohtaan on ala-arvoista.

Vierailija
512/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.

Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.

Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
513/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.

Vierailija
514/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD

Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?

No eikö vain olekin.

Arjalaista hienoa rotua suojeltiin kaikenlaisilla tavoilla, vähemmistöiltä ja muuten huonommilta. Tarkat oli ne biologiset ym. kriteerit, joilla ihmisiä jaoteltiin ja arvotettiin. 

Täälläkin niin naisia halutaan suojella. mielisairailta ja friikeiltä. Kielenkäyttö ja asenne vähemmistöjä kohtaan on ala-arvoista.

Jos olkiukkojen askartelulta kerkeät, niin millä tavoin on jaottelua ja arvottamista todeta, ettei naisella ole penistä eikä penis kuulu naisten tiloihin? 

Sä itse mainitsit mielisairaat ja friikit. Miksi nuo sanat tulivat mieleesi transkeskustelussa ja mitkä olisivat osuvampia kuvaamaan tyyppejä, jotka haluavat peniksiä naisten tiloihin ja naisen määritelmään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
515/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.

Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.

Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.

Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.

Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.

Vierailija
516/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vaan antaa ihmisten olla osa ”kirjoa” eli sellaisia, kuin he haluavat olla? Ihmisyys on kaikkea sitä, mitä elossa on, joten mikään määrittely ei tavoita elonkirjoa eikä tarvitsisikaan, ellei ihmiset itse kokisi tarvetta luokitella ahtaasti kaikki eliöt ja olennot. Kohdataan avoimin mielin ja kunnioittavasti kaikki mitä maa päällään kantaa, niin kaikilla olisi parempi elämä. 
 

Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun sitä kirjoa tuputetaan normaalien ihmisten elämään, kuten penistä naisen määritelmään, naisten tiloihin ja naisurheiluun. Ihmisen sukupuoli on maailman helpoimpia määriteltäviä asioita. 

Jos on joku syy sille, että penis ja naiseus liittyy jotenkin toisiinsa, niin sitten on. Eli ahdas kahtiajako tuossa ei toimi. 

Vierailija
517/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vaan antaa ihmisten olla osa ”kirjoa” eli sellaisia, kuin he haluavat olla? Ihmisyys on kaikkea sitä, mitä elossa on, joten mikään määrittely ei tavoita elonkirjoa eikä tarvitsisikaan, ellei ihmiset itse kokisi tarvetta luokitella ahtaasti kaikki eliöt ja olennot. Kohdataan avoimin mielin ja kunnioittavasti kaikki mitä maa päällään kantaa, niin kaikilla olisi parempi elämä. 
 

Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun sitä kirjoa tuputetaan normaalien ihmisten elämään, kuten penistä naisen määritelmään, naisten tiloihin ja naisurheiluun. Ihmisen sukupuoli on maailman helpoimpia määriteltäviä asioita. 

Jos on joku syy sille, että penis ja naiseus liittyy jotenkin toisiinsa, niin sitten on. Eli ahdas kahtiajako tuossa ei toimi. 

Mikä se syy voisi olla? Avaa meille tietämättömille. Onko sinulle merkitystä, kumpi värkki kumppanillasi on?

Vierailija
518/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.

Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.

Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.

Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.

Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.

Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.

ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella  -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......

Vierailija
519/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.

Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.

Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.

Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.

Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.

Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.

ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella  -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......

Mutta kävikö tuossa siis niin, että se olitkin sinä itse, joka ensin veti tuon nassekortin esiin, ja sitten arvostelit, että ei ole fiksua vettä nassekorttia esiin, kun toinen kommetoija pisti lapaan syötön takaisin tulemaan?

Vierailija
520/664 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."

Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.

Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.

Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan. 

Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.

Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli. 

Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää. 

Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.  

Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.

Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.

Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella. 

Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.

Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.

Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?

Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.

Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.

Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.

Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD

Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.

Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?

Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.

Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?

Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.

1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.

Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä  jne.

Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!

No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.

- eri

Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?

Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.

Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.

Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.

Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.

Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.

Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.

ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella  -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......

Mutta kävikö tuossa siis niin, että se olitkin sinä itse, joka ensin veti tuon nassekortin esiin, ja sitten arvostelit, että ei ole fiksua vettä nassekorttia esiin, kun toinen kommetoija pisti lapaan syötön takaisin tulemaan?

Hän ns. oman maalin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän