Pitäisikö biologiselle sukupuolelle ja sukupuoli-identiteetille antaa omat nimensä?
Se nyt vaan on fakta, että biologista sukupuolta eli kromosomeja ei voi muuttaa. Niitä on olemassa kaksi ja muut muodot ovat sikiöajan kehityshäiriöitä.
Sen sijaan sukupuoli-identiteettejä näkyy olevan iso kirjo.
Miksi me puhumme näistä ikäänkuin ne olisivat sama asia?
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten transsut oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten kommarit oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Mihin keksittyyn viittaat tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Suomen ensimmäinen woketransutus nähtiin kun Tove keksi sukupuolettomat ja perslävettömät muumit ja siihen kortsujen näköiset hattivatit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD
Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Onko syrjintää, alentamista ja kansanmurhan alkusoitto, jos kuka tahansa hepinheiluttaja ei pääse vapaasti naisten tiloihin toteuttamaan perversioitaan? Erikoinen määritelmä ja vakavan asian deflatointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mihin oikeuksiin viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD
Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?
No eikö vain olekin.
Arjalaista hienoa rotua suojeltiin kaikenlaisilla tavoilla, vähemmistöiltä ja muuten huonommilta. Tarkat oli ne biologiset ym. kriteerit, joilla ihmisiä jaoteltiin ja arvotettiin.
Täälläkin niin naisia halutaan suojella. mielisairailta ja friikeiltä. Kielenkäyttö ja asenne vähemmistöjä kohtaan on ala-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.
Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.
Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Yksille on jaettu etuoikeuksia toisten oikeuksien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sulla on retoriikka kohdillaan ;DDD
Onko kansanmurhaan rinnastuvaa syrjintää, jos naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin ja naisurheiluun ei haluta mieskehoisia?
No eikö vain olekin.
Arjalaista hienoa rotua suojeltiin kaikenlaisilla tavoilla, vähemmistöiltä ja muuten huonommilta. Tarkat oli ne biologiset ym. kriteerit, joilla ihmisiä jaoteltiin ja arvotettiin.
Täälläkin niin naisia halutaan suojella. mielisairailta ja friikeiltä. Kielenkäyttö ja asenne vähemmistöjä kohtaan on ala-arvoista.
Jos olkiukkojen askartelulta kerkeät, niin millä tavoin on jaottelua ja arvottamista todeta, ettei naisella ole penistä eikä penis kuulu naisten tiloihin?
Sä itse mainitsit mielisairaat ja friikit. Miksi nuo sanat tulivat mieleesi transkeskustelussa ja mitkä olisivat osuvampia kuvaamaan tyyppejä, jotka haluavat peniksiä naisten tiloihin ja naisen määritelmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.
Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.
Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.
Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.
Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vaan antaa ihmisten olla osa ”kirjoa” eli sellaisia, kuin he haluavat olla? Ihmisyys on kaikkea sitä, mitä elossa on, joten mikään määrittely ei tavoita elonkirjoa eikä tarvitsisikaan, ellei ihmiset itse kokisi tarvetta luokitella ahtaasti kaikki eliöt ja olennot. Kohdataan avoimin mielin ja kunnioittavasti kaikki mitä maa päällään kantaa, niin kaikilla olisi parempi elämä.
Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun sitä kirjoa tuputetaan normaalien ihmisten elämään, kuten penistä naisen määritelmään, naisten tiloihin ja naisurheiluun. Ihmisen sukupuoli on maailman helpoimpia määriteltäviä asioita.
Jos on joku syy sille, että penis ja naiseus liittyy jotenkin toisiinsa, niin sitten on. Eli ahdas kahtiajako tuossa ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vaan antaa ihmisten olla osa ”kirjoa” eli sellaisia, kuin he haluavat olla? Ihmisyys on kaikkea sitä, mitä elossa on, joten mikään määrittely ei tavoita elonkirjoa eikä tarvitsisikaan, ellei ihmiset itse kokisi tarvetta luokitella ahtaasti kaikki eliöt ja olennot. Kohdataan avoimin mielin ja kunnioittavasti kaikki mitä maa päällään kantaa, niin kaikilla olisi parempi elämä.
Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun sitä kirjoa tuputetaan normaalien ihmisten elämään, kuten penistä naisen määritelmään, naisten tiloihin ja naisurheiluun. Ihmisen sukupuoli on maailman helpoimpia määriteltäviä asioita.
Jos on joku syy sille, että penis ja naiseus liittyy jotenkin toisiinsa, niin sitten on. Eli ahdas kahtiajako tuossa ei toimi.
Mikä se syy voisi olla? Avaa meille tietämättömille. Onko sinulle merkitystä, kumpi värkki kumppanillasi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.
Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.
Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.
Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.
Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.
Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.
ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.
Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.
Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.
Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.
Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.
Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.
ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......
Mutta kävikö tuossa siis niin, että se olitkin sinä itse, joka ensin veti tuon nassekortin esiin, ja sitten arvostelit, että ei ole fiksua vettä nassekorttia esiin, kun toinen kommetoija pisti lapaan syötön takaisin tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ketään ei kiinnosta sun ulkonäkö tai termit, ellet sä pyri vastakkaisen sukupuolen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjaan sukupuolifiilikseen vedoten. Ihan turha kaasuvalottaa."
Juuri sinä täällä vänkäät päivästä toiseen yleisesti transsukupuolisuutta vastaan, transihmisten ulkonäköä haukkuen ja heidän käyttämää terminologiaa kritisoiden. Itse yrität kaasuvalottaa väittämällä toisin.
Jep. meinasin kommentoida ihan samaa. Tässä ketjussa useissa kommenteissa on toistunut se, että syyttää toista siitä, mitä itse asiassa oma viestinsä sisälsi.
Täällä kun nimenomaan on kerrottu monessa kohtaa hyvin selvästi alleviivatenkin, kuinka loukkaannuttaan itse toisen ulkonäöstä ja siitä miten toinen itseään kutsuu. Tästä omasta loukkaantumisesta sitten kuvaillaan seuraavan syrjivää, alentavaa ja vihamielistä käytöstä tätä ihmistä / koko vähemmistöä kohtaan.
Tämä selvääkin selvempi syrjivä ja alentava asenne sitten erittäin ristiriitaisesti heti perään kiistetään, vaikka juuri on kuvaillut tarkasti omia voimakkaan syrjiviä ja alentavia mielipiteitään. Jollain on nyt enemmänkin sokeita pisteitä ajattelussaan, ellen sanoisi mustia aukkoja.
Ei siis ole kyse aidoista huolista joissain mahdollisissa ongelmakohdissa, vaan vihamielisyydestä, erilaisuuden suvaitsemattomuudesta, ylemmyydentunteesta ja toisten alentamisesesta, haukkumisesta, syrjimisestä ja halveksunnasta, sekä myös sairaalloisesta kontrollinhalusta muiden ihmisten yli.
Tämän päälle sanotaan sädekehä pään päällä villisti pyörien, kuinka empaattisesti esim. kehodysforiaa kokeviin tai transeihin tulisi yhteiskunnassa suhtauta. Voi tätä tekopyhyyden, irvokkuuden ja nimenomaan kaasuvalotuksen määrää.
Se on juuri näin ja lainsäädännöllä voi valitettavasti vaikuttaa ihmisten asenteisiin sangen vähän. Jokainen trans voi miettiä haluaako lähteä tähän rumbaan. Itse en alkaisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaan yrittäisin elää hissukseen omaa elämääni.
Millä tavoin haluaisit vaikuttaa ihmisten asenteisiin trans/sukupuoliasiassa? Siten, ettei homoseksuaalille ole väliä mikä värkki kumppanin housuista löytyy tai että naapurin persvako-Pertti voi käyttää naisten ja tyttöjen pukkaria ilman vastalauseita? Kai sinä ymmärrät, mistä ristiriidat johtuvat.
Vaikka sillä tavalla, ettei transista vedettäisi suoraa nuolta seksuaalirikollisiin. Tällä. palstalla toki arkipäivää. Miehet vetelee naisia turpiin, etnot rais_kaa jne. Pitää olla kovanahkaisempi eikä ottaa imbesillien puheista itseensä.
Onko se suoran nuolen vetämistä, jos tuo tilastotiedon mukaan keskusteluun, kun sosiaalinen normi tai naisten ja tyttöjen ahdistuminen ja kiusaantuminen eivät riitä teille perusteeksi torpata penikset naisten tiloista? Teitte itsemäärittelyllä todella paljon hallaa niille muutamalle aidolle transille, joita siedettiin naisten tiloissa hiljaisella sosiaalisella sopimuksella.
Aiemminhan vaihdettu juridinen sukupuolitieto oli tietynlainen laadun tae, kun ehtona oli transdiagnoosi. Nyt vastakkaisen sukupuolen henkilöpaperit voi hankkia ilmoitusasiana. Itsemäärittelyn myötä sukupuolitetut tilat ovat käytännössä unisex-tiloja. Monessa kaupungissa ongelma on ratkaistu niin, että ihminen valitsee itse käyttämänsä tilat, oli sitten trans tai ei, oli hoitoja takana tai ei. Myös rikoslain uudistus muutti tilannetta niin, että pelkkä penis naisten tiloissa ei enää riko siveellisyyttä, ellei tilanteeseen liity tekoja, kuten tumputusta.
Paljon tehokkaampaa on vaikuttaa itse kuluttajana valinnoilla asiaan kuin uikuttaa vihapuhetta tällä palstalla vuodesta toiseen. Mikään ei tällä muutu.
Miksi koet naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden vihapuheeksi ja uikuttamiseksi? Onko vastauksesi siis kotiin jääminen, jos ei halua törmätä penikseen naisten tiloissa unisex-unelmanne aikakaudella?
Miksi päättelet olemattomia, koska päässäsi on joku outo päähänpinttymä. Kuten sanottu, tee asioille jotain, äläkä uikuta täällä! Yleensä vastakkainasettelulla ei varmasti saa mitään tuloksia. Joten kannattaisi vaikka kokeilla vuoropuhelua ja kompromisseja "vihollistenne" kanssa.
Keskustelupalstan idea taitaa olla... keskustelu ja näkemysten vaihto? Hallituksen vastustajatkin meuhkaavat ja vastakkainasettelevat täällä vuodesta toiseen, vaikka asioihin vaikutetaan vaaliuurnilla.
Tuo ei ole mitään keskustelua, vaan samaa kehää kiertävää paatosta ja saarnaamista. Ja mitä se on saanut aikaiseksi viimeisen viiden vuoden aikana? Ei mitään. Olette haudassa ennen kuin ajamanne asia nytkähtää edes tuuman eteenpäin.
Miksi ajattelet, että av-keskustelun tavoite on yhteiskunnallisen muutoksen saavuttaminen? Mutta joku kalikka on selkeästi kalahtanut sinuun ;DDD
Kyllä sinä itsekin tiedät, ettei aito kunnioitus ja hyväksyntä synny pakottamalla aistihavaintojen vastaiseen toimintaan ja biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kiistämällä.
Halueatte siis purkaa tuskaanne täällä, kun toisille ihmisille on jaettu oikeuksia lainsäädännön kautta.?
Mikä oikeus on vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana tai viedä penis naisten ja tyttöjen intiimitiloihin? Subjektiivinen juridinen sukupuoli ei sisälly mihinkään Suomea velvoittavaan ihmisoikeussopimukseen.
Minusta naisilla ja tytöillä on suurempi oikeus peniksettömiin tiloihin, vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin. Miksi ajattelisit, että naiserityiset tilat on alunperin perustettu ja miksi niitä ei enää tarvita?
Näyttää olevan tätä nykyä eduskunnan hyväksymä ja presidentin vahvistama laillinen oikeus. Jatkakaa rauhassa omissa poteroissanne huutelua, varmistatte sillä etteivät asiat ainakaan muutu parempaan.
1930-luvun Saksassakin säädettiin kaikenlaisia lakeja. Turkistarhaus on laillinen elinkeino. Kaikki lait eivät kestä päivänvaloa ja auktoriteettiin vetoaminen on yleinen argumenttivirhe.
Seuraavaksi voitkin miettiä miten nasset oikein nousivat valtaan. Osoittelemalla ja syyllistämällä keksityillä tarinoilla kansanryhmiä, poliittisia vastustajia, heikkoja ihmisiä jne.
Biologisten tosiasioiden toteamisesta ja naisten oikeuksien puolustamisesta on käynnistynyt moni kansanmurha! Voi suorastaan kuulla marssiaskeleet ja uuninluukkujen kolinan!
No kylläpä vain nasseilla oli nimenomaisesti aika paljon niitä "biologisia tosisioita" ,joilla perusteltiin syrjintä ja alentaminen jne... En minäkään mikään historijoitsija ole, mutta sun tiedoilla (tai sen puutteella) en kyllä nyt tässä asiassa huutomerkeillä hurrailisi.
- eri
Sun mielestä nattsikortin vetäminen on taitavan keskustelijan merkki?
Niin, ihan en tosiaan minäkään ymmärtänyt tuota ensimmäistä kommenttia aiheesta, eli viittausta 1930-luvun Sakasan lainsäädäntöön ja vertausta ilmeisesti translakiin, ja sitten puhuttiin turkitarhauksesta.
Seuraava kommentti vastauksena tuohon, oli sen sijaan oikein sopiva muistutus nasseilun perusperiaatteista.
Mihin aiheeseen minäkin sitten myös tartuin kehutun ansiokkaasti.
Sä vetosit lakiin jonain aukottomana auktoriteettina ja sulle osoitettiin sen argumenttilinjan heikkous, eli laeissa voi olla hyvinkin huonoja ja perustelemattomia juttuja, kuten 1930-luvun Saksassa tai laillinen turkistarhaus. Pelkkään auktoriteettiin vetoaminen on alkeellinen argumenttivirhe.
Joku voi toki tulkita biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuuden kansanmurhan alkusoitoksi. Mutta sä teet niin kuin sä teet.
Ensinnäkään, en ole tuo aiempi kommentoija / ko. kommentin kirjoittaja johon viittaat.
ja ilmaisinkin sen allekirjoituksella -eri , kun tulin välistä tuohon nasse-aiheeseen......
Mutta kävikö tuossa siis niin, että se olitkin sinä itse, joka ensin veti tuon nassekortin esiin, ja sitten arvostelit, että ei ole fiksua vettä nassekorttia esiin, kun toinen kommetoija pisti lapaan syötön takaisin tulemaan?
Hän ns. oman maalin :D
Sun tulkinta ei siis ole, että muille näkymättömän sukupuolifiiliksen pitäisi vaikuttaa ympäröivään yhteiskuntaan ja muiden ihmisryhmien määritelmiin ja tiloihin?