Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (895)

Vierailija
841/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki

Luuletko että Frans hakeutui lehteen tekemään juttua muunsukupuolisuudestaan jostain muusta syystä kuin että ihmiset kiinnostuisivat siitä?

Miksi?

Häntä kyllä ihan haastateltiin, ei hhän hakeutunut! Mutta eipä persu trans kiimoissaan osaa muuta ajatella, kuin sitä...

Haastattelija siis pakotti hänet tulemaan ulos kaapista urosmuusuna? Okei.

Vierailija
842/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää löytää Fransista lapsuudenkuva missä se ei ole leipäläpi luonnottoman ammollaan kuin joku riivattu. Ette onnistu.

Miksi pitää heti ulkonäköasioita tai sitä leipäläpeä lähteä kommentoimaan? Frans on mies minunkin mielestä, enkä jaksa tätä sukupuolihömppää, mut ei tuollainen kommentointikaan ole järkevää. Ei ihme, että lapset kiusaa lapsia todella paljon nykyään varsinkin somessa, kun aikuisetkin ekana ränttää ulkonäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vaikuttaa sympaattiselta. Minä en halua kritisoida häntä tai hänen valintojaan mutta jos systeemitasolla taipuu tähän hulluuteen niin seurauksille ei tule loppua. Myötätunnosta ei saa antaa periksi ja teeskennellä että joku asia on totta mikä ei ole.

Vierailija
844/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen moninaisuus käytännössä:

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
– Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
– Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Juuri tämä on pielessä nyky-Suomessa.

Itse lähettäisin poikkeavat leirille.

Vierailija
845/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi elän sen enemmän alan saada kiinni perinteisten sukupuoliroolien kritiikistä. Kasvoin sellaisena aikana aikuiseksi että meilläpäin poikia pidettiin parempana kuin tyttöjä ja toivottiin esim että ensimmäinen lapsi on poika koska sille saattoi jättää maatilan. Poika piti olla ja lapsia tehtiin vaikka 10 että tuli se poika ja jos joku ei saanut poikia niin se oli suru ja pettymys. Ylpeilyn aiheeksi syntyneille pojille toki oli kaavoitettu yhtä tiulla rooli kuin niille vähäpätöisimmille tytöille ja moni psyyke meni murskaksi kun odotukset olivat niin ahdasmieliset ja pojat häpäistiin jos he halusivat leikkiä nukeilla tai olivat "herkempiä" kuin miehen kuului olla ja tyttöjen kuului olla hoivaavia ja kouluttamattomia koska tärkeintä oli olla kotona synnyttämässä lapsia.

Pitkä tarina. Nykyään lähes 5-kymppisenä tajuan miten ahdasta täällä on. Se että rakennetaan tietyt sosiaaliset sukupuoliroolit on hankalaa. Minulla on tietyt fyysiset ominaisuudet ja niitä hoidetaan fyysisinä ominaisuuksina mutta niillä ei pidä perustella kuka tai mitä minä muilta ulottovuuksiltani olen. Olen alkanut suhtautua sosiaalisiin rooleihin ja odotuksiin kyseenalaistavaksi. Olen vanhempani lapsi, se riittää, muita määritelmiä ei ole tarpeen esittää. 

Nykypäivän edistykselliset suorastaan takertuvat niihin rooleihin ja stereotyyppeihin sukupuolen määrittäjinä. Frans ei koe olevansa poika, koska ei ole innostunut pojille tyypillisistä jutuista ja toimitatavoista. Surullista. Olisi vain rohkeati omanlaisensa poika!

Vierailija
846/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on ap:lle ja teille muille oikeistova ja keil le ongelma, koska....?

Mitä jos jätätte tämän lapsen rauhaan kasvamaan omaksi itsekseen ettekä möyhää hänen identiteetistään.

#kasvurauha

Minusta hänen äitinsä pitäisi nyt antaa lapselleen kasvurauha. Tuskin on sattumaa, että juuri tuon ihmisen lapsi on nyt julistamassa muunsukupuolisuuttaan.

Vierailija
847/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset sangen väkivaltaisia.

Jos hän ei ole poika miksi hän kisaa helsingin nuorten miesten kristillisen yhdistyksen sarjassa 🤔

Varmaan siksi, että naisten sarja on vain biologisille naisille. Jos et ole sellainen, menet miesten sarjaan, oli identiteettisi mikä vain.

Vierailija
848/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen moninaisuus käytännössä:

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
– Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
– Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Juuri tämä on pielessä nyky-Suomessa.

Itse lähettäisin poikkeavat leirille.

Tai sitten peniksen kanssa syntyneet asioivat peniksellisten puolella ja vaginalliset vaginallisten.

Vierailija
849/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frans voisi seuraavan kerran vessassa kurkata kalsareihinsa ja todeta asian. Mies. Tai no. Vässykkä mikä vässykkä.

Vierailija
850/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän vaikuttaa sympaattiselta. Minä en halua kritisoida häntä tai hänen valintojaan mutta jos systeemitasolla taipuu tähän hulluuteen niin seurauksille ei tule loppua. Myötätunnosta ei saa antaa periksi ja teeskennellä että joku asia on totta mikä ei ole.

Juuri tämä. Olen tässä ketjussa kirjoittanut useamman viestin transuilua vastaan. Vastustaa näitä asioita pitää loppuun asti, mutta muutoin ajattelen Fransia mukavana (miehenä).

Tai mä kääntäisin uhriasetelman siten, että Frans on pride-ideologian, kasvattamattomuuden ja äitinsä aatetuputuksen uhri. Rosaa taasen itse ei ole rajattu lapsena, ja äiti ja poika eroperheistä (enkä sano että jokainen eroperhe tuottaa prideläisiä).

Vierailija
851/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki

Vierailija
852/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, minuakin luullaan aina Brad Pittiksi ja ärsyttää olla aina oikomassa.

Vierailija
853/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Vierailija
854/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi elän sen enemmän alan saada kiinni perinteisten sukupuoliroolien kritiikistä. Kasvoin sellaisena aikana aikuiseksi että meilläpäin poikia pidettiin parempana kuin tyttöjä ja toivottiin esim että ensimmäinen lapsi on poika koska sille saattoi jättää maatilan. Poika piti olla ja lapsia tehtiin vaikka 10 että tuli se poika ja jos joku ei saanut poikia niin se oli suru ja pettymys. Ylpeilyn aiheeksi syntyneille pojille toki oli kaavoitettu yhtä tiulla rooli kuin niille vähäpätöisimmille tytöille ja moni psyyke meni murskaksi kun odotukset olivat niin ahdasmieliset ja pojat häpäistiin jos he halusivat leikkiä nukeilla tai olivat "herkempiä" kuin miehen kuului olla ja tyttöjen kuului olla hoivaavia ja kouluttamattomia koska tärkeintä oli olla kotona synnyttämässä lapsia.

Pitkä tarina. Nykyään lähes 5-kymppisenä tajuan miten ahdasta täällä on. Se että rakennetaan tietyt sosiaaliset sukupuoliroolit on hankalaa. Minulla on tietyt fyysiset ominaisuudet ja niitä hoidetaan fyysisinä ominaisuuksina mutta niillä ei pidä perustella kuka tai mitä minä muilta ulottovuuksiltani olen. Olen alkanut suhtautua sosiaalisiin rooleihin ja odotuksiin kyseenalaistavaksi. Olen vanhempani lapsi, se riittää, muita määritelmiä ei ole tarpeen esittää. 

Niin siis meneekö sinulla tunteisiin jos joku epäilee sinua mieheksi?

Vierailija
855/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää löytää Fransista lapsuudenkuva missä se ei ole leipäläpi luonnottoman ammollaan kuin joku riivattu. Ette onnistu.

Miksi pitää heti ulkonäköasioita tai sitä leipäläpeä lähteä kommentoimaan? Frans on mies minunkin mielestä, enkä jaksa tätä sukupuolihömppää, mut ei tuollainen kommentointikaan ole järkevää. Ei ihme, että lapset kiusaa lapsia todella paljon nykyään varsinkin somessa, kun aikuisetkin ekana ränttää ulkonäköä.

Jos aikoo mennä politiikkaan ja vetää naruja suhteilla että saa valtamediassa ilmaista mainostilaa, pieni ja miksei vähän isompikin pilkka ja vähättely on ihan paikallaan.

En sääli lainkaan noin etuoikeutettua narsistia.

Vierailija
856/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset sangen väkivaltaisia.

Jos hän ei ole poika miksi hän kisaa helsingin nuorten miesten kristillisen yhdistyksen sarjassa 🤔

Varmaan siksi, että naisten sarja on vain biologisille naisille. Jos et ole sellainen, menet miesten sarjaan, oli identiteettisi mikä vain.

Jos on naisen paperit, niin osallistumista naisten sarjoihin ja pääsyä naisten tiloihin ei voi laillisesti estää.

Vierailija
857/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän edistykselliset suorastaan takertuvat niihin rooleihin ja stereotyyppeihin sukupuolen määrittäjinä. Frans ei koe olevansa poika, koska ei ole innostunut pojille tyypillisistä jutuista ja toimitatavoista. Surullista. Olisi vain rohkeati omanlaisensa poika!

Eikös muunsukupuolisuus vähän niin kuin yritä ollakin jotain kritiikkiä tätä poikuutta ja tyttöyttä kohtaan niin miksi ajattelet että hänen olisi tärkeä toteuttaa jotain mitä ei edes pidä olennaisena? Miksi ihminen pitäisi pakottaa johonkin jos juuri hän ei sitä halua? Olisi kiva kuulla siitä että miksi se poika sana on tärkeä? 

Vierailija
858/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kantasi, mutta tiedostatko sen, että eivät transuilua vastustavatkaan ymmärrä kaikkea vanhasta ajattelusta "toivottiin poikaa" "pojat eivät saa itkeä". Ihan heteronormatiivisetkaan eivät noihin sorru. 

Mä taas ajattelen että mitään kolmatta muu-sukupuolta tai trans-ajattelua ei tarvittaisi jos inter/transitit hoksaisi että nää olemassaolevat sukupuoletkin antaa vapauksia. 

Vierailija
859/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sekoittanut pojan pään.

Vierailija
860/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on ap:lle ja teille muille oikeistova ja keil le ongelma, koska....?

Mitä jos jätätte tämän lapsen rauhaan kasvamaan omaksi itsekseen ettekä möyhää hänen identiteetistään.

#kasvurauha

Minusta hänen äitinsä pitäisi nyt antaa lapselleen kasvurauha. Tuskin on sattumaa, että juuri tuon ihmisen lapsi on nyt julistamassa muunsukupuolisuuttaan.

Juuri tämä tuli minullekin mieleen. Jotenkin ei yllätä, että omaperäisen Vihreiden edustajan lapsesta sitten tulee tällainen. Jos olisi Frans kasvanut jonkun tavis duunariperheen poikana, niin veikkaan, ettei olisi Frans koskaan kyseenalaistanut sukupuoltaan, vaan olisi tavallinen poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan