Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (895)

Vierailija
861/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki

Vassun peppukipu...

Ei mun pylly persujen epänormaalista kiinnostuksesta ihmisten identiteettiin ja sukupuoliasioihin kipeydy.

Vierailija
862/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki

Vassun peppukipu...

Ei mun pylly persujen epänormaalista kiinnostuksesta ihmisten identiteettiin ja sukupuoliasioihin kipeydy.

Jos joku tässä on epänormaalia, niin se, että yksilö kokee olevansa "muunsukupuolinen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Jos joku tässä on epänormaalia, niin se, että yksilö kokee olevansa "muunsukupuolinen".

Mitä se sun pyllyä kutittaa? Sun pitäisi hankkias elämä, vai yritätkä peitellä tällä vihallasi sun omaa muunsukupuolisuutta? Persu...

Vierailija
864/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIKKA EN VÄHEKSY KENENKÄÄN KOKEMUSTA omasta identiteetistään tai vastaavasta, niin hyvä muistaa, mitä monet esim. sosiologit ja historioitsijat ovat todenneet viime vuosina (tosin ehkä muualla kuin Suomessa), nimittäin että kun yhteiskunnassa eletään melko suuressa hyvinvoinnissa ja rikkaudessa, mutta myös tietyssä pinnallisuudessa ja narsismi on tullut hyväksyttävämmäksi, niin ihmisillä on varaa ja aikaa "askarrella" oman minän ympärillä - millainen olen, mitä nyt varsinaisesti tunnen, miten voin optimoida hyvinvointiani ja elämääni, mikä onkaan identiteettini?

Ja lisäksi olla hyvin ärhäkkä jos muut eivät vahvista identiteettiäni sellaisena, jona sen itse koen.

Viimeksi mainitusta on puhunut Suomessa esimerkiksi arvostettu tolkun psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen. Kannattaa katsoa /kuunnella YouTubesta, hän on viime aikoina esiintynyt monissa tosi hyvissä haastatteluissa.

Vierailija
865/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Mitä se sun pyllyä kutittaa? Sun pitäisi hankkias elämä, vai yritätkä peitellä tällä vihallasi sun omaa muunsukupuolisuutta? Persu...

Ei minulla ole vihaa. Lähinnä pidän henkilöä vähän sekopäisenä tai hän on hukassa itsensä kanssa. Se on ihan ok, mutta harmi, että tuollaista tapahtuu turhaan.

Vierailija
866/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi elän sen enemmän alan saada kiinni perinteisten sukupuoliroolien kritiikistä. Kasvoin sellaisena aikana aikuiseksi että meilläpäin poikia pidettiin parempana kuin tyttöjä ja toivottiin esim että ensimmäinen lapsi on poika koska sille saattoi jättää maatilan. Poika piti olla ja lapsia tehtiin vaikka 10 että tuli se poika ja jos joku ei saanut poikia niin se oli suru ja pettymys. Ylpeilyn aiheeksi syntyneille pojille toki oli kaavoitettu yhtä tiulla rooli kuin niille vähäpätöisimmille tytöille ja moni psyyke meni murskaksi kun odotukset olivat niin ahdasmieliset ja pojat häpäistiin jos he halusivat leikkiä nukeilla tai olivat "herkempiä" kuin miehen kuului olla ja tyttöjen kuului olla hoivaavia ja kouluttamattomia koska tärkeintä oli olla kotona synnyttämässä lapsia.

Pitkä tarina. Nykyään lähes 5-kymppisenä tajuan miten ahdasta täällä on. Se että rakennetaan tietyt sosiaaliset sukupuoliroolit on hankalaa. Minulla on tietyt fyysiset ominaisuudet ja niitä hoidetaan fyysisinä ominaisuuksina mutta niillä ei pidä perustella kuka tai mitä minä muilta ulottovuuksiltani olen. Olen alkanut suhtautua sosiaalisiin rooleihin ja odotuksiin kyseenalaistavaksi. Olen vanhempani lapsi, se riittää, muita määritelmiä ei ole tarpeen esittää. 

Nykypäivän edistykselliset suorastaan takertuvat niihin rooleihin ja stereotyyppeihin sukupuolen määrittäjinä. Frans ei koe olevansa poika, koska ei ole innostunut pojille tyypillisistä jutuista ja toimitatavoista. Surullista. Olisi vain rohkeati omanlaisensa poika!

Eikös muunsukupuolisuus vähän niin kuin yritä ollakin jotain kritiikkiä tätä poikuutta ja tyttöyttä kohtaan niin miksi ajattelet että hänen olisi tärkeä toteuttaa jotain mitä ei edes pidä olennaisena? Miksi ihminen pitäisi pakottaa johonkin jos juuri hän ei sitä halua? Olisi kiva kuulla siitä että miksi se poika sana on tärkeä? 

Erikoista kritiikkiä, jos ei voi olla omanlaisensa tai epätyypillinen poika tai tyttö, vaan pitää kehittää joku spessuidentiteetti. Miksi henkilön sukupuolta ei saisi mainita?

Vierailija
867/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jonkun britti-psykologin kuvausta että esim. transvestiitti-miehet palaavat usein äitiinsä käytöksellään. Jos esim.on ollut kylmä ja käskevä äiti, saattaa poika pukeutua....äidikseen. Pukemalla naisten vaatteet he saavat ajatuksissaan yliotteen äidistä, kun taas äidistä vapauduttua sitä ei aina ilmene.

Nyt, oikein korostan, ei liity mitenkään!!! otsikon henkilöön mutta tuosta kommentista tuli heti mieleen Ed Gein. Kauhea valta äideillä voi olla lapsiinsa ja seuraukset hirmuiset.

Vierailija
868/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Se on epänormaalia että tuo asia vaivaa. 

Vierailija
869/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Epänormaalin paljon sinua kiinnostaa, mikä muiden mielestä on vaivaannuttavaa. Ehkä tätä ilmiötä vaan halutaan kommentoida, koska se ei ole normaalia. Tuossa aiemmin joku kirjoitti hyvin, että asiaa on tutkittu ja se liittynee siihen, että ihmisillä on liikaa aikaa miettiä omaa identiteettiään ja jotkut sekoavat siihen vähän liikaa.

Vierailija
870/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolisuus on käytännössä sitä, että et samaistu stereotyyppisiin mielikuviin omasta sukupuolestasi, joten asemoit itsesi ajatuksellisesti sukupuolesi ulkopuolelle. Se ei ole edes fyysistä androgyniaa, koska kuka tahansa ulkoisesta olemuksesta riippumatta voi olla muunsukupuolinen. Kyseessä lienee ensimmäinen täysin käsitteellinen identiteetti vailla minkäänlaista konkreettista viittauskohtaa kielenulkoisessa todellisuudessa.

Paljon on naisia ja miehiä jotka eivät samaistu stereotyyppisiin mielikuviin omasta sukupuolestansa - ja he ovat ja haluavat olla nainen/mies. Ymmärtävät että ei ole olemassa yhdenlaista naiseutta/mieheyttä. Miksi se ei kelpaa nykynuorisolle vaan ojennetaan loukkaantuneena jos vaikka joku iäkkäämpi täti tai pappa erehtyy sanomaan tytöksi/pojaksi?

Vierailija
871/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, lupamaksu takaisin.

Vierailija
872/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassun peppukipu...

Sun suorittama kaasuvalottaminen vaivaa.

Vierailija
873/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinoon kasvatettu

Vierailija
874/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Frans on jo mies.

Hohohohooo

Vierailija
875/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Frans on poika haluaa olla tyttö, että pojat nussivat häntä pimppiin.

Vierailija
876/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas Frans: käypäs Simo-isukin ja uusisäpuolesi kanssa kanssa saunassa vertaile nurkkasilmällä katsoen vehkeitä. Jos vehkeet oli suunnillenkaan samanlaiset, olet miesoletettu. Pidä kuitenkin mölyt mahassasi, äläkä ainakaan kerro äitillesi, vaarana on, että hän päästää valtavan perskeikka naurun.

Vierailija
877/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vanhempien uskonnosta ja minkä maan taustaa .  Kyllä ne vaikuttaa.  Ei aina sovi geenit yhteen.  Sen päälle on vielä koulukaverit jotka vaikuttaa osin identiteettiin.  Mihin ne vie. 

Vierailija
878/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas Frans: käypäs Simo-isukin ja uusisäpuolesi kanssa kanssa saunassa vertaile nurkkasilmällä katsoen vehkeitä. Jos vehkeet oli suunnillenkaan samanlaiset, olet miesoletettu. Pidä kuitenkin mölyt mahassasi, äläkä ainakaan kerro äitillesi, vaarana on, että hän päästää valtavan perskeikka naurun.

Keittiöön ei kannata mennä Rosan ketsuppipullojumpan aikana.

Vierailija
879/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän vanhempien uskonnosta ja minkä maan taustaa .  Kyllä ne vaikuttaa.  Ei aina sovi geenit yhteen.  Sen päälle on vielä koulukaverit jotka vaikuttaa osin identiteettiin.  Mihin ne vie. 

Tarvitseeko sanoa muuta kuin Kallion ilmaisutaidonlukio.

Vierailija
880/895 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä poikia jotka haluaa olla nainen . On naisia jotka haluaa olla mies.  Vaikka tietävät mikä on oikea sukupuolensa.    Eräs homopoika kertoi että hän inhoaa naisia eikä voi olla niiden kanssa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi