IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (870)
Sukupuolen moninaisuus käytännössä:
"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
– Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
– Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716
Vierailija kirjoitti:
Lettutaikina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa transiudesta jankataan kun Frans ei ole sellainen?
Eivätkö muunsukupuoliset olekaan transsuja? Miksi kiistät heidän olemassaolonsa?
Transsukupuolinen tuntee olevansa väärässä kehossa. Nainen tuntee olevansa mies ja päinvastoin. Muunsukupuolinen ei tunne olevansa mies eikä nainen.
Käsi pystyyn kuka kokee olevansa nainen tai mies.
Minä nimittäin en "koe" mitään tuollaista. Minulta ei ole koskaan kysytty olenko jonkun tyttö tai poika koska tuollaista ei kukaan todellisuudessa tule keneltäkään kysymään.
Olen mies siten kuin se vakiintuneesti käsitteenä tunnetaan, mutta jos joku kysyisi olenko jonkun tyttö tai poika, en suuttuisi asiasta ja alkaisi oikomaan. Jos esittäytyy Fransiksi ja käyttäytyy miesnormin mukaan siten kuin se vakiintuneesti näyttäytyy mukautuessaan termiin jota mieheksi kutsutaan, voi katsoa peiliin jos homma harmittaa ja alkaa esittämään itseään jonain muuna.
Mutta tuolle ei toki ole tarvetta koska kukaan ei kysy kenen poika joku on. Kyseessä on yksinkertaisesti niin omituinen kysymys ettei siihen törmää.
Transnarratiivissa sukupuoli määrittyy suhteessa kulttuurisiin sterotyyppeihin, normeihin, mieltymyksiin ja persoonallisuudenpiirteisiin. "Olen nainen, koska pidän pinkistä, röyhelöistä ja kissanpennuista, lisäksi olen alistuva ja hoivaava!" "En ole mies, koska en pidä kossusta, lätkästä ja autojen rassaamisesta!" Niin edistyksellistä.
Mikä todennäköisyys on, että kun vauvasta asti tuputetaan kymmenistä eri sukupuolesta, niin on hippasen sekaisin mikä itse on. Ja miksi aina kysessä on vihevasemmistolaisten perheiden lapsista?
Aina kun lapset ilmoittavat olevansa transsuja, muunsukupuolisia tai identifioituvansa taisteluhelikoptereiksi, pitäisi selvittää onko äiti Munchausen by Proxy -tapaus tai äärimmäinen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä todennäköisyys on, että kun vauvasta asti tuputetaan kymmenistä eri sukupuolesta, niin on hippasen sekaisin mikä itse on. Ja miksi aina kysessä on vihevasemmistolaisten perheiden lapsista?
Ei voi vihervasemmistolaisen perheen lapsi olla kun ei vihervasemmistoa.
Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki
Vierailija kirjoitti:
Aina kun lapset ilmoittavat olevansa transsuja, muunsukupuolisia tai identifioituvansa taisteluhelikoptereiksi, pitäisi selvittää onko äiti Munchausen by Proxy -tapaus tai äärimmäinen narsisti.
Munchausenista et tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Persut on aika sekaisin, jaksaa kiinnostua toisten sukupuolesta tai seksuaalisuudesta näin paljon. Perus incel meininki
Luuletko että Frans hakeutui lehteen tekemään juttua muunsukupuolisuudestaan jostain muusta syystä kuin että ihmiset kiinnostuisivat siitä?
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei nosta vihervassumutsin sosiaalista statusta yhtä paljon kuin transsulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tietäisi Franssun "erityisyydestä", ellei hän itse kailottaisi siitä mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että Frans hakeutui lehteen tekemään juttua muunsukupuolisuudestaan jostain muusta syystä kuin että ihmiset kiinnostuisivat siitä?
Miksi?
Häntä kyllä ihan haastateltiin, ei hhän hakeutunut! Mutta eipä persu trans kiimoissaan osaa muuta ajatella, kuin sitä...
Transidentiteettillä, biomieheydellä ja b ryhmän persoonallisuushäiriöillä on yhteys mistä pitäisi puhua enemmän julkisesti. Jos joku ammattilainen tätä lukee, voitteko nostaa esille jatkossa. Koko yhteiskunnan ei soisi kärsivän ja köyhtyvän manipuloivien sairaiden yksilöiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei nosta vihervassumutsin sosiaalista statusta yhtä paljon kuin transsulapsi.
Entä sitten muusut? saako muusuista enenmmän vai vähemmän pisteitä kuin trans lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien?
Ei koskaan, ei milloinkaan ole ollut vihervasemmistoa.
Tämä, kun huusi miekkarissa, oli se leipäluukku niin suuri, että huhuijaa.
Siellä vaalivalvojaisissa oli räkänaursva äiti.
Sai 277 ääntä. Vähän. 0.1%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Häntä kyllä ihan haastateltiin, ei hhän hakeutunut! Mutta eipä persu trans kiimoissaan osaa muuta ajatella, kuin sitä...
Sattumalta kadulla haastateltiin?
Melkoista.
Mitä vanhemmaksi elän sen enemmän alan saada kiinni perinteisten sukupuoliroolien kritiikistä. Kasvoin sellaisena aikana aikuiseksi että meilläpäin poikia pidettiin parempana kuin tyttöjä ja toivottiin esim että ensimmäinen lapsi on poika koska sille saattoi jättää maatilan. Poika piti olla ja lapsia tehtiin vaikka 10 että tuli se poika ja jos joku ei saanut poikia niin se oli suru ja pettymys. Ylpeilyn aiheeksi syntyneille pojille toki oli kaavoitettu yhtä tiulla rooli kuin niille vähäpätöisimmille tytöille ja moni psyyke meni murskaksi kun odotukset olivat niin ahdasmieliset ja pojat häpäistiin jos he halusivat leikkiä nukeilla tai olivat "herkempiä" kuin miehen kuului olla ja tyttöjen kuului olla hoivaavia ja kouluttamattomia koska tärkeintä oli olla kotona synnyttämässä lapsia.
Pitkä tarina. Nykyään lähes 5-kymppisenä tajuan miten ahdasta täällä on. Se että rakennetaan tietyt sosiaaliset sukupuoliroolit on hankalaa. Minulla on tietyt fyysiset ominaisuudet ja niitä hoidetaan fyysisinä ominaisuuksina mutta niillä ei pidä perustella kuka tai mitä minä muilta ulottovuuksiltani olen. Olen alkanut suhtautua sosiaalisiin rooleihin ja odotuksiin kyseenalaistavaksi. Olen vanhempani lapsi, se riittää, muita määritelmiä ei ole tarpeen esittää.
Kyllä on kummalliset salongit.