Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Lapsi ei suostu syömään ketsuppia, koska emme tee sitä itse

Vierailija
07.06.2026 |

Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Pitääkö meidän nyt oikeasti valmistaa ketsuppi itse?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö teidän perheessä niin kuin lapsi käskee? Onko hän edes maistanut tomaattia?

Vai oletteko se perhe Porvoosta, jonka isä oli heittänyt tomaattia vaimon kokouspaitaan? Jospa lapsi sitten on saanut siitä pelottavia vaikutteita tomaattia kohtaan.

Vierailija
42/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan rasnkalaisiaä, hirveätä. Lasu!

Ranskalaiset teemme itse, emmekä tee niitä kuin harvoin. 

Yleensä teemme bataattiranskalaisia. :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisellä voi olla tavattomia ongelmia ja huolia! Ajatella, että ipana ei suostu syömään kaupan ketsuppia. Ihan hirveää. Tämän rinnalla maailman sodatkaan eivät ole yhtään mitään. 

Vierailija
44/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen on pakko syödä ketsuppia?

Jää muuten lykopeenin saanti vähäiselle - lykopeeni kun ei oikein imeydy kypsentämättömistä tomaateista ja lisäksi ruuassa pitäisi olla riittävästi rasvaa imeytymisen tehostamiseksi. Tärkeimmät lykopeenin lähteet ovatkin ketsuppi, pastakastikkeet ja pizza...

Vierailija
45/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää muuten lykopeenin saanti vähäiselle - lykopeeni kun ei oikein imeydy kypsentämättömistä tomaateista ja lisäksi ruuassa pitäisi olla riittävästi rasvaa imeytymisen tehostamiseksi. Tärkeimmät lykopeenin lähteet ovatkin ketsuppi, pastakastikkeet ja pizza...

En ole kuullutkaan. Onko tuo oikeasti tosi tärkeää? 

Ahdistus iskee, kun tänään kokeilimme tehdä itse, mutta lapsi ei suostunut vieläkään syömään. Hän luuli ketsupin olleen kaupasta, koska olimme laittaneet sen vanhaan ketsuppipakkaukseen. Kaiken lisäksi minä tai miehemme emme hirveästi ketsuppia syö, niin pitääkö tuo nyt lahjoittaa jonnekin? Epätoivo iskee. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe, kun vuosi sitten lapsi söi kaikkea niin hyvin. :( Ap

Vierailija
46/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi valuu hitaasti mutta varmasti tuolla ketsupittomuudellaan kohti kuolemaa.

Itseasiassa niin me kaikki, ketsupilla tai ilman.

Vierailija
47/48 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan. Onko tuo oikeasti tosi tärkeää? 

Ahdistus iskee, kun tänään kokeilimme tehdä itse, mutta lapsi ei suostunut vieläkään syömään. Hän luuli ketsupin olleen kaupasta, koska olimme laittaneet sen vanhaan ketsuppipakkaukseen. Kaiken lisäksi minä tai miehemme emme hirveästi ketsuppia syö, niin pitääkö tuo nyt lahjoittaa jonnekin? Epätoivo iskee. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe, kun vuosi sitten lapsi söi kaikkea niin hyvin. :( Ap

No, ei se mitenkään välttämätöntä ole - joidenkin mielestä kyseessä on varsinainen superantioksidantti, mutta tutkimuksissa ei ole löydetty mitään kovin definitiivistä. Joka tapauksessa kuitenkin "ihan kiva" vaikka varmuuden vuoksi - mitään haittaa siitä ei ainakaan pitäisi olla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lykopeeni#Terveysvaikutukset

"Sillä väestöviidenneksellä, jolla oli toiseksi suurin lykopeenin saanti (mediaani n. 7 mg/vrk), havaittiin olevan 12 prosenttia pienempi kuolleisuus kuin vähiten lykopeenia saavilla (Md. 2 mg/vrk)."

Vierailija
48/48 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huolenpito lapsista on tätä tasoa, olisi yhteiskunnan syytä puuttua asiaan ja ottaa lapset huostaan. Ei ole normaalia, että vanhemmat haluavat lapsen syövän ketsuppia. 

Ette taida olla ihan normaaleja?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi