Apua! Lapsi ei suostu syömään ketsuppia, koska emme tee sitä itse
Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Pitääkö meidän nyt oikeasti valmistaa ketsuppi itse?
Kommentit (48)
Lapsesi valuu hitaasti mutta varmasti tuolla ketsupittomuudellaan kohti kuolemaa.
Ketsuppi on tomaattia, etikkaa sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia nirsomman puoleisista lapsista? Tähän mennessä on pitänyt itse valmistaa vanukkaat ja appelsiinimehu, mutta nyt listaan ilmestyi ketsuppi. Alkaa oikeasti itkettämään. Täytyyhän lapsen syödä. Ap
Minun täytyi itse valmistaa mies syömään kaapista lapsen vanukkaat, ja se oli jo työlästä. Siitä lähdetään liikkeelle, että keskiaikaiset homunculus-ohjeet ovat järjestään latinaksi! Nykyään sujuu latina ja käsin kirjoitetun fraktuuran tulkitseminen. Jos tarvitset reseptin itse tehtyyn vanukkaansyöjämieheen, niin ilmoita vain minulle!
N34
Outo provo.oken aina inhonnut sekä ketsuppia että sinappia. Ne peittää ruuan maun ja maistuu pahalle. Tietty jos ruoka on pahaa niin sitten kai ne kävis mutta meillä ei tehdä pahaa ruokaa.
Etsi Googlesta yhdysvaltalaisia perinnereseptejä. Alunperin ketsuppi oli jotain ihan muuta kuin sokeritomaattimoskaa.
Vierailija kirjoitti:
Outo provo.oken aina inhonnut sekä ketsuppia että sinappia. Ne peittää ruuan maun ja maistuu pahalle. Tietty jos ruoka on pahaa niin sitten kai ne kävis mutta meillä ei tehdä pahaa ruokaa.
Ei oo provo. Ilman ketsuppia ruoka on hivenen mautonta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse syödä vanukkaita eikä ketsuppia, ilman pärjää.
Mistä sitten proteiini, kasvikset jne? Ap
Meilläpäin menehtyi kokonaisia koululuokkia kwashiorkoriin, kun lähikoulun ketsuppipullo meni tukkoon :’((
Ikuinen muisto!
Nyt heti ja viimeistään nyt, kannattaa alkaa ketsuppipuskan istuttamispuuhiin!
Heinäkuussa on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse syödä vanukkaita eikä ketsuppia, ilman pärjää.
Mistä sitten proteiini, kasvikset jne? Ap
Meilläpäin menehtyi kokonaisia koululuokkia kwashiorkoriin, kun lähikoulun ketsuppipullo meni tukkoon :’((
Ikuinen muisto!
Mikä on kwashiorkori? Ap
Vierailija kirjoitti:
Huono kysyä tältä palstalta. Et saa ikinä hyvää vastausta.
Tai siis huono provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia nirsomman puoleisista lapsista? Tähän mennessä on pitänyt itse valmistaa vanukkaat ja appelsiinimehu, mutta nyt listaan ilmestyi ketsuppi. Alkaa oikeasti itkettämään. Täytyyhän lapsen syödä. Ap
Paseerattua tomaattia kattilaan, tilkka etikkaa, sokeria, suolaa, mausteita (sipulijauhetta, valkosipulijauhetta, currya, chiliä, paprikaa.... oman maun mukaan)
Keitä hetki kasaan kunnes on sopiva rakenne. Tai suurusta vaikka maissijauholla. Ketsuppia.
Tuotetta voi jalostaa mielensä mukaan. Lisää vaikka kurkkusalaattia tai yrttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin makaronilaatikon kanssa pitää olla ketsuppia!
Ketsuppi on hyvä mauste moneen ruokaan. Ei sitä tarvitse löträtä älyttömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsi tulee toimeen ilman ketsuppiakin. Toki sitä voi itsekin valmístaa.
Paljon hiilihydraatteja jää välistä, kun lapsi ei suostu syömään ranskalaisia ilman ketsuppia... Toisaalta ketsupinkin pitää olla itsetehtyä. Ap
Jaahas, mikäs provo se tällainen on? Ranskalaisannoksen hiilarit pitää saada KETSUPISTA? Mites ne itse ranskalaisten hiilarit????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsi tulee toimeen ilman ketsuppiakin. Toki sitä voi itsekin valmístaa.
Paljon hiilihydraatteja jää välistä, kun lapsi ei suostu syömään ranskalaisia ilman ketsuppia... Toisaalta ketsupinkin pitää olla itsetehtyä. Ap
Jaahas, mikäs provo se tällainen on? Ranskalaisannoksen hiilarit pitää saada KETSUPISTA? Mites ne itse ranskalaisten hiilarit????
Nyt meni luetun ymmärtäminen joltakin aivan ohi...
Mutta täytyy sanoa, etten taas hetkeen ole kuullut typerämpää provoa. Poislukien Konalan sepustukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajempaan käyttöön ketsuppi tuli ensimmäisen maailmansodan aika, kun sotilaille ei ollut tarjota muuta ruoaksi kuin makaronia. Usein ruoka oli myös kylmänä klippinä.
Tarvittiin siis hyvin säilyvä ja halpa kastike, jolla makaronin saa jotenkin helpommin ja maistuvammin syötyä. "Hätä keinot keksii" -sanonta osoittautui taas todeksi, kuin Italialaiset esittelivät ketsupin. Italiassahan viljellään paljon tomaattia, ja se on Italialisen keittiön yksi yleisistä raaka-aineista. Kuten myös makaroni ja muut pastalajit.
PROVO
Olisit kertonut minkä ikäiset lapset, niin joku olisi voinut uskoa.
Vierailija kirjoitti:
PROVO
Olisit kertonut minkä ikäiset lapset, niin joku olisi voinut uskoa.
Miksi minun pitäisi kertoa lapseni ikä? Joka tapauksessa 5v. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paseerattua tomaattia kattilaan, tilkka etikkaa, sokeria, suolaa, mausteita (sipulijauhetta, valkosipulijauhetta, currya, chiliä, paprikaa.... oman maun mukaan)
Keitä hetki kasaan kunnes on sopiva rakenne. Tai suurusta vaikka maissijauholla. Ketsuppia.
Tuotetta voi jalostaa mielensä mukaan. Lisää vaikka kurkkusalaattia tai yrttejä.
Kiitos! Tykkäisiköhän lapseni tuosta? Ap
Kaupan rasnkalaisiaä, hirveätä. Lasu!
Kysy siltä tuomari ukilta neuvoa 😂