Teinimurhaaja on nykyään aviossa ja äiti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011891284.html
Postailee perhekuvia ja silleen.
En pääse lukemaan juttua, joka vihjaa jotain synkkää.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö LASU ole muka yhtään kiinnostunut tuosta?
Lasu on nykyään täysi vitsi. Vielä 20v sitten otettiin lapsia huostaan esim. narkomaaneilta ja varmasti tämäkin tapaus olisi herättänyt huolta. Nykyään ei lasta oteta huostaan helposti, vaikka muuta nää ns. lastensuojelunuhrit väittää..
Ei kyllä otettu silloinkaan. Liian läheltä jouduin seuraamaan, kun sossut lähes tulkoon tuhosivat lasten elämän sillä, että yrittivät narkomaani äitiä auttaa pitämään lapset. Nistiä kiinnosti aineet ja vankilassa oleva lasten isä.
Vasta teini-iässä lapset saivat pysyvän sijoituspaikan. Enää ei yritetty yhdistää perhettä. Vaan annettiin tapaamisaikoja, muttei äitiä kiinnostanut. Mummoa ja äidin sisaruksia olisi kiinnostunut pitää yhteyksiä lapsiin ja ottamaan lapsia kylään ainakin jos ei pysyvästi asumaan. Tämä nistipariskunta kielsi, että suku saa tavata lapsia, niin sossu ei voi silloin tehdä yhtään mitään.
Olen todella katkera/pettynyt tuollekin laitokselle ja luotto sosiaalitoimeen nolla.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ymmärtää, että hänkin on tuomionsa kärsinyt ja saa elää miten itse haluaa, eikä miten te haluatte vaikka kuinka teitä kiukuttaisi.
Oppiko miten vankilassa voi tehdä ripsiväriä kahvista ja muuta tärkeää sivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ymmärtää, että hänkin on tuomionsa kärsinyt ja saa elää miten itse haluaa, eikä miten te haluatte vaikka kuinka teitä kiukuttaisi.
Miten uhri. Missä on urhin oikeudet elämään?
Vierailija kirjoitti:
Yritä sinä ymmärtää ettei meidän tarvitse kaikenmaailman psykopaattiperkeleitä paapoa ja hyssytellä. Jos joku päättää ryhtyä tappajaksi niin kannattaa valmistautua siihen että 99% yhteiskunnasta halveksuu eikä halua olla missään tekemisissä. Se on voi kyynel jos pikku herkällä murhalissulla on nyt paha mieli. Jos on kovin vaikeaa niin aina voi tehdä lopullisen ratkaisun kärsimyksiensä päättämiseksi.
Kyllä jotain on pahasti vialla, jos tekijällä on puolustuskyvytln lapsi, joka on täysin mur haajan armoilla. Missä lapsen oikeudey turvalliseen hoivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei syyllisyydestä vapauta oikeuden tuomio, kun kyseessä on toisen elämän päättäminen. Se on peruuttamaton teko. Se on vain rankaisu, mutta ei vapautus syyllisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä sinä ymmärtää ettei meidän tarvitse kaikenmaailman psykopaattiperkeleitä paapoa ja hyssytellä. Jos joku päättää ryhtyä tappajaksi niin kannattaa valmistautua siihen että 99% yhteiskunnasta halveksuu eikä halua olla missään tekemisissä. Se on voi kyynel jos pikku herkällä murhalissulla on nyt paha mieli. Jos on kovin vaikeaa niin aina voi tehdä lopullisen ratkaisun kärsimyksiensä päättämiseksi.
Olet kiusaaja. Toivottavasti kärsit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti vielä kouluttautuu lähihoitajaksi... Sellainen tää meidän maailman onnellisin maa on...
Se ei kannata. Lähes kaikki työpaikat vaativat nykyään rikosrekisteriotteen. Murha ei sieltä katoa.
Mun duunipaikka tekee Risen kanssa yhteistyötä. Meillä on jatkuvasti joku vanki sopeutumassa työelämään. Yksi palottelumurhaaja oli keittiössä töissä seitsemän vuotta ennen eläköitymistään. Tämä oli alkuun koevapaudessa ja sitten hänet saatiin järjestettyä jollain tukirahastolla lopuksi aikaa töihin. Palkkaa voi verrata tukityöllistetyn palkkaan. Tää nainen oli kuten kaikki muutkin keski-ikäiset naiset. Oli raitistunut vankilassa ja tulut uskoon.
Lähihoitajiakin meillä on ollut, muttei vakkarina.
Pidetään asiasta meteliä! Ei anneta uhrin unohtua!
Hakusanat: teinimurhaaja, teinisurma, Seinäjoen teinimurha, Koskelan teinimurha, murha ei vanhene koskaan, lastensuojelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole se Salon tapaus, jossa pyörätuolissa ollut nainen tapettiin? Toinen murhaajista oli vuonna 2018 15-vuotias tyttö.
Sepä se:
Tää muijahan on ihan täys psykopaatti. Liekö lapsen isä sama, joka oli mukana murhassa? Ei ole oikein että nuoret ei istu juuri mitään edes julmista murhista, tällekin annettiin 9v. mutta nuorena tekijänä istui siitä vain muutamia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tällaisen kanssa on pariutunut ja tietääkö lainkaan minkälaisen kanssa?
No eiköhän aika moni meistä ole nuorempana vähän tyhmäillyt. Oletko itse sama henkilö kuin teininä?
En, tosin en ketään tappanutkaan ole.
Suomessa saa tappaa noin 3 kertaa, ilman että
joutuu vastuuseen. Järkyttävää, että tämä ihminen on edes vapaalla, saati sitten tekemisissä muiden lasten kanssa. Eihän tuollainen himotappaja pääsee eroon tavoistaa, paranee vaan ja viekastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä teinimurhajat pitää saada elinkautisiin myös takautuvasti... uhri lapsi/teini ei saa koskaan enää elää mutta nämä saavat tehdä perheitä... aivan käsittämätöntä... koko Suomen oikeusjärjestelmä on aivan mädäntynyt ja pitää heti rakentaa kokonaan uudelleen...
Miksi? Eikö vankeinhoitolaitos ole onnistunut, jos on saanut kuntoutettua tyypistä kunnon työssäkäyvän kansalaisen?
jos tämä hirviö olisi tappanut sinun lapsesi olisitko samaa mieltä? kiva kun saa perheen?
Rankka aihe. Senkin ihmiset ajattelee monella tapaa. Mä en pysty tuommoiseen jossitteluun, että jos lapseni olisi kuollut murhaajan käsissä.. niin ei ole tapahtunut. Eikä ole tarvetta mitään niin kammottavaa alkaa ajattelemaankaan.
Mä olen sitä mieltä, että hyvä, että tämä murhaaja sai rangaistuksensa, sovitti sen ja sai samalla apua.. että hänestä saadaan mahdollisimman yhteiskuntakelpoinen.. Rangaistukset tietty voisi olla pidempiä.
Suurinosa vangeista vapautuu ja toivon todella, että kukin on läpikäynyt jotkut terapiat ja katumisharjoitteet ennen kuin kadulle päästetään.
ohis
Ei todellakaan vankilassa mitään terapiaa ja katumusharjoituksia ole, siellä oppii korkeintaan uusia tapoja toteuttaa rikoksia...
Mitäs jos perehtyisit oikeasti asiaan, etkä vaan huutelis mitä sattuu juttuja. Siellä on musiikkiterapiat, maalausterapiat, liikuntamahdollisuudet, one-to-one keskustelut, ryhmäterapiat... vaikka mitä. Tietty kirkon porukka käy myös pitämässä Jeesusta yllä.
Tilastotkin puhuu aivan jotain muuta kuin palstamamma naisvankien rikosten uusimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti ja ihmishirviö. Ja miksi lasta ei ole huostaanotettu. Lapsella hirviö äiti, josta jonakin päivänä on tietoinen.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/seinajoen-teinisurma-oikeuteen-lokakuus…
Ei kyseessä ole Seinäjoen teinimrhaaja, eri tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kiusaaja. Toivottavasti kärsit!
Minä olen kiusaaja koska en halua paapoa tuollaista olentoa joka kertoi kiihottuneensa murhaamisesta? Minun mielestäni tuollaisella ei ole ihmisoikeuksia lainkaan. Oikein olisi ollut jos tuo olisi tuomittu kuolemaan. Enkä sinunkaan ihmisarvoasi kovin suurena pidä kun tuota sairasta saastaa puolustelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä teinimurhajat pitää saada elinkautisiin myös takautuvasti... uhri lapsi/teini ei saa koskaan enää elää mutta nämä saavat tehdä perheitä... aivan käsittämätöntä... koko Suomen oikeusjärjestelmä on aivan mädäntynyt ja pitää heti rakentaa kokonaan uudelleen...
Miksi? Eikö vankeinhoitolaitos ole onnistunut, jos on saanut kuntoutettua tyypistä kunnon työssäkäyvän kansalaisen?
jos tämä hirviö olisi tappanut sinun lapsesi olisitko samaa mieltä? kiva kun saa perheen?
Rankka aihe. Senkin ihmiset ajattelee monella tapaa. Mä en pysty tuommoiseen jossitteluun, että jos lapseni olisi kuollut murhaajan käsissä.. niin ei ole tapahtunut. Eikä ole tarvetta mitään niin kammottavaa alkaa ajattelemaankaan.
Mä olen sitä mieltä, että hyvä, että tämä murhaaja sai rangaistuksensa, sovitti sen ja sai samalla apua.. että hänestä saadaan mahdollisimman yhteiskuntakelpoinen.. Rangaistukset tietty voisi olla pidempiä.
Suurinosa vangeista vapautuu ja toivon todella, että kukin on läpikäynyt jotkut terapiat ja katumisharjoitteet ennen kuin kadulle päästetään.
ohis
Ei todellakaan vankilassa mitään terapiaa ja katumusharjoituksia ole, siellä oppii korkeintaan uusia tapoja toteuttaa rikoksia...
Mitäs jos perehtyisit oikeasti asiaan, etkä vaan huutelis mitä sattuu juttuja. Siellä on musiikkiterapiat, maalausterapiat, liikuntamahdollisuudet, one-to-one keskustelut, ryhmäterapiat... vaikka mitä. Tietty kirkon porukka käy myös pitämässä Jeesusta yllä.
Tilastotkin puhuu aivan jotain muuta kuin palstamamma naisvankien rikosten uusimisesta.
Suomessa naisvankien uusimisprosentti eli viiden vuoden sisällä uuteen rikokseen syyllistyneiden osuus on noin 51 prosenttia. Tämä luku perustuu Rikosseuraamuslaitoksen tilastollisiin tutkimuksiin, joissa seurataan vapautuneiden rikoksen uusimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
"Siellä on musiikkiterapiat, maalausterapiat, liikuntamahdollisuudet"
Jotenkin tuli mieleen tämä lässytys: "Tulee kivoja ruuanlaittohetkiä, tulee kivoja pelihetkiä"
Miehen ei kauheasti kannata alkaa ryppyilemään tai muuten saattaa saada puukosta. Toivottavasti sosiaalitoimi seuraa, että lapsella on kaikki kunnossa.