Teinimurhaaja on nykyään aviossa ja äiti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011891284.html
Postailee perhekuvia ja silleen.
En pääse lukemaan juttua, joka vihjaa jotain synkkää.
Kommentit (121)
Entä sitten? Mitä se muille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä, että valtion sivistystasoa ja moraalista kehitystä voidaan mitata sillä, miten se kohtelee vankejaan, on laajalti tunnettu ja arvostettu periaate. Se perustuu ajatukseen, että yhteiskunnan todellinen taso punnitaan siinä, miten se kohtelee heikoimmassa asemassa olevia ja niitä, jotka ovat rikkoneet yhteisiä sääntöjä. Tältä palstalta ei sivistystä löydy.
Heikommassa asemassa oleva murhaaja vs. hänen uhrinsa. Täytyy olla korkeampaa sosiaalifilosofiaa, jos näitä kykenee mittailemaan sivistyksen ja moraalin näkökulmasta ja lopputulemaksi saa murhaajan heikommassa asemassa olevaksi. Missä ja miten nämä on pisteytetty?
Psykopaatti ja ihmishirviö. Ja miksi lasta ei ole huostaanotettu. Lapsella hirviö äiti, josta jonakin päivänä on tietoinen.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/seinajoen-teinisurma-oikeuteen-lokakuus…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä, että valtion sivistystasoa ja moraalista kehitystä voidaan mitata sillä, miten se kohtelee vankejaan, on laajalti tunnettu ja arvostettu periaate. Se perustuu ajatukseen, että yhteiskunnan todellinen taso punnitaan siinä, miten se kohtelee heikoimmassa asemassa olevia ja niitä, jotka ovat rikkoneet yhteisiä sääntöjä. Tältä palstalta ei sivistystä löydy.
Kyllä mutta myös lapsella pitäisi olla oikeuksia, ei hänen tule olla vanhempiensa omaisuutta ja koekaniini siinä kuinka hyvin vanhemmat ovat tapansa muuttaneet. N
Lisäksi uhrilla ja omaisilla pitäisi olla oikeuksia ja syyllinen pitäisi tuomita sen verran kovasti että nämäkin oikeudet huomioidaan.
Seinäjoen hyvästä perheestä tullut murhaaja, sai 3 vuoden tuomion julmasta murhasta, mikään oikeudentaju ei tätä voi hyväksyä... uhri on kuollut ikuisesti eikä saa koskaan elää... ja uhrin perhe on tuhoutunut koko elämäksi... aivan mädäntynyt oikeusjärjestelmä...
Kovasti lähtee taas ketjuja. Myötäloukkaantujat paheksuvat ja kostavat. On tääkin hienosti suunniteltu automoderoiva palsta.
Yrittäkää nyt ymmärtää, että hänkin on tuomionsa kärsinyt ja saa elää miten itse haluaa, eikä miten te haluatte vaikka kuinka teitä kiukuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä teinimurhajat pitää saada elinkautisiin myös takautuvasti... uhri lapsi/teini ei saa koskaan enää elää mutta nämä saavat tehdä perheitä... aivan käsittämätöntä... koko Suomen oikeusjärjestelmä on aivan mädäntynyt ja pitää heti rakentaa kokonaan uudelleen...
Miksi? Eikö vankeinhoitolaitos ole onnistunut, jos on saanut kuntoutettua tyypistä kunnon työssäkäyvän kansalaisen?
jos tämä hirviö olisi tappanut sinun lapsesi olisitko samaa mieltä? kiva kun saa perheen?
Haluaisin tietysti, että toinen kuntoutuu töihin maksamaan korvauksia.
Minä ainakin haluaisin että hän mätänisi helvetissä...
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ymmärtää, että hänkin on tuomionsa kärsinyt ja saa elää miten itse haluaa, eikä miten te haluatte vaikka kuinka teitä kiukuttaisi.
murhaajien sukulaisia on paljon kommentoimassa
Eikös tämä ole se Salon tapaus, jossa pyörätuolissa ollut nainen tapettiin? Toinen murhaajista oli vuonna 2018 15-vuotias tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole se Salon tapaus, jossa pyörätuolissa ollut nainen tapettiin? Toinen murhaajista oli vuonna 2018 15-vuotias tyttö.
Seinäjoen teinimurhaaja ainakin peiteltiin ja suojeltiin heti kun oli paremmasta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin Suomen oikeusjärjestelmä? Se ei toimi huutoäänestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tällaisen kanssa on pariutunut ja tietääkö lainkaan minkälaisen kanssa?
No eiköhän aika moni meistä ole nuorempana vähän tyhmäillyt. Oletko itse sama henkilö kuin teininä?
Harvat kuitenkin vievät toisen hengen vaikka olisi kuinka sekoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin Suomen oikeusjärjestelmä? Se ei toimi huutoäänestyksellä.
mädäntynyt järjestelmä siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä teinimurhajat pitää saada elinkautisiin myös takautuvasti... uhri lapsi/teini ei saa koskaan enää elää mutta nämä saavat tehdä perheitä... aivan käsittämätöntä... koko Suomen oikeusjärjestelmä on aivan mädäntynyt ja pitää heti rakentaa kokonaan uudelleen...
Miksi? Eikö vankeinhoitolaitos ole onnistunut, jos on saanut kuntoutettua tyypistä kunnon työssäkäyvän kansalaisen?
jos tämä hirviö olisi tappanut sinun lapsesi olisitko samaa mieltä? kiva kun saa perheen?
Rankka aihe. Senkin ihmiset ajattelee monella tapaa. Mä en pysty tuommoiseen jossitteluun, että jos lapseni olisi kuollut murhaajan käsissä.. niin ei ole tapahtunut. Eikä ole tarvetta mitään niin kammottavaa alkaa ajattelemaankaan.
Mä olen sitä mieltä, että hyvä, että tämä murhaaja sai rangaistuksensa, sovitti sen ja sai samalla apua.. että hänestä saadaan mahdollisimman yhteiskuntakelpoinen.. Rangaistukset tietty voisi olla pidempiä.
Suurinosa vangeista vapautuu ja toivon todella, että kukin on läpikäynyt jotkut terapiat ja katumisharjoitteet ennen kuin kadulle päästetään.
ohis
Ei todellakaan vankilassa mitään terapiaa ja katumusharjoituksia ole, siellä oppii korkeintaan uusia tapoja toteuttaa rikoksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on ilmeisesti tärkeämpää, ettei katkeroituneet ja kostonhimoiset omaiset vahingossakaan pahoita mieltään, kuin että vakavan rikoksen tehnyt ihminen sopeutuu rangaistuksensa kärsittyään osaksi yhteiskuntaa?
Etkö olisi itse kostonhimoinen, jos joku tappaisi lapsesi?
Saattaisin ollakin, mutta entä sitten? On joka tapauksessa tärkeää, ettei maailma pyöri katkeroituneiden ja kostonhimoisten ihmisten ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo tästä tais tää päivän uutinen olla.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se:
Karma kostaa AINA! Me muut ihmiset emme määrää hänen onnellisuutensa määrää ja kestoa, vaan hän saa ihan tekojensa mukaan vielä, tavalla tai toisella, ilman että meidän tarvitsee nostaa sormeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tällaisen kanssa on pariutunut ja tietääkö lainkaan minkälaisen kanssa?
No eiköhän aika moni meistä ole nuorempana vähän tyhmäillyt. Oletko itse sama henkilö kuin teininä?
Minä kerran vähän tyhmäilin teininä ja rikoin nuorisotalon ikkunan. Siitä tuli aikalailla maksettavaa ja vanhempani maksoivat sen pois ettei jäisi minulle luottotietoihin vaivaksi. Maksoin heti seuraavana kesänä takaisin kesätyörahoilla. Se oli tyhmäilyä. Kukaan ei kuollut eikä kukaan saanut ikuisia traumoja.
Kyllä mutta myös lapsella pitäisi olla oikeuksia, ei hänen tule olla vanhempiensa omaisuutta ja koekaniini siinä kuinka hyvin vanhemmat ovat tapansa muuttaneet. N
Lisäksi uhrilla ja omaisilla pitäisi olla oikeuksia ja syyllinen pitäisi tuomita sen verran kovasti että nämäkin oikeudet huomioidaan.