Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa tässä maassa ehkä koko maailmassa jolle riittää 2000 nettopalkka KAIKKEEN

Vierailija
07.06.2026 |

Ei tulisi mieleenkään valittaa tai vaatia lisää, minulla on kiva asunto, auto, koira, ruokaa, harrastuksia, teknologiaa yms. 
Ja kaikki parin tonnin palkalla, silti moni valittaa ettei 3000 palkka riitä mihinkään.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellehan palkalla ei ole mitään väliä kun parisuhteen ja seksiä saa silti

Vierailija
82/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut noin paljon palkkaa nettona. Se on ollut aina 1500-1800€ ja on riittänyt vallan mainiosti kun puoliso on ollut jakamassa kuluja. 2000€ on hyvä summa riippuen siitä kuinka monta ihmistä tuolla elätät. Jos vain itsesi niin sehän on ihan helvetisti rahaa. Meillä on kaksi lasta joihin rahat vähän niin kuin uppoaa. Jos lapsia ei olisi niin rahaa olisi kuin roskaa, en edes tiedä mihin kaikkeen sitä tunkisi. No sijoituksiin ja hyväntekeväisyyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tunne, että tässä ketjussa on joitakin, jotka luulevat, että nämä ketjun vähällä pärjäävät ovat varattomia tai köyhiä eivätkä tavoittele sen vuoksi enempää.  

Vierailija
84/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole innokas verojen maksaja. Tai mielellän maksan, jos  rahat käytettäisiin hyvinvointivaltion perustamiseen (tämä nykyinenhän on pahoinvontivaltio). Haluaisin, tai toivoisin, että esimerkiksi toimeentulotuensaajille asetettaisiin vevoitteeksi tehdä henkilökohtainen suunnitelma miten pääsee pois toimeentulotuen piiristä. Jos esimerkiksi ei ole koulutusta, niin velvoitetaan hankkimaan sellainen, jos ei ole töitä asuinpaikkakunnalla, niin velvoitetaan hakemaan muualtakin, vaikka pitäisi muuttaa lasten kanssa. Jos mitään indikaatiota päihteiden käytöstä, niin velvoitettaisiin päihdehoitoon. Tottakai näihin muutoksiin pitäiis myös tarjota apua. Muuttoon rahallista avustusta, elämäntapamuutoksiin henkilökohtaista elämäntapavalmentajaa. Tuo myös toisi lisää työpaikkoja. Tulee paljon halvemmaksi yhteiskunnalle patistella toimeentulotuella olevia eteenpäin kuin antaa vain olla ja uskotella ettei muutoksia voi tehdä, kun vanha koira ei opi uusia temppuja. 

Lisäksi terveydenhuollon tulisi palautua terveydenhuoltoon sen sijaan, että potilaita pidetään kotona sairaina ja puolisairaina, kun ei saada lääkäriaikoja tai terveydenhoitoa järjestettyä. Työikäiset etusijalle, jotta pääsevät toimintakunnossa takaisin töihin tai sitten hankkimaan toimintakuntoa, jotta voisi saada mahdollisuudet töiden löytämiseen. tässä voisi seuloa ihmisiä ihan hyvin ai:n avulla.

kannustuksia voisi antaa niin toimeentullotuen asiakkaille kuin työttömillekin ihan vain siten mistä on puute, eli rahalla. Saisi korotettua tukea, jos tekee velvoitteensa. 

Vierailija
85/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää helposti.
Minä tein budjetin suurin piirtein tuolla summalla (2050,00 EUR), koska jätän yrityspuolen tulot yhtiöön sisään.
Vuokra sis. sähkö ja vesi 750 

Netti, kotivakuutus, pienet kodin hankinnat 200

Ruoka ja päivittäistavarat 300

Autokulut 500

Harrastukset ja huvit 300
Näistä autokulut ovat yläkanttiin koska aina voi tulla korjauksia. Mutta laitan aina bensakulujen jälkeen ylijäävän osuuden kakkostilille. Nyt siellä on 3200. 
Mitkä olen havainnut tärkeiksi asioiksi?
Älä hanki kallista autoa. Ajelen muutaman tonnin Toyotalla ja se on hyvä.
Älä hanki uutta jos et tarvitse, äläkä hanki kallista jos et tarvitse. Esimerkiksi kalis puhelin ei ole halpaa parempi. Elektroniikan jatkuva uusiminen on kallista. Sitten taas hyvät kengät ovat paremmat kuin halvat, tai monta paria halpoja.
Matkustelu maksaa. Jos on pakko päästä ulkomaille aina kuin mahdollista, niin sitten hyväksyt pihistelyn ympäri vuoden.
Aina ei tarvitse olla 100% mukavuuksia. Jos käyt teatterissa, kauniina kesäiltana voit kävellä kotiin taksin sijasta. Rahaa palaa sillä asenteella, että "kerran kun lähdetään jonnekin niin sitten ei pihistellä".
Opettele laittamaan ruokaa ja suunnittele ostokset niin ei tule hävikkiä.

"Esimerkiksi kalis puhelin ei ole halpaa parempi. '

Tämä ei kyllä pidä aivan paikkaansa, vaan niissä on yleensä selvästi parempaa tekniikkaa kuin halvoissa malleissa. Esimerkiksi kamera on usein huomattavasti parempi ja kuvat ovat tarkempia, värit luonnollisempia ja erityisesti hämärässä kuvanlaatu on selvästi parempi. Lisäksi suorituskyky on parempi. Kalliimmissa puhelimissa on tehokkaammat prosessorit ja enemmän muistia, joten sovellukset avautuvat nopeammin ja puhelin kestää paremmin usean sovelluksen yhtäaikaista käyttöä. Myös näyttö on yleensä laadukkaampi ja värit ovat kirkkaammat, tarkkuus parempi ja kirkkaus riittää paremmin ulkokäyttöön. Rakennekin on usein kestävämpi, sillä käytössä voi olla parempia materiaaleja ja parempi veden- ja pölynkestävyys. Lisäksi kalliimmat mallit saavat pidempään ohjelmistopäivityksiä, mikä parantaa tietoturvaa ja pidentää puhelimen käyttöikää. Halvempi puhelin toki voi riittää monelle peruskäyttöön, mutta laatuero niissä kyllä on.

Vierailija
87/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellehan palkalla ei ole mitään väliä kun parisuhteen ja seksiä saa silti

Useimmat naiset haluaa olla taloudellisesti itsenäisiä juuri siksi, että ei tarvitse olla pari/seksisuhteessa ikävien tyyppien kanssa.

Vierailija
88/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle tuo riittää arkielämään, missä ei lasketa kuluja. Loput tuhlailen ja säästän.

Vierailija
89/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Käteen tulee kk 1980 / 1970 e.

Ihan hyvin pärjään.

Asuin opiskeluvuodet halvassa asunnossa, 300 e kk ja mun jälkeen ei kukaan enää huolinut sitä. Opintolaina aspiin ja viikonlopputöillä elin. Paljon ilmaisia työharjoitteluita ja pääsin työelämään.

Ostin pienen kaksion ja kun laina oli maksettu, lisää ja isompaan.

Asuntolaina ja tietty opinto ainoita lainoja, en ees puhelinta oo ostanut osamaksulla. Koti minimalistinen. 
Nytkin on lähes 10 t puskurina. Asuntolainaa jäljellä reilu 3 v.

Kollega ostaa jopa vastteet zalandosta ja osamaksulla. Minä vintedistä.

Viime talvena olin lomalla Puolassa. Tein asunnonvaihdon ja Turusta lensin halvalla, muut maata pitkin.

Ihan ok elämää elää, kun suunnittelee ja toteuttaa

Vierailija
90/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mulle tulee palkkaa 1800-2000e kuussa. On kiva tilava okt miehen kanssa + maksan myös pientä vuokraa keskusta-asunnosta väliaikaisesti. On harrastuskoiria, hyvä auto jne. Kaikki mitä haluan löytyy, ja silti säästöön menee kuukaudessa 300-1000e.

Ja jos vaikka se koira sairastuisi ja ell maksaisi kymppitonnin, niin voisin maksaa sen niistä säästöistä helposti tietenkin :) Tiedän, että palkkani on pieni, mutta rakastan työtäni enkä kaipaa elämääni mitään lisää. Jos palkka olisi suurempi, menisi vain säästöön enemmän, tuskin muuttaisin mitään. Ne säästöt sitten turvaavat vanhuutta jos sinne asti elän, jos kuolla kupsahdan niin ne on testamentattu esylle.

Vierailija
91/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Jos koko ajan olisi vain se kaksi tonnia käytössä kaikkeen, mihinkään ylimääräiseen ei oikeasti olisi koskaan varaa. Työttömäksi jääminen tarkoittaisi isoa katastrofia.'

Itse olen ajatellut, et mahdollisen työttömyyden kohdatessa olisi pudotus näillä tuloilla pienempi.

Kestäisin käytettävissä olevan rahamäärän pienemisen paremmin. Ei olisi niin suuri katastrofi verrattuna hyvätuloiseen verrattuna.

(Ajattelen niinkin, et myös aikanaan eläkkeelle jäädessä suhteellinen pudotus on minulla pienempi.)

Vierailija
92/92 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olisi just hyvä summa minullekin. Nyt saan vain 1700 ja se ei ihan riitä, kun mullakin koira ja auto. 300 kuussa lisää ja eläisin hyvää elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän