Olenko ainoa tässä maassa ehkä koko maailmassa jolle riittää 2000 nettopalkka KAIKKEEN
Ei tulisi mieleenkään valittaa tai vaatia lisää, minulla on kiva asunto, auto, koira, ruokaa, harrastuksia, teknologiaa yms.
Ja kaikki parin tonnin palkalla, silti moni valittaa ettei 3000 palkka riitä mihinkään.
Kommentit (85)
Riittää kyllä, näillä mennään, toki vastikään sain ylennyksen, jolla netto nousi 200 €, joten saan vähän yli 2000 € netto.
Minulla ei ole lapsia eikä autoa, asun puolison kanssa 50-50 omistuskolmiossa ison kaupungin keskustassa. Rahaa jää säästöön noin tonni kuussa. En koe mitään puutteuta, mutta lienee selvää, että en juurikaan tee sellaisia arjen heräteostoksia, kuten nappaa 8 € lattea joka päivä kotimatkalla. Voin kuitenkin helposti käyttää satasia, jos tarvitsen jotain.
Pystyn siis elämään palkallani ihan miellyttävästi. Se, kannattiko opiskella tekniikan kk-tutkinto tällä lähihoitajatason palkalla, ja koenko, että panostuksellani pitäisi ansaita elämässä enemmän, onkin sitten toinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin riittää.
Ei silti tulisi mieleenikään tyytyä töihin, joista saa sen kaks tonnia nettoa. Olen kouluttautunut sitä varten, että pääsen käyttämään päätäni.
Sitä paitsi on helppo pihistellä silloin, kun sille ei ole todellista tarvetta. Jos koko ajan olisi vain se kaksi tonnia käytössä kaikkeen, mihinkään ylimääräiseen ei oikeasti olisi koskaan varaa. Työttömäksi jääminen tarkoittaisi isoa katastrofia.
Häpeä. En ole eläisdäni tienannut 2000€/kk pärjään kun käytän päätäni.
Häpeä itse. Sinäkin olisit voinut kouluttautua. Se on Suomessa maksutonta - ainakin toistaiseksi.
Minä kannatan maksutonta koulutusta myös jatkossa.
Mulle ei riittäisi. En kaipaa materiaalia vaan mukavaa ja mieleistä asumista, kokemuksia ja elämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin riittää.
Ei silti tulisi mieleenikään tyytyä töihin, joista saa sen kaks tonnia nettoa. Olen kouluttautunut sitä varten, että pääsen käyttämään päätäni.
Sitä paitsi on helppo pihistellä silloin, kun sille ei ole todellista tarvetta. Jos koko ajan olisi vain se kaksi tonnia käytössä kaikkeen, mihinkään ylimääräiseen ei oikeasti olisi koskaan varaa. Työttömäksi jääminen tarkoittaisi isoa katastrofia.
Luulet, että kahden tonnin töissä ei tarvitse ajatella mitään?
Ap:lla ei ole varmaankaan lapsia.
Tällä hetkellä kotona asuu lisäkseni puoliso ja kolme teiniä. Oletan, että kulut pienenevät, kun lapset alkavat lähteä omilleen, mutta nyt ei olisi mitään mahdollisuutta tulla toimeen 2000 €/kk.
No ihmisillä on varsin erilainen käsitys siitä mikä on esim. kiva auto, kiva harrastus tai kiva asuinalue. Toisilla voi olla esim. kallis harrastus, kuten ratsastus, joka maksaa jo tuon 2000 kuussa tallipaikkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjään itsekin 2000 eurolla kuukaudessa vaikka käteen tulee jotain 6600 euroa. Vuokraan menee 1500 euroa, ruokaan noin 350 euroa, matkakorttiin 75 euroa ja muuhun jää 75 euroa. Lisää tuloja tulee satunnaisesti Torista kun myy itselle tarpeetonta ja viime aikoina on kaupaksi mennyt mm. vanha puhelin 30 euroa, kattila 100 euroa, pyörän ohjaintanko 20 euroa. Aika vähällä rahalla pärjää kun on säästäväinen.
Mihin sitten säästät?
Tiillä on tosiaan aika hyvin rahaa. Ei nyt miljoonaa mutta aika lähellä kuitenkin. Jossain vaiheessa on varmaan pakko laittaa kulutusvaihde päälle että saa rahat kulutettua kun perilliisiä ei ole. On tässä jotain suunnitelmia kuten uudet huonekalut, televisio, auto jne.
Mun nettopalkka on 1200e ja sillä eletään lapsen kanssa ja maksetaan omistusasuntoa. Ja 250e menee bensoihin. Hyvänä kuukautena nettopalkka 1600-1800e ja siitä saa jo säästöönkin useamman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan tuollainen 2000 e tienaava maksaa niin vähän veroja että niillä veroilla ei tämä maa pysy pystyssä. Hän käyttää enemmän veroilla maksettuja palveluita kuin maksaa niistä. Eli elää vielä välillisillä tukirahoilla.
Tietysti silti sata kertaa parempi kuin kokonaan tuen varassa olevat.
Sinä se keksit ruikutettavaa ihan mistä tahansa, oli sitten töissä tai työtön!valitan miljonääri yhteiskuntaa Suomesta ei koskaan tule, eikä mistään muustakaan maasta. Joten lopeta jo tuo typerä trollailu.
Helpommalla pääsee, kun tyytyy siihen mitä on, eikä aina tavoittele parempaa. Olen myös itse tyyryväinen ap:n palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nuori? Onko sulla kiinteistöjä eli rahareikiä, kesämökki, Lapinmökki, peritty maatila, lapsen ensiasunto, vanhempien asunto tai talo, jne
Oikeassa elämässä sitten tulee tällaisia aikuisten ihanuuksia jotka vievät kaiken ajan ja kaikki rahat.
Käsittääkseni nämä rahareiät olet ihan itse hankkinut. Perinnöstäkin voi luopua.
Onnellisimmat ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on. Jotkut taas tavoittelevat koko ajan enemmän, ja silti aina puuttuu jotain elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nuori? Onko sulla kiinteistöjä eli rahareikiä, kesämökki, Lapinmökki, peritty maatila, lapsen ensiasunto, vanhempien asunto tai talo, jne
Oikeassa elämässä sitten tulee tällaisia aikuisten ihanuuksia jotka vievät kaiken ajan ja kaikki rahat.
aikuiset voi aikuisten elämässä hankkitua eeroon rahareiistään, jos haluaa
Mulla menee vuokraan 750 e, muihin laskuihin 100e ja ruokaan 400e eli humputteluun jää paljon rahaa tosta kahdesta tonnista ja säästöönkin jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset voi oikeasti myös etsiä työtä tai paremmin maksetun työn, jos tuet tai palkka ovat liian pieniä. Kuka idiootti teidän lisäksi luulee, että lapsilisä kattaa lapsesta aiheutuvat kustannukset työssä käyvälle? Ilman lapsia sinunkin tulevaisuutesi olisi surkea, vaikka itse et tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämäkin on, että lapselle pitäisi ostaa ensiasunto? Eikö lapset tulisi kasvattaa niin, että he oppivat arvostamaan rahaa ja pärjäämään omillaan? Ja ennen kaikkea elämään oman varallisuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset voi oikeasti myös etsiä työtä tai paremmin maksetun työn, jos tuet tai palkka ovat liian pieniä. Kuka idiootti teidän lisäksi luulee, että lapsilisä kattaa lapsesta aiheutuvat kustannukset työssä käyvälle? Ilman lapsia sinunkin tulevaisuutesi olisi surkea, vaikka itse et tajua.
Joo, yhteiskunta tarvitsee lapsia, mutta se että sinä olet niitä päätynyt hankkimaan on oma valintasi ja turha syyllistää siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit jos koirasi sairastuisi vakavasti ja tarvitsisi tehohoitoa ja muuta kallista eläinlääkärin hoitoa ja kustannukset nousisivat 5000 - 10000 euroon?
Takajaloista kii
Viimekädessä isä hakee haulikon. Vaikkei kukaan sitä toivo.
Mulla 2500e netto ja ihan hyvin pärjäisin jo 2000e netollakin, koska laitan aina säästötilille 1500e/kk.