Miksi miehet ei keksi mun kanssa puhuttavaa?
Taas oli tällainen tilanne, että jäin kaverin poikaystävän seuraan hetkeksi ja jouduin kannattelemaan koko keskustelun. En ole mikään suuna päänä puhuja, vaan pitkien hiljaisuuksien päästä sit sanoin jotain ettei ihan tuppisuina seistäisi.
Sama toistuu lounailla töissä. Vaikka kolmistaan syömään ja yks menee hakeen jälkkäriä, niin miespuolinen mun kanssa pöytään jäävä ei useinkaan sano halaistua sanaa.
Lapsen kanssa leikkipuistossa ja tulee naapurin iskä viereiseen keinuun: moikkaa iloisesti muttei varmasti puhu mulle yhtään mitään enempää.
Onko tämä muille tuttu juttu?
Kertooko tää suomalaisista miehistä vai miehistä?
Johtuuko musta? Kuvittelen olevani puheiltani ja eleiltäni ihan normaali.
Jos tää on joku outo miesnais-kommunikaatio-asia jossa aina seksuaalinen viritys alla, niin en ole mikään kaunotar mutten symppis-pullukkakaan. Tekeekö se musta niin epäkiinnostavan ettei mulla maksa vaivaa jutella niitä näitä.
Ps. Ehkä 25% kohtaamistani miehistä on sellaisia, jotka kantaa keskustelua yhdessä, kysellen ja kiinnostuen. 25% taas tykkää puhua omasta itsestään, mutta kiva sekin. 50% tollasia mitä ylempänä kuvasin.
Kommentit (117)
Jospa sinun jutut ovat typeriä ja tyhjänpäiväisiä? Itselläni ei ole koskaan ollut vaikeuksia keskustella miesten kanssa.
T: kaunis, fiksu, hauska
Minä en kyllä löydä juttua kummankaan sukupuolen kanssa, täytyy olla erittäin hyvä kaveri, tai muuten tuttu jolle puhun kun tiedän mistä puhua. Se on näin palstoilla helppo kirjoitella kun voi miettiä mitä suustaan päästää, niin monet kerrat olen koittanut jutella mutts jotenkin se menee sellaiseksi selittelyksi enkä enää itsekään tiedä mistä puhun, se vasta noloa on. Parempi kun on hiljaa (miettii mitä sanoo) vaikka 5min niin einakaan sano mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa avata keskustelumiestä kiinnostavista aiheista. Kysy vaikka autoista, niiden polttoaineenkulutuksesta, rengasmerkeistä ym ym., Kalastus ja metsästys on hyviä aiheita. Kysy millainen matkustelu ja matkakohteet kiinnostaa. Kysy mitkä on hyviä olutkuppiloita tms...
Kuinka stereotypinen vastaus...
Stereotypia tai ei niin puhun kyllä erittäin paljon mielummin asioista ja esineistä, kuin ihmisistä tai ihmisten tuntemuksista. Varsinkin smalltalk-kontekstissa.
Miksi luulet kaikkien miesten olevan kiinnostuneita mainitsemistasi aiheista? On paljon miehiä joita ei kiinnosta autot, niiden kulutukset tai metsästys. Olutkuppiloista puhumattakaan. Ei ihme ettei keskustelua synny jos sinun oletuksesi ovat tuolla tasolla.
No se on joko tai että joko olet niin sexy että miehet menee hämilleen kun pelkäävät vaikuttavansa himokkailta ja se ei olisi oikein bro'ta kohtaan, tai sitten niin vaatimaton ettei ne vaan haluaisi puhua mitään.
Vierailija kirjoitti:
No se on joko tai että joko olet niin sexy että miehet menee hämilleen kun pelkäävät vaikuttavansa himokkailta ja se ei olisi oikein bro'ta kohtaan, tai sitten niin vaatimaton ettei ne vaan haluaisi puhua mitään.
"vaatimaton"? Tarkoititko mitätön/arvoton/tyhjänpäiväinen?
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa! Kiitos teille jotka kommentoitte asiallisesti. Musta oli hyvä pointti tuo että mitä nykyään uskaltaa sanoa. Aivan varmasti vaikuttaa moneen joka ei sosiaalisesti lahjakas.
- Miten te miehet koette, että vieks naiset keskustelusta ilmatilan ja siks ei jaksa antautua smalltalkiin?
- Tein tästä nyt tämmösen "mies-aiheen", koska 99.9% naisista osaa keskustella. Siis jos kadulla tulee vastaan niin moi riittää, mut jos satutaan seisomaan peräkkäin kassajonossa niin naisen kanssa yleensä heitetään läppää mut heittämällä puolet miehistä ei aloita keskustelua. Jos sille jotain sanoo niin vastaa ehkä "mmm".
- mulla on pienet tissit, tätä kysyttiin.
Älä yleistä. Olen nainen ja mä olisin kanssa hiljaa sun kanssa, koska en keksisi mitä sanoa tuntemattomalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa! Kiitos teille jotka kommentoitte asiallisesti. Musta oli hyvä pointti tuo että mitä nykyään uskaltaa sanoa. Aivan varmasti vaikuttaa moneen joka ei sosiaalisesti lahjakas.
- Miten te miehet koette, että vieks naiset keskustelusta ilmatilan ja siks ei jaksa antautua smalltalkiin?
- Tein tästä nyt tämmösen "mies-aiheen", koska 99.9% naisista osaa keskustella. Siis jos kadulla tulee vastaan niin moi riittää, mut jos satutaan seisomaan peräkkäin kassajonossa niin naisen kanssa yleensä heitetään läppää mut heittämällä puolet miehistä ei aloita keskustelua. Jos sille jotain sanoo niin vastaa ehkä "mmm".
- mulla on pienet tissit, tätä kysyttiin.
Vastaan miehenä, että en usein jaksa "antautua small talkiin", koska sillä ei ole mitään funktiota.
Small talkilla on nimenomaan funktio yhteyden ja rytmin rakentamisessa täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Juuri tätä tarkoitan, että miehet eivät ole ihmisiä vaan eläimiä, jotka luulevat että vuorovaikutuksesi riittää parittelu. Sanoja käytetään sitten sodan lietsontaan tai muuhun vastaavaan. Älä ap tuhlaa aikaasi.
Small talk ei ole suomalaista.
Nykyään ei vain kannata puhua naiselle mitään vallitsevasta säästä syvempää aihetta. Ei jaksa tuhlata omaa energiaa sellaiseen. Neutraalin kohtelias 'moi' ja se on siinä.
En tiedä, miksei sun kaverin poikaystävä puhunut sulle.
Mutta sun kollega varmaan söi, kerta olitte ruokapöydässä ja keskittyi siihen.
Ja se leikkipuistoisä varmaankin antoi vauhtia lapselleen ja keskittyi lapseensa.
Miksi et kestä hetken hiljaisuutta ja anna ihmisille tilaa?
Suomalaiset haluavat tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet varatulle naiselle juttelisivat?
Nykyään ei tosin metoon vuoksi voi jutella vapaallekaan naiselle.
Kaksi noista tilanteista olikin sellaisia, ettei tarttisi jutella. Mutta kollegan kanssa pitäisi pystyä olemaan peruskohtelias ja vaihtamaan pari sanaa.
Vierailija kirjoitti:
> Voi myös olla hiljaa ja katsoa, kauanko miehellä kestää kantti olla hiljaa.
Jos mies olen minä, niin kestää siihen asti kunnes jompi kumpi poistuu tilanteesta. Minulla ei ole mitään iiliä aloittaa keskustelua tuntemattoman kanssa, olkoon mies tai nainen.
AP:n tilanteessa mies ei ollut tuntematon, hän oli kaverin poikaystävä tai ap:n kollega tai ap:n naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäistä miesvihaa taas wanharouva Tyhkäpäältä.
Mies ei juttele edes tutun naisen kanssa jos tämä on rumapainoinen, rumaikäinen, tatuoitu, raudoitettu, tai muulla vastaavalla tavalla epänaisellinen. Sänkykelpoisten kanssa juttelemme.
Kaksi kolmesta ap:n esimerkkimiehestä oli varattuja, ehkä jopa kaikki. Mitä merkitystä silloin on naisen sänkykelpoisuudella?
Oikeasti, ihan suoervoima tuo! Haluaisin samanlaisen supervoiman, että jotenkin kaikki miehet menisivät seurassani mykäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, ihan suoervoima tuo! Haluaisin samanlaisen supervoiman, että jotenkin kaikki miehet menisivät seurassani mykäksi.
Et sinä siihen kauaa tyytyväinen olisi kuitenkaan, koska asiat ei koskaan olisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vaatimaton"? Tarkoititko mitätön/arvoton/tyhjänpäiväinen?
En, vaan rumaa. Rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäistä miesvihaa taas wanharouva Tyhkäpäältä.
Mies ei juttele edes tutun naisen kanssa jos tämä on rumapainoinen, rumaikäinen, tatuoitu, raudoitettu, tai muulla vastaavalla tavalla epänaisellinen. Sänkykelpoisten kanssa juttelemme.
Kaksi kolmesta ap:n esimerkkimiehestä oli varattuja, ehkä jopa kaikki. Mitä merkitystä silloin on naisen sänkykelpoisuudella?
Miehellä ei ole mitään keskustelun aiheita rumapainoisen tai rumaikäisen, ihonpilaajan tai raivofeministin kanssa. Miehet rupattelevat miesten aiheista keskenään, wanhusnaiset rupattelevat vanhusnaisen asiosta keskenään, jne.
Käsitteellä "varattu" ei ole mitään arvoa/merkitystä silloin kun mies ja nainen kummatkin himoitsevat peuhaamista keskenään.'
Miehellä ei ole yhtään mitään tarvetta hopöttää muiden naisten kanssa, paitsi flirttaillessa leikeistä/seksistä. Ja kun naisessa ei ole siihen lainkaan potentiaalia, on mies vaiti, tai siirtyy muualle.
Stereotypia tai ei niin puhun kyllä erittäin paljon mielummin asioista ja esineistä, kuin ihmisistä tai ihmisten tuntemuksista. Varsinkin smalltalk-kontekstissa.