Miksi miehet ei keksi mun kanssa puhuttavaa?
Taas oli tällainen tilanne, että jäin kaverin poikaystävän seuraan hetkeksi ja jouduin kannattelemaan koko keskustelun. En ole mikään suuna päänä puhuja, vaan pitkien hiljaisuuksien päästä sit sanoin jotain ettei ihan tuppisuina seistäisi.
Sama toistuu lounailla töissä. Vaikka kolmistaan syömään ja yks menee hakeen jälkkäriä, niin miespuolinen mun kanssa pöytään jäävä ei useinkaan sano halaistua sanaa.
Lapsen kanssa leikkipuistossa ja tulee naapurin iskä viereiseen keinuun: moikkaa iloisesti muttei varmasti puhu mulle yhtään mitään enempää.
Onko tämä muille tuttu juttu?
Kertooko tää suomalaisista miehistä vai miehistä?
Johtuuko musta? Kuvittelen olevani puheiltani ja eleiltäni ihan normaali.
Jos tää on joku outo miesnais-kommunikaatio-asia jossa aina seksuaalinen viritys alla, niin en ole mikään kaunotar mutten symppis-pullukkakaan. Tekeekö se musta niin epäkiinnostavan ettei mulla maksa vaivaa jutella niitä näitä.
Ps. Ehkä 25% kohtaamistani miehistä on sellaisia, jotka kantaa keskustelua yhdessä, kysellen ja kiinnostuen. 25% taas tykkää puhua omasta itsestään, mutta kiva sekin. 50% tollasia mitä ylempänä kuvasin.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään puhuttavaa riippumatta siitä onko se toinen ihminen mies vai nainen. Parin kaverin kanssa keksin puhuttavaa koska samoja mielenkiinnon kohteita muutama (elokuvat,pelit, ja taljajousella ampuminen).
Mua ei kiinnosta keskustella esim. autoista,urheilusta koska mua ei ne asiat muutenkaan kiinnosta.
Näinpä. Miehen huomio pyörii 100% oman navan ympärillä ja jos sinä et pyöri sen navan ympärillä olet hänelle turhake, ilmaa. Hän ei kuuntele sinun juttujasi jos ne eivät ole hänen tärkeyslistansa kärjessä ja edistä hänen asioitaan.
Narsismi 101. Keskimääräinen mies on narsisti.
Niin en minä puhu mua kiinnostavista asioista ellei se toinen osapuoli ilmaise ekana että on kiinnostunut samoista asioista. .Eikä mua kiinnosta se olenko jollekin ilmaa ja turhake vai en. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla . En ole narsisti. Mua ei vaan kiinnosta jutella asioista jotka mua ei kiinnosta.
Suomalaiset miehet voisivat muuten hymyillä enemmän. Ja osoittaa muutenkin alistuvaisuuden merkkejä naisten seurassa. Kukaan ei jaksa katsella ryppyisiä rusinanaamojanne. Jos ette osaa edes puhua niin haloo, mököttäjä rusinanaama tuppisuu. Biojätteeseen...
Miksi pitäisi väkisin puhua, jos ei kiinnosta puhua?
Pitääkö sitä jotain puhua voihan sitä olla hiljaakin. Jos ei ole asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väkisin puhua, jos ei kiinnosta puhua?
Ei pidäkään, sitähän tässä ap:lle on yritetty sanoa, ettei tuhlaisi aikaansa ja energiaansa miehiin. Mies voi jatkossa hymyillä ja aloittaa keskustelun jos haluaa puhua, muuten nainen kohtelee häntä kuin ilmaa.
Ironisesti sitten miehet poraavat seuraavaksi siitä kun eivät saa inhimillistä huomiota kuin "temppuja tekemällä" :D Ja nämä "temput" ovat itsessään sitä inhimillistä huomiota... Mitä he eivät anna muille, mutta vaativat kyllä muilta... :D
Oletko joku prinsessa, joka haluaa huomiota?
En halua jutella vain juttelun vuoksi ettei olisi hiljaista. Hiljaisuus on minulle ihan ok.
Koita ap ensi kerralla sanoa miehelle
"Hymyilisit enemmän"
"Kerro vitsi"
"Heitä voltti"
Tässä on se huomio mitä tuppisuu mustiin pukeutuva rusinanaamainen mököttäjämies naiselta ansaitsee :D
Tai sitten voit esim. alkaa trauma dumpata miehelle, kun terapia kuitenkin maksaa niin miehen niskaan voit oksentaa ongelmasi ilmaiseksi! Tai sitten jos sulla on vaikka joku miehinen haaste, niin alat vaan surutta kuppaamaan hänen osaamistaan, jopa ammatillista, ilmaiseksi, väillä pienintäkään häpeän tunnetta.
Nämä vinkit tulevat muuten ihan suoraan sieltä, miten miehet kohtelevat naisia. Pahem.. siis parempiakin löytyy, kun sille tasolle päästään ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään puhuttavaa riippumatta siitä onko se toinen ihminen mies vai nainen. Parin kaverin kanssa keksin puhuttavaa koska samoja mielenkiinnon kohteita muutama (elokuvat,pelit, ja taljajousella ampuminen).
Mua ei kiinnosta keskustella esim. autoista,urheilusta koska mua ei ne asiat muutenkaan kiinnosta.
Näinpä. Miehen huomio pyörii 100% oman navan ympärillä ja jos sinä et pyöri sen navan ympärillä olet hänelle turhake, ilmaa. Hän ei kuuntele sinun juttujasi jos ne eivät ole hänen tärkeyslistansa kärjessä ja edistä hänen asioitaan.
Niin en minä puhu mua kiinnostavista asioista ellei se toinen osapuoli ilmaise ekana että on kiinnostunut samoista asioista. .Eikä mua kiinnosta se olenko jollekin ilmaa ja turhake vai en. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla . En ole narsisti. Mua ei vaan kiinnosta jutella asioista jotka mua ei kiinnosta.
Kyllä mä jotain vastaan jos multa kysyy mutta jos asia ei mua kiinnosta niin en asiasta juurikaan mitään tiedä enkä osaa asiasta keskustella.
Henkilökohtainen avustaja olen niin jos olisin narsisti niin se voisi tuottaa merkittäviä ongelmia töissä.
Työ perustuu luottamukseen, asiakkaan itsemääräämisoikeuden kunnioittamiseen ja kykyyn asettua toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta, miksi edes huomioit miestä tilassa? Jos jäät kaksin miehen kanssa tilaan niin sehän on sama kuin jossain nurkassa olisi vaan joku roska. Älä turhaan mieti miestä, keskity itseesi ja omaan viihtyvyyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei helpolla höpise turhia ja kyllästyvät paljon nopeammin kuin naiset. Jos haluaa miehen kanssa saada keskustelun aikaiseksi, jota myös mies kannattelee, pitää ensin keksiä häntä kiinnosta aihe. Sen jälkeen pitää antaa miehelle aikaa, koska miehet pääsääntöisesti puhuvat hitaammin ja monet naiset alkavat tämän takia puhua päälle tai täydentämään lauseita. Lisäksi hymy tehoaa aikalailla aina. Ei toki päde kaikkiin, mutta suurimpaan osaan suomalaisista miehistä.
Niinpä. Eli mies on narsisti kuningas eli kaikki pyörii joko hänen ympärillään tai ei pyöri ollenkaan. Hohhoti-hoijaa.
Naiset puhuvat vielä enemmän itsestään. Itse olen introvertti nainen ja yleensä naisporukassa aina kuuntelijan ja psykologin roolissa. Miesten kanssa pääsee paremmin dialogiin. Lisäksi narsisti-kortin heittäminen on ihan naurettavaa. Jokaisella meillä on narsistisiapiirteitä. Se lienee elämän kannalta tärkeää. Sen sijaan diagnosoitavia on hyvin hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
En halua jutella vain juttelun vuoksi ettei olisi hiljaista. Hiljaisuus on minulle ihan ok.
Sama. Hiljaisuus on täysin ok. Ärsyttää, jos joku pakolla yrittää virittää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä jotain vastaan jos multa kysyy mutta jos asia ei mua kiinnosta niin en asiasta juurikaan mitään tiedä enkä osaa asiasta keskustella.
Henkilökohtainen avustaja olen niin jos olisin narsisti niin se voisi tuottaa merkittäviä ongelmia töissä.
Työ perustuu luottamukseen, asiakkaan itsemääräämisoikeuden kunnioittamiseen ja kykyyn asettua toisen asemaan.
Teet temppuja rahasta ei tee sinusta ei-narsistia.
Mutta tosiaan, miehet ovat ketjussa osoittaneet täydellisen piittamattomuutensa yleistä mukavaa ilmapiiriä kohtaan ja osoittaneet, ettei naista tarvitse edes huomioida, joten siinä täysin selkeä toimintamalli ja vastaus ap:lle:
ignoraa mies, kohtele tätä kuin ilmaa, roskaa, ole kuin tätä ei olisikaan :) Näin se menee. Samat säännöt kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä kun ei heti tule samaan viestiin mieleen eli kyllä mä töissä saatan kommentoida vaikka säätä asiakkaalle tms. alkaa puhumaan mutta vapaa-ajallani en vähääkään vieraille ihmisille ala oma-aloitteisesti juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on tuollaisia. Ne ei osaa keskustella naisen kanssa. Ja nekin ketkä osaa, niin usein aika pinnallista. Kun löydät hyvännäköisen ja fiksuja juttelevan sosiaalisen miehen, niin mene naimisiin sen kanssa. Äidillinen ohje.
Minua ei kiinnosta keskustella naisten kanssa meikeistä, työpaikan Irman lihoamisesta, Jennin huonosta ihosta, vasemmistoliiton verokorotusten hyvistä puolista, Salattujen Elämien uudesta juonen käänteestä. Miehille vinkki, jos löydät naisen joka pystyy järkevään keskusteluun, rengasta hänet. Heitä on harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei helpolla höpise turhia ja kyllästyvät paljon nopeammin kuin naiset. Jos haluaa miehen kanssa saada keskustelun aikaiseksi, jota myös mies kannattelee, pitää ensin keksiä häntä kiinnosta aihe. Sen jälkeen pitää antaa miehelle aikaa, koska miehet pääsääntöisesti puhuvat hitaammin ja monet naiset alkavat tämän takia puhua päälle tai täydentämään lauseita. Lisäksi hymy tehoaa aikalailla aina. Ei toki päde kaikkiin, mutta suurimpaan osaan suomalaisista miehistä.
Niinpä. Eli mies on narsisti kuningas eli kaikki pyörii joko hänen ympärillään tai ei pyöri ollenkaan. Hohhoti-hoijaa.
Naiset puhuvat vielä enemmän itsestään. Itse olen introvertti nainen ja yleensä naisporukassa aina kuuntelijan ja psykologin roolissa. Miesten kanssa pääsee paremmin dialogiin. Lisäksi narsisti-kortin heittäminen on ihan naurettavaa. Jokaisella meillä on narsistisiapiirteitä. Se lienee elämän kannalta tärkeää. Sen sijaan diagnosoitavia on hyvin hyvin vähän.
Introksi päätyy yleensä sellainen, jolla ei ole mitään kivaa sanottavaa: tämän jutut hiljennetään kerta toisensa jälkeen sillä pilaavat ilmapiiriä. Sinä olet siis miesten tasolla sosiaaliselta kehitykseltäsi, siinä ei ole mitään vikaa, mutta ei se kyllä mikään kehukaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, miksi edes huomioit miestä tilassa? Jos jäät kaksin miehen kanssa tilaan niin sehän on sama kuin jossain nurkassa olisi vaan joku roska. Älä turhaan mieti miestä, keskity itseesi ja omaan viihtyvyyteesi.
Kuule ei kiinnosta oliko siinä mies vai nainen.
Yleensä miehet eivät ole kovin puheliaita