Miksi miehet ei keksi mun kanssa puhuttavaa?
Taas oli tällainen tilanne, että jäin kaverin poikaystävän seuraan hetkeksi ja jouduin kannattelemaan koko keskustelun. En ole mikään suuna päänä puhuja, vaan pitkien hiljaisuuksien päästä sit sanoin jotain ettei ihan tuppisuina seistäisi.
Sama toistuu lounailla töissä. Vaikka kolmistaan syömään ja yks menee hakeen jälkkäriä, niin miespuolinen mun kanssa pöytään jäävä ei useinkaan sano halaistua sanaa.
Lapsen kanssa leikkipuistossa ja tulee naapurin iskä viereiseen keinuun: moikkaa iloisesti muttei varmasti puhu mulle yhtään mitään enempää.
Onko tämä muille tuttu juttu?
Kertooko tää suomalaisista miehistä vai miehistä?
Johtuuko musta? Kuvittelen olevani puheiltani ja eleiltäni ihan normaali.
Jos tää on joku outo miesnais-kommunikaatio-asia jossa aina seksuaalinen viritys alla, niin en ole mikään kaunotar mutten symppis-pullukkakaan. Tekeekö se musta niin epäkiinnostavan ettei mulla maksa vaivaa jutella niitä näitä.
Ps. Ehkä 25% kohtaamistani miehistä on sellaisia, jotka kantaa keskustelua yhdessä, kysellen ja kiinnostuen. 25% taas tykkää puhua omasta itsestään, mutta kiva sekin. 50% tollasia mitä ylempänä kuvasin.
Kommentit (84)
Miehet ovat yllättävän yksinkertaisia. (Ja hyvällä tämän sanon ääneen tässä nyt.)
Ap jatkaa! Kiitos teille jotka kommentoitte asiallisesti. Musta oli hyvä pointti tuo että mitä nykyään uskaltaa sanoa. Aivan varmasti vaikuttaa moneen joka ei sosiaalisesti lahjakas.
- Miten te miehet koette, että vieks naiset keskustelusta ilmatilan ja siks ei jaksa antautua smalltalkiin?
- Tein tästä nyt tämmösen "mies-aiheen", koska 99.9% naisista osaa keskustella. Siis jos kadulla tulee vastaan niin moi riittää, mut jos satutaan seisomaan peräkkäin kassajonossa niin naisen kanssa yleensä heitetään läppää mut heittämällä puolet miehistä ei aloita keskustelua. Jos sille jotain sanoo niin vastaa ehkä "mmm".
- mulla on pienet tissit, tätä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa! Kiitos teille jotka kommentoitte asiallisesti. Musta oli hyvä pointti tuo että mitä nykyään uskaltaa sanoa. Aivan varmasti vaikuttaa moneen joka ei sosiaalisesti lahjakas.
- Miten te miehet koette, että vieks naiset keskustelusta ilmatilan ja siks ei jaksa antautua smalltalkiin?
- Tein tästä nyt tämmösen "mies-aiheen", koska 99.9% naisista osaa keskustella. Siis jos kadulla tulee vastaan niin moi riittää, mut jos satutaan seisomaan peräkkäin kassajonossa niin naisen kanssa yleensä heitetään läppää mut heittämällä puolet miehistä ei aloita keskustelua. Jos sille jotain sanoo niin vastaa ehkä "mmm".
Lakkaa humanisoimasta miehiä. Ymmärrä, että he ovat ihan eri laji ja käytä vaikka muutama vuosi ihan vaan miesten tarkkailuun sen sijaan että kohtelet heitä "ihmisinä". Katso ihan neutraalisti silmälläsi mitä he tekevät ja MISTÄ HE PUHUVAT keskenään.
Yksi suuri syy sosiaalisiin ongelmiin on se, että naiset yrittävät kohdella miehiä kuin he olisivat edes kykeneviä naisten kognitiiviselle tasolle. Lopettakaa tämä. Ette te yritä leipoa 5-vuotiaastakaan pörssiyritysjohtajaa, älkää laittako miehiä mihinkään sosiaalinen seuramies -rooleihin, ellei tämä ihan itse osoita siihen suurta kutsumusta.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo ja mene vaikka ulos. Rakentelet sitten ChatGPT:llä iltapäiväksi uutta parempaa provoa tulille.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Pohjois-Karjalaan
Hyi helvetti. Lippalakkijunttien ja höhöttelijöiden sekaan, joiden mielestä esileikiksi sopii "anna pilluva".
Ne on päästään vajaita. Miestyypillinen ongelma, yleinen.
Miehet eivät koe, tai ainakaan valtaosa heistä, mielekkääksi keskustella aiheista joiden runko koostuu kissoista, wokesta, deistä, punavihreydestä, salaatin puputtamisesta, homojen oikeuksista, valkoisen heteromiehen ultimaattisesta pahuudesta ja kaikesta muusta sietämättömästä paskasta, jotka naisille, erityisesti tiedostaville naisille, niin tärkeitä aiheita ovat.
Arvon naiset, opettelette keskustelemaan oikeista ihmisten aiheista niin taatusti keskustelu kanssanne sujuu paremmin.
Ainakaan minulle ei tuota pienintäkään ongelmaa keskustella lähes aiheesta kuin aiheesta tolkullisen ihmisen, oli sitten mies tai nainen, kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät koe, tai ainakaan valtaosa heistä, mielekkääksi keskustella aiheista joiden runko koostuu kissoista, wokesta, deistä, punavihreydestä, salaatin puputtamisesta, homojen oikeuksista, valkoisen heteromiehen ultimaattisesta pahuudesta ja kaikesta muusta sietämättömästä paskasta, jotka naisille, erityisesti tiedostaville naisille, niin tärkeitä aiheita ovat.
Arvon naiset, opettelette keskustelemaan oikeista ihmisten aiheista niin taatusti keskustelu kanssanne sujuu paremmin.
Ainakaan minulle ei tuota pienintäkään ongelmaa keskustella lähes aiheesta kuin aiheesta tolkullisen ihmisen, oli sitten mies tai nainen, kanssa.
Ei kiitti. Keskustelkaa keskenänne omista topikeistanne. Minä keskustelen niiden kanssa, jotka keskustelevat itselleni mielenkiintoisista aiheista. Valkoinen heteromies ei btw kuulu näihin ollenkaan millään tasolla tai missään muodossa, joten jo siinä mentiin metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä, että en usein jaksa "antautua small talkiin", koska sillä ei ole mitään funktiota.
Ap voit keskustella miehen kanssa esim. näistä aiheista:
- noh... onkos tulut viime aikoina paljon pillua jyystettyä?
- jokos on kryptovallankumous tehnyt sinusta miljonäärin jotta pääset paljon pillua jyystämään?
- jokos ovat vanhat pilluhedelmät uunista ulos että pääsee laittamaan toiset tulille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä, että en usein jaksa "antautua small talkiin", koska sillä ei ole mitään funktiota.
Small talkilla on nimenomaan funktio yhteyden ja rytmin rakentamisessa täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Juuri tätä tarkoitan, että miehet eivät ole ihmisiä vaan eläimiä, jotka luulevat että vuorovaikutuksesi riittää parittelu. Sanoja käytetään sitten sodan lietsontaan tai muuhun vastaavaan. Älä ap tuhlaa aikaasi.
Sitä paitsi, miehet järjestäen luulevat, että jos olet heille ystävällinen, haluat panna heitä. Joten senkin vuoksi on ihan turha olla heille ystävällinen, jos mies ei r aiskaa sinua niin menetät maineesi kun hän menee ystävällisyyden jälkeen levittämään sinusta valheita että haluat panna.
:/
Vinkkini on, että jos joudut tilaan kahden miehen kanssa niin yritä päästä mahdollisimman nopeasti pois tai ala katselemaan ikkunasta ulos, käännä miehelle selkäsi, jne. Älä ole aloitteellinen tai tuhlaa aikaasi ja energiaasi. Suojele mainettasi ja muista, että se mikä on sinulle normaalia ystävällisyyttä, on miehelle parittelukutsu.
Tässä ketjussa se vastaus alkuperäiseen kysymykseen tulikin hienosti esiin: ei todennäköisesti kannata. Onhan siinä riski että menettää mukavan höpöttelyhetken mukavan ihmisen kanssa, mutta se toinen riski on paljon isompi. Valitettavasti niin.
Ei mulla ole mitään puhuttavaa riippumatta siitä onko se toinen ihminen mies vai nainen. Parin kaverin kanssa keksin puhuttavaa koska samoja mielenkiinnon kohteita muutama (elokuvat,pelit, ja taljajousella ampuminen).
Mua ei kiinnosta keskustella esim. autoista,urheilusta koska mua ei ne asiat muutenkaan kiinnosta.
En vain keksi puhuttavaa kaikkien kanssa. Oli vastassa työkaveri, naapuri, läheinen tai puolituttu. Ei liity ihmiseen tai sukupuoleen. Pää lyö vain tyhjää. Mitä enemmän yrittää keksiä puhumista, sen epämukavammaksi olo menee.
Miehet ei helpolla höpise turhia ja kyllästyvät paljon nopeammin kuin naiset. Jos haluaa miehen kanssa saada keskustelun aikaiseksi, jota myös mies kannattelee, pitää ensin keksiä häntä kiinnosta aihe. Sen jälkeen pitää antaa miehelle aikaa, koska miehet pääsääntöisesti puhuvat hitaammin ja monet naiset alkavat tämän takia puhua päälle tai täydentämään lauseita. Lisäksi hymy tehoaa aikalailla aina. Ei toki päde kaikkiin, mutta suurimpaan osaan suomalaisista miehistä.
Minä olen just toisentyyppinen ihminen. Olen tullut aina helposti juttuun miesten kanssa. Niin hyvin. Että mua ovat leimanneet h*oraksi jotkut naiset ja miehet. Joka on tietysti ilmiselvää kateutta puheen lahjoistani.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi, miehet järjestäen luulevat, että jos olet heille ystävällinen, haluat panna heitä. Joten senkin vuoksi on ihan turha olla heille ystävällinen, jos mies ei r aiskaa sinua niin menetät maineesi kun hän menee ystävällisyyden jälkeen levittämään sinusta valheita että haluat panna.
:/
Vinkkini on, että jos joudut tilaan kahden miehen kanssa niin yritä päästä mahdollisimman nopeasti pois tai ala katselemaan ikkunasta ulos, käännä miehelle selkäsi, jne. Älä ole aloitteellinen tai tuhlaa aikaasi ja energiaasi. Suojele mainettasi ja muista, että se mikä on sinulle normaalia ystävällisyyttä, on miehelle parittelukutsu.
Älä yleistä. En minä ajattele kenestäkään että haluaisi seksiä mun kanssa.
Jos olen kahden jonkun naisen kanssa jossain jostain syystä niin en kiinnitä juurikaan mitään huomiota häneen. Toki vastaan jos multa kysyy jotain mutta muuten en.
Kaikesta ensin täyttyy osata erottaa ihmiset tousista, että ymmörtäisit, kenen kanssa saa puhuaa ja kenen kanssa ei.
Kuinka runoilla kauniiksi sitä että et kanna korttasi kekoon ja naista r aiskaamaan seksiorjaksi pitäisi päästä.
Koittakaa nyt jo tajuta, että miesvauvuus ei ole kaunista. Jos teette ensin ne rahat ja hoidatte yhteiskunnalliset velvoitteenne, voitte sitten olla miesvauvoja ja panna naisia huvin päiten. Mutta se että olette vaan syntyneet tänne ei oikeuta teitä mihinkään muuhun kuin leipään. Ensin ne uroteot.