Helsingissä pyöräily vähenee mutta kaupunki kieltää totuuden
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vielä mittaustolpat valehtelevat siltä osin, että tosi paljon suhaa nyt muutaman vuoden takaiseenkin verrattuna sähköskuutteja, jotka kuitenkin rekisteröityvät "pyörämatkoiksi".
Ja Wolt-kuskeja...
fillarikommareille karuja lukuja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naiset ovat äänestäneet tunnepäättäjät valtaan Helsingissä. He heittävät tutkimukset ja faktat roskikseen, sillä heillä on tunne siitä mikä olisi kiva päätös. Sitten ihmetellään että miljardit on laitettu omituiseen paskaan.
Automarketit taajamien ulkopuolella ovat mielestäni tunnepäätöksiä ainoastaan omalla autolla liikkuvilta, sen sijaan, että huolehdittaisiin asuntoalueiden lähipalveluista - ne ovat kaikkien alueen asukkaiden ulottuvilla.
Syrjemmällä sijaitsevat automarketit on miellytävämpiä asioida kun siellä ei pyöri nistejä, juoppoja, kerjäläisiä tai häiriköivää nuorisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä työtä tekevät ajelevat töihin ja kauppaan. Kun työtä tekevät vähenevät niin pyöräily vähenee.
Mä taas ajan autolla töihin, koska ei ole kiva istua hieltä haisevan paksussa, kuten jotkut pyöräilijät. Ja kauppaan, koska ne ostoskassit tangossa ovat riski. Vapaa-ajalla saatan sitten ajaakin sen 15-30km:n nopean lenkin hyvällä säällä ilman muutama tarkoitusta kuin kunnon vuoksi.
Pyörällä saa kuljetettua ostokset kätevästi eteen tai taakse sijoitetussa korissa.
Ehkä siinä tapauksessa, jos ostaa vain muutaman ostoksen. Itse en viitsisi lähteä useamman päivän ostoksia polkupyörällä kuskaamaan.
Itse olen naisena vuosikaudet pyörällä kesät talvet roudannut kauppaostoksia. Takakoriin sopii täysi muovikassillinen sapuskaa, yleensä yhden hengen talouden viikon ostokset. Talous- ja wc-paperipakkaukset saa roikkumaan sarvesta, ne eivät edes paina mitään. Joskus on toinen vajaa kassillinen ruokatarvikeita sarvessa. Ja myös etukori on mahdollista hankkia, jos ei sarvissa halua mitään kuljettaa. Jotkut kuljettavat ostoksia myös selkärepussa.
No meillä joilla on oikeaa elämä ja viiden hengen talous lemikkeineen, niin ei ihan pyörällä kuskata sitä määrää ostoksia vaan tila autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä työtä tekevät ajelevat töihin ja kauppaan. Kun työtä tekevät vähenevät niin pyöräily vähenee.
Mä taas ajan autolla töihin, koska ei ole kiva istua hieltä haisevan paksussa, kuten jotkut pyöräilijät. Ja kauppaan, koska ne ostoskassit tangossa ovat riski. Vapaa-ajalla saatan sitten ajaakin sen 15-30km:n nopean lenkin hyvällä säällä ilman muutama tarkoitusta kuin kunnon vuoksi.
Pyörällä saa kuljetettua ostokset kätevästi eteen tai taakse sijoitetussa korissa.
En tiedä saisiko käppyrätankoiseen oyörääni jotain pikkuista etukoria, mutta pakkaria tai lokareitakaan siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä tapauksessa, jos ostaa vain muutaman ostoksen. Itse en viitsisi lähteä useamman päivän ostoksia polkupyörällä kuskaamaan.
Itse olen naisena vuosikaudet pyörällä kesät talvet roudannut kauppaostoksia. Takakoriin sopii täysi muovikassillinen sapuskaa, yleensä yhden hengen talouden viikon ostokset. Talous- ja wc-paperipakkaukset saa roikkumaan sarvesta, ne eivät edes paina mitään. Joskus on toinen vajaa kassillinen ruokatarvikeita sarvessa. Ja myös etukori on mahdollista hankkia, jos ei sarvissa halua mitään kuljettaa. Jotkut kuljettavat ostoksia myös selkärepussa.
No meillä joilla on oikeaa elämä ja viiden hengen talous lemikkeineen, niin ei ihan pyörällä kuskata sitä määrää ostoksia vaan tila autolla.
Meillä oli tosin vain 4 hengen talous 90-luvulla, kun vanhemmat hoitivat ruokaostokset ihan kyllä pyörän varassa, autoa kun ei ollut. Tietty on omia valintoja katsoa se asunto niin, ettei kauppaan ole montaa km.
Kohtahan Stadissa pilataan kaunis ranta miljoonia maksavalla betonirumiluksella, kun laiskat cityfillaroijat eivät yhtä ylämäkeä jaksa polkea.
Mitenhän muuten estävät meren päälle rakennettavan pyöräbaanan jatkuvan ja vaarallisen jäätymisen?
Toihan on ihan päin vit t tua tehty väikkäri. Miten toi on voitu hyväksyä???
Ja mitä ihmettä tolla oikein haettiin. Siellähän tutkimuksen rahoittajana ollut muunmuassa Business Finland, joten tuot tutkimus löyhkää ja lemuaa. Sokee reettakin näkee ihan omin silmin, että pyöräily ei ole ainakaan vähentynyt pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily on enimmäkseen kantisväestön harraste, kun muualta tulleiden määrä kasvaa, niin hiljalleen sekin vähenee.
Lisäksi nuoret ovat vuosi vuodelta läskimpiä ja huonokuntoisempia. Pyöräilemään kykenevien osuus laskee.
Vierailija kirjoitti:
Kohtahan Stadissa pilataan kaunis ranta miljoonia maksavalla betonirumiluksella, kun laiskat cityfillaroijat eivät yhtä ylämäkeä jaksa polkea.
Mitenhän muuten estävät meren päälle rakennettavan pyöräbaanan jatkuvan ja vaarallisen jäätymisen?
Kävin tänäänkin pyöräilemässä 15 km, en kaipaa kyseistä siltaa tai helpotuksia ylämäkiin. Se on joidenkin omien ideoidensa erinomaisuudesta innostuneiden hörhöjen päähänpinttymä. T. Cityfillaristi Stadista.
Vierailija kirjoitti:
Mä pyöräilen keräämään pulloja ja tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naiset ovat äänestäneet tunnepäättäjät valtaan Helsingissä. He heittävät tutkimukset ja faktat roskikseen, sillä heillä on tunne siitä mikä olisi kiva päätös. Sitten ihmetellään että miljardit on laitettu omituiseen paskaan.
Automarketit taajamien ulkopuolella ovat mielestäni tunnepäätöksiä ainoastaan omalla autolla liikkuvilta, sen sijaan, että huolehdittaisiin asuntoalueiden lähipalveluista - ne ovat kaikkien alueen asukkaiden ulottuvilla.
Syrjemmällä sijaitsevat automarketit on miellytävämpiä asioida kun siellä ei pyöri nistejä, juoppoja, kerjäläisiä tai häiriköivää nuorisoa.
Itse kävisin kyllä mielellään keskustassa, jos olisi yhtä houkuttavat pysäköintimahdollisuuset kuin esim. Jumbossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänäänkin pyöräilemässä 15 km, en kaipaa kyseistä siltaa tai helpotuksia ylämäkiin. Se on joidenkin omien ideoidensa erinomaisuudesta innostuneiden hörhöjen päähänpinttymä. T. Cityfillaristi Stadista.
Jostain syystä autoilijat kuitenkin kaipaavat siltoja ja kallioleikkauksia vaikka niillä on moottori käytössä. Pyöräilijöiden pitäisi alkaa vaatia, että siltoja saa rakentaa vain vesistöjen yli ja että kallioleikkausten teko pitää kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on kun päätökset tehdään "unelmien" eikä tosiasioiden suhteen. Täällä on talvella kylmää, pimeää ja loskaista tai jäistä. Ei se oikein sovi pyöräilyyn. Ei ollut järkeä rakentaa pyöräilysiltaa miljardilla, kun talvella siellä ei kukaan pyöräile mereltä puhaltavan jäätävän tuulen keskellä. Se olisi pitänyt sallia autoille. Autolla on hyvä matkustaa talvellakin kun siinä on lämmitys.
Se olisi pitänyt rakentaa ihmisille. Ihmiset sen maksavat ja ihmiset liikkuvat autoilla. Myös fillareita ja busseja voisi päästää sillalle. Ratikoiden paikka on kaupunkien välissä ja kaupunkien alla, ei kaupungeissa liikennettä sotkemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vähenee Oulussakin, silti täällä rakennettiin komea baana ja keskustasta halutaan ajaa viimeisetkin autoilijat pois. Autoilijat huristelee peltomarkettiin ja keskustan kaikki liikkeet näivettyy. Tyhjiä toimistotiloja täynnä.
Helsinki tekee myös kaikkensa pitääkseen ihmiset pois keskustasta. Julkinen liikenne on tärvelty kun vaihdot vie aikaa eikä ole järjestetty sujuvaksi. Katukahvilointi vaakarännässä ei onnistu. Rautatieasemalle ja juniin ei sujuvasti pääse. Onneksi enää ei tarvitse mennä Helsinkiin ollenkaan.
Aiempi työpaikka oli Helsingin keskustassa, enkä kokenut mitenkään vaikeaksi Rautatieasemalle menoa, ja oikeaan junaan nousemista. Itse tein monesti siten, että ajoin autolla Oulunkylään ja siitä hyppäsin junaan. Siitä ajoin sit autolla kotiin, ja kotona olin tällä kahden kulkupelin menetelmällä nopeammin, kuin pelkästään junalla.
Kun tuo yhdistelmä on nopein, kaupungissa liikkuminen on suunniteltu päin peetä.
Helsinki on tänään täynnä toimimattomia liikenneratkaisuja ja nopeusrajoituksia, jotka vaihtelevat edestakaisin 20 km/h ja 50 km/h välillä, suorallakin tiellä, ilman mitään havaittavaa logiikkaa. Lähtökohdan tulee olla se, että mitään niin typerää ei rakenneta, että nopeus tiellä on alle 50 km/h.
Lonkat ei enää kestä pyöräilyä. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi vielä spekuloida että juuri nuo parannetut pääreitit keräävät nyt myös aiemmin muita kautta kulkeneita pyöräilijöitä eli kokonaisuudessaan pyöräily on hiljentyynyt vielä enemmän kuin pääreittiseuranta kertoo.
Pyöräilyn tärkein etu jopa omaan autoon, julkisista nyt puhumattakaan verrattuna on se että lyhyin tie kahden pisteen välillä on suora. Yksikään pyöräilijä ei kovinkaan monen metrin turhaa lenkkiä tee työmatkallaan vain päästäkseen jollekin baanalle.
Vierailija kirjoitti:
Autot ovat tulevaisuus. Ne osaavat jo ajaa hyvin itsekseen. Ne ovat takseja ilman kuskia. Ajavat suoraan päämäärään, ei tarvetta vaihtaa tai odotella pysäkeillä ja kävellä loppumatkaa.
Vielä kun vihreät tajuaisi tämän eikä pakottaisi paskaa julkista missä hengität yskivän matkustajan viruksia ja matkakavereina on juopot ja nistit. Toinen aivopieru on pyöräilyn edistäminen talvisessa maassa.
Eivätkä r.aiskaa/r.yöstä/m.urhaa asiakasta !
Se on hyvä kuvitella leppeänä +20 kesäpäivänä että stadi on joku Amsterdam, mutta laitetaan -10 ja merituuli niin jossain kruunuvuorensillalla ei liiku mitään randomiratikoiden lisäksi.