HS: Naapuri kyllästyi Weekend Festivalin meluun, valitti asiasta Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen
Kommentit (74)
Asuin aiemmin monen kilometrin päässä Vermosta ja kieltämättä järkytyin kuinka kovaa musiikki kuului sinne saakka etenkin viimeisen esiintyjän aikana. Kappaleet pystyi tunnistamaan kolmen kilometrin päässä kun kuunteli ulkona.
Mutta musiikista häiriintyville on pakko todeta, että festivaalista on tiedetty niin kauan, että olisi ollut mahdollista valmistautua siihen ja pitää silloin lomaa sekä matkustaa muualle, jos meteli häiritsee. Samalla tavalla ne ravienkin kuulutukset kuuluu.
Nämä on sellaisia juttuja, että jos kaupungissa päättää asua niin se pitää hyväksyä. Jos ei tykkää niin aina voi hankkia asunnon jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin esiintyjät. Jotain aivan hirveää. Tuntemattomia ja sen lisäksi näköjään, no, eivät mitään ruudunkeksijoitä. Tuollaistako nuoriso nykyisin on?
Tuollahan on paljon oikein kuuluisia maailmantähtiä esiintymässä, kommenttisi kertoo enemmän sinun tietämättömyydestäsi tuon skenen suhteen kuin itse esiintyjäkaartista. Toki sitten mukana on myös joitain vähemmän kuuluisia ja paikallisempia nimiä, mutta näinhän yleensä aina on festareilla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi nykyään kaikissa musiikkitapahtumissa pitää vetää volat niin kaakkoon, että pitää käyttää kuulosuojaimia. Eikö olisi helpompaa vaan laskea sitä volyymitasoa niin olisi kaikilla mukavampaa.
Täysin käsittämätöntä kyllä. Voit saada pysyvän tinnituksen/kuulovaurion ilman korvatulppia, tämmöisessä holhouslandiassa aika erikoinen juttu.
Mun kaveri asuu siinä uudella asuinalueella ihan Vermon vieressä. Heille ei kuulu sisälle mitään jos parvekkeen ovi on kiinni. Parveke on toiseen suuntaan mutta välimatkaa alle puoli kilometriä. Festareita ei kuulemma huomaisi ollenkaan jos ei liikkuisi ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on sellaisia juttuja, että jos kaupungissa päättää asua niin se pitää hyväksyä. Jos ei tykkää niin aina voi hankkia asunnon jostain muualta.
Pitää aina muuttaa kun joku vihervassari keksii tehdä asuntosi viereen massatapahtuman? Muutaman kerran kesässä tuon metelin kestää mutta vermosta ollaan tekemässä vakituinen konserttipaikka. Suomi on järjettömän iso maa, mikseivät laita tapahtuma-areenaa sinun asuntosi läheisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Joka on edes joskus ollut tekemisissä audion kanssa, tietää miten pirullisen tehokkaasti bassot etenevät rakenteissa. Korvatulpat eivät siihen auta. Tosi ikävä tilanne asukkaille. Ei todellakaan ole normaalia. Onko festarit pakko pitää asutuksen lähellä, kun maa on metsää ja peltoa täynnä?
Se basson jumputus kuuluu Suvilahdesta pitkälle akselilla Myllypuro, Kontula Ja Kurkimäki. Ei kiva helle kesällä, jolloin ihmiset pitävät parvekkeen ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri asuu siinä uudella asuinalueella ihan Vermon vieressä. Heille ei kuulu sisälle mitään jos parvekkeen ovi on kiinni. Parveke on toiseen suuntaan mutta välimatkaa alle puoli kilometriä. Festareita ei kuulemma huomaisi ollenkaan jos ei liikkuisi ulkona.
Meiltä on kolmisen kilometriä festarialueelle (ei WF) ja joskus sopivan tuulensuunnan tai planeettojen asennon sattuessa esiintyjien laulunsanat kuulee meidän pihalle. Joskus taas ei mitään. Tuollainen ei häiritse yhtään, sillä se on liikenteen melua vastaavaa kohinaa. Ymmärrän hyvin, että se mahdollinen basson hakkaaminen ottaa aivoon, sillä sitä ei pääse pakoon.
Ovat varmasti nauraneet moiselle suomalaisjuntille sydämensä pohjasta! Asuin vuosia lähellä Helsingin olympiastadionia, oli kiva jos kuulin musiikkia konserteista. Olisi saanut kuulua enemmän. Italiassa eräässä kaupungissa keskustan alueella soitettiin joka ilta livemusiikkia iltamyöhään ravintolan terassilla. Musiikki todella raikasi! Keskellä tiivistä asuinaluetta. Ei kuulemma häirinnyt ketään, kuului normaaliin elämään. Tiedän tämän, koska ystäväni asui italialaisen puolisonsa kanssa vastapäätä.
Jos musiikki on noin hyvää niin sittenhän ei ole mitään estettä siirtää niitä jonnekin turvesuolle. Kyllähän laatuartisteja tullaan kuuntelemaan kauemmaksikin, vai mitä.
Voisi kunnioittaa toisia ja antaa heidän juhlia...
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmasti nauraneet moiselle suomalaisjuntille sydämensä pohjasta! Asuin vuosia lähellä Helsingin olympiastadionia, oli kiva jos kuulin musiikkia konserteista. Olisi saanut kuulua enemmän. Italiassa eräässä kaupungissa keskustan alueella soitettiin joka ilta livemusiikkia iltamyöhään ravintolan terassilla. Musiikki todella raikasi! Keskellä tiivistä asuinaluetta. Ei kuulemma häirinnyt ketään, kuului normaaliin elämään. Tiedän tämän, koska ystäväni asui italialaisen puolisonsa kanssa vastapäätä.
älä puhu paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kunnioittaa toisia ja antaa heidän juhlia...
Voisi juntit kunnioittaa toisia ja olla mesoamatta ja kiljumatta konserteissa yms mut liikaa vaadittu teiltä vatipäiltä.
Mä olisin ainoastaan tyytyväinen jos asuisin tuossa vieressä, saisi ilmaisen konsertin.