Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naapuri kyllästyi Weekend Festivalin meluun, valitti asiasta Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun landella ja vihaan festareita silti. Musiikki kuulostaa huonolta livenä ja kaikki festarit huonosti järjestetty. Tunnen sympatiaa näitä uhreja kohtaan. Ikinä ei myöskään sitä festarikansaa saada jouhevasti kuljetettua pois alueelta. 

Vierailija
42/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mikä ulisija. Hieno tapahtuma parina päivänä ja niin minä mieleni pahoitin. Jos on noin herkkä, niin kannattaa tosiaan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä omalla rahalla hotelliin pakoon. Ei ole mikään ihmisoikeusasia, maailmassa on oikeitakin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos festarijärjestäjät tiedottaisivat ajoissa, niin lähialueen asukkaat voisivat varautua esimerkiksi sulkemalla ikkunat ja ostamalla korvatulpat, eikä ongelmia syntyisi. 

Jotkut ääniaallot  etenee  kehossa vaikuttaen sisäelimiin.  Ei se ole terveellistä vaikkakin itse festariyleisössä hauskaa. 

Vierailija
44/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän valittajia täysin.

Vierailija
45/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valittajissa voi olla ihmisiä,jotka tekevät myös viikonloppuisin töitä.

Vierailija
46/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopen uupunut joka kesäiseen festarijumputukseen. Jumputtavat myöhään yöhön, vaikka hiljaisuus alkaa klo 21. Taas se allkaa, nimittäin roskaaminen ja jumputus. Pitkän työuran tehneenä ja nyt eläkkeellä, eikä saa rauhassa nukkua öitään. Kyllähän tuollainen jumputusmusiikki yöllä aiheuttaa vanhalle stressiä ja seuraavana päivänä ei jaksa tehdä mitään kun unet meni jumputusta kuunnellessa. Pitäkää ne festarit vaikka metsässä, mutta älkää kiusatko omistusasujaa joka on maksanut asunnostaan maltaita.

 

 

Työura 50v

Jos on kaupungissa valinnut asua, niin kaupunkiin kuuluu myös kulttuurimenot äänineen.

Tuo asuminen  ei  ole  mitenkään  yksiselitteinen  valinta kellekään.  Ei siihen  voi  vedota  asumisterveydessä.  Asumisterveys  on  kulttuuria  myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
47/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuota Heimosta. 

Meluisat tapahtumat pitäisi järjestää teollisuusalueilla, kaukana asutuksesta sekä toisaalta kaukana myös metsän eläimistä. Teollisuusalueiden ympärillä on yleensä laajalti joutomaata. Sinne voisi rakentaa halleja näitä tapahtumia varten.

Vierailija
48/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kysessä on rahasta ja verojen saamisesta niin hallitus on tietenkin järjestäjän puolella joka maksaa veroja tapahtumasta ja se tuo tuloja paikkakunnalle. Asukas häviää aina.

Niillä tuloilla  voi  järjestää  jonkun  äänieristetyn sisähallin  jossa  voi  jumputtaa 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit osti espoosta kämpän ja valittaa ...

Vierailija
50/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos festarijärjestäjät tiedottaisivat ajoissa, niin lähialueen asukkaat voisivat varautua esimerkiksi sulkemalla ikkunat ja ostamalla korvatulpat, eikä ongelmia syntyisi. 

Ei auta mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikonloppu vuodessa, eiköhän sen kestä. Menee vaikka mökille tai hotelliin siksi aikaa, jos ei kestä olla kotona.

Vierailija
52/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi sietää yksiä festareita vuodessa, kannattaa valita asuinpaikka tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/74 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopen uupunut joka kesäiseen festarijumputukseen. Jumputtavat myöhään yöhön, vaikka hiljaisuus alkaa klo 21. Taas se allkaa, nimittäin roskaaminen ja jumputus. Pitkän työuran tehneenä ja nyt eläkkeellä, eikä saa rauhassa nukkua öitään. Kyllähän tuollainen jumputusmusiikki yöllä aiheuttaa vanhalle stressiä ja seuraavana päivänä ei jaksa tehdä mitään kun unet meni jumputusta kuunnellessa. Pitäkää ne festarit vaikka metsässä, mutta älkää kiusatko omistusasujaa joka on maksanut asunnostaan maltaita.

 

 

Työura 50v

Jos on kaupungissa valinnut asua, niin kaupunkiin kuuluu myös kulttuurimenot äänineen.

Kaupungissa otetaan huomioon etenkin nykyaikana melusaateet (mm. työmaiden työajat, hiljaisuusajat, meluesteet, katujen muuttaminen kävely/pyöräkaduiksi jne) Vaarallisen kovalla soittavat festarit eivät vastaa millään tavalla keskipäivän puistokonserttia tai klo 7-16 työmaata. 

 

Vierailija
54/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin esiintyjät. Jotain aivan hirveää. Tuntemattomia ja sen lisäksi näköjään, no, eivät mitään ruudunkeksijoitä. Tuollaistako nuoriso nykyisin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun landella ja vihaan festareita silti. Musiikki kuulostaa huonolta livenä ja kaikki festarit huonosti järjestetty. Tunnen sympatiaa näitä uhreja kohtaan. Ikinä ei myöskään sitä festarikansaa saada jouhevasti kuljetettua pois alueelta. 

Mikään ei ole pahempaa kuin ryhmä humalaisia miehiä kiljumassa, huutamassa, tappelemassa ja kuseskelemassa toisten piha alueilla

Vierailija
56/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin festari tuo alueelle urakalla rahaa ja nyyh nyyh, kun pitää aina olla kotona.

Aikuinen ihminen kehtaakin

Vierailija
57/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on pidetty festarit melkolailla keskellä kaupunkia ensin Kuusisaaressa ja sitten nykyään Qstock on Raatinsaaressa ja Kuusisaaressa useammalla lavalla. Asuinkerrostaloja muutaman sadan metrin päässä joen toisella puolella ja keskustaankaan ei pitkä matka ole. Kukaan ei ole koskaan valittanut.

Weekend Festival jos sinne tulisi, alkaisi valituksetkin.

Tuo on kaikista pahin tapahtuman. Muista kuuluu vain vähän kuminaa, mutta tuolta tauoton ump-ump-ump-ump-ump.

Ja väliin Umpzika umpzika umpzika !

Vierailija
58/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka on edes joskus ollut tekemisissä audion kanssa, tietää miten pirullisen tehokkaasti bassot etenevät rakenteissa. Korvatulpat eivät siihen auta. Tosi ikävä tilanne asukkaille. Ei todellakaan ole normaalia. Onko festarit pakko pitää asutuksen lähellä, kun maa on metsää ja peltoa täynnä?

Totta. Hämenlinnassa meni konkurssiin festarikenttä, joka oli pöpelikössä, teollisuusalueen vieressä. Siellä mökä ei häirinnyt ketään, kun ei ollut asutusta lähellä. Paikan päälle pääsi junalla esim. Helsingistä ja Tampereelta. Ei kannattanut.

Vierailija
59/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus näitä iänikuisia ruikuttajia. Kaksi päivää vuodessa soitetaan musaa. Yrittäkää nyt kestää.

Vierailija
60/74 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin esiintyjät. Jotain aivan hirveää. Tuntemattomia ja sen lisäksi näköjään, no, eivät mitään ruudunkeksijoitä. Tuollaistako nuoriso nykyisin on?

No ei todellakaan moni noista ole tuntematon. Martin Garrixia pidetään yhtenä maailman parhaista DJ:istä, ja DJ Magin rankingissa hän oli viime vuonna sijalla 2.

 

https://djmag.com/top100djs

https://djmag.com/top100djs/2025/2/martin-garrix

 

 


Martin Garrix

2

From: The Netherlands.

DJ style: “Progressive main stage house.”

Best known for: “Uplifting productions and high energy sets.”
 

For superstar DJ Martin Garrix, 2025 meant more milestones. He played his first arena set in India at DY Patil Stadium in Mumbai, and celebrated a decade of his residency at Ushuaïa Ibiza. In LA, he headlined two nights at the State Historic Park, while ticking off Creamfields, Lollapalooza, Tomorrowland and Ultra Europe in his festival gig diary.

Garrix spent plenty of time in the producer’s chair too. As well as his track ‘Inside Our Hearts’ with Alesso and Shaun Farrugia, there was ‘Our Time’ with Afrojack, David Guetta and Amél, plus two tracks with Arijit Singh: ‘Weightless’ and ‘Angels For Each Other’. Before the year is out, last year’s No.1 will perform at Austin’s Wicked Oaks festival and plenty more besides.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän