Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus haluaa ihmisille palvelut tulonsiirtojen sijaan.

Vierailija
06.06.2026 |

Onko teidän palvelunne parantuneet? Vai onko niin, että tulonsiirtojen lisäksi heikentyivät myös ne palvelut, erityisesti terveyspalvelut? 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites orpo, kun näiden teidän leikkauksien takia minulla ei enää ole niitä töitä? Sekin on varmaan oma vikani?

Yhteiskunnassamme aikuinen ihminen voi valita missä ja milloin syödä, nukkua, paskantaa ja käydä töissä itsenäisesti oman halunsa mukaan. Ole hyvä.

Vierailija
22/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman valitset, se työtön makaa Helsingin keskustassa 20 vuotta tuet samat kuin keskituloisella jää verojen jälkeen käteen vai lääkäriin silloin kun on tarve ? Helppoa minä valitsen jälkimmäisen, työterveydessä ei kaikkia vaivoja/ sairauksia hoideta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nerokasta pistää nämä asiat vastakkain.

Kokoomus Orpo rakensi puheessaan vastakkainasettelun.

Vierailija
24/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites orpo, kun näiden teidän leikkauksien takia minulla ei enää ole niitä töitä? Sekin on varmaan oma vikani?

Työssäkäyviltä ei ole leikattu mitään. Kerro nyt miten ne vaikutti sinun työpaikkaan, kun sen uskoo vain tyhmin kansanosa. 

Vierailija
25/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Palveluiden ja yhteiskunnan tehtävä on pyrkiä viemään ihmistä eteenpäin, ettei jumahdeta sinne turvaverkkojen huomiin”, puoluesihteeri Maggie Keskinen tarkensi.

Kokoomuksessa ei ole vieläkään ymmärretty, että suurin osa ei "jumahda" sosiaaliturvan varaan ihan vaan koska ovat laiskoja. Työttömistä, vammaisista ja sairaista ihmisistä ei pääse eroon yrittämällä tappaa heidät nälkään, taloudelliseen stressiin ja tekemällä heidän elämästään mahdollisimman kurjaa.  Aina tulee olemaan köyhiä ja huono-osaisia, eivätkä he mystisesti ala menestyä pelkästään sillä, että heidän toimeentuloaan leikataan.

siellä työttömissä on TODELLA paljon työHALUTTOMIA ei -KYVYTTÖMIÄ... siitä on ihan empiiristä näyttöäkin. 

esim työnantajat hukkuvat paska-hakemuksiin, VAIKKA kiintiön saamiseksi täyteen ei tarvitse tehdä YHDEN YHTÄ paska-hakemusta -> niitä tehdään koska ei HALUTA töitä, jos haluttaisiin tuon neljä KAIKKI työhaluiset saavat tehtyä kuukaudessa, ja reilusti jopa alle kuukaudessa. 

Rauhoitu ja ota lääkkeesi. 

Vierailija
26/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman valitset, se työtön makaa Helsingin keskustassa 20 vuotta tuet samat kuin keskituloisella jää verojen jälkeen käteen vai lääkäriin silloin kun on tarve ? Helppoa minä valitsen jälkimmäisen, työterveydessä ei kaikkia vaivoja/ sairauksia hoideta 

Rupea työttömäksi jotta et tukehdu kateuteesi.

Vierailija
27/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyviltä ei ole leikattu mitään. Kerro nyt miten ne vaikutti sinun työpaikkaan, kun sen uskoo vain tyhmin kansanosa. 

Montakohan hoitajaa on irtisanottu esimerkiksi hyvinvointialueilta säästöjen takia? 

Vierailija
28/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuet (mistä monikko?) on alle 600€/kk. On kyllä melkoiset verot keskituloisella jos jää niiden jälkeen näin vähän käteen 😯! 

Vierailija
29/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusyrittäjät vetää sitten valtion/veronmaksajien massit näillä palveluilla....

Vierailija
30/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sitten kokoomuslaisittain kiva, kun on paljon niitä yksityisten tuottamia julkisesti tuettuja palveluja, joita niillä köyhillä ja kipeillä ei ole varaa ostaa.

Tämä on kupletin juoni Kokoomus Orpolla.

Vierailija
31/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta oli aikaa järjestää

Se siitä

Vierailija
32/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pelkkiä palveluita ilman, että on rahaa ostaa niitä palveluita.

Kokoomus Orpon porvarillista talouspolitiikkaa.

Vierailija
33/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama mutta itse opiskelin juuri useamman vuoden alalle jossa oli vahva työllisyysnäkymä (tämä oli mulle erittäin tärkeää) ja nyt reilussa vuodessa työt kadonneet näiden leikkausten vuoksi. Kaikkiin paikkoihin joita olen hakenut on satoja muitakin hakijoita, osaan lähes 1000 hakijaa. Että siinäpä vuosien opinnot suoraan kankkulan kaivoon ja ikuisesti kortistoon! Harmittaa todella paljon että käytin opintoihin näin paljon aikaa... Muuta työtä en vajaakuntoisena voi tehdä, tämäkin oli pitkän suunnittelun tulosta. 

Vierailija
34/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusyrittäjät vetää sitten valtion/veronmaksajien massit näillä palveluilla....

Näin se menee Kokoomus Orpon porvarillisessa talouspolitiikassa.

Vierailija
35/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei enää koskaan tule olemaan hyvinvointivaltio, sori siitä orpo.

Vierailija
36/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama mutta itse opiskelin juuri useamman vuoden alalle jossa oli vahva työllisyysnäkymä (tämä oli mulle erittäin tärkeää) ja nyt reilussa vuodessa työt kadonneet näiden leikkausten vuoksi. Kaikkiin paikkoihin joita olen hakenut on satoja muitakin hakijoita, osaan lähes 1000 hakijaa. Että siinäpä vuosien opinnot suoraan kankkulan kaivoon ja ikuisesti kortistoon! Harmittaa todella paljon että käytin opintoihin näin paljon aikaa... Muuta työtä en vajaakuntoisena voi tehdä, tämäkin oli pitkän suunnittelun tulosta. 

Olisi varmaan kannattanut hakea alalle jolla on työllisyysnäkymiä yksityisellä puolella eikä sosiaali- ja terveysalalle. 

Vierailija
37/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Työhuonevähennys sekä  liiton maksua ei voi vähentää verotuksessa. No ethän sä näistä mitään tiedä.  Lisäksi terveydenhoito joka on meille kaikille. 

Vierailija
38/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Työhuonevähennys sekä  liiton maksua ei voi vähentää verotuksessa. No ethän sä näistä mitään tiedä.  Lisäksi terveydenhoito joka on meille kaikille. 

ei LIITON maksu ole leikkaus TYÖSSÄKÄVIÖILTÄ vaan LIITON JÄSENILTÄ. ja on vain hyvä että ihmiset laitetaan TASA-ARVOISEEN asemaan yhdistymisvapauden suhteen verotuksellisesti. 

Vierailija
39/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan kannattanut hakea alalle jolla on työllisyysnäkymiä yksityisellä puolella eikä sosiaali- ja terveysalalle. 

No selvennetään: mulla oli siis jo kaksi ammattia joihin voisin yksityiselle työllistyä mutta olen niihin työkyvytön! olen sen verran pahasti vajaakuntoinen että oli äärimmäisen vaikeaa keksiä mitään alaa/työtä mitä pystyisin fyysisesti tekemään, ihan ohjaajan kanssa tähän käytettiin lähes vuosi. Tämä oli niitä ainoita töitä joihin fyysisesti kykenen ja työllisyystilanne 4v sitten kun aloitin opinnot oli nimenomaan vahva. 

Vierailija
40/59 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selvennetään: mulla oli siis jo kaksi ammattia joihin voisin yksityiselle työllistyä mutta olen niihin työkyvytön! olen sen verran pahasti vajaakuntoinen että oli äärimmäisen vaikeaa keksiä mitään alaa/työtä mitä pystyisin fyysisesti tekemään, ihan ohjaajan kanssa tähän käytettiin lähes vuosi. Tämä oli niitä ainoita töitä joihin fyysisesti kykenen ja työllisyystilanne 4v sitten kun aloitin opinnot oli nimenomaan vahva. 

Mutta harkitsen myös muuttoa pois Suomesta jolloin työllisyysmahdollisuudet ovat paremmat. Kunhan lapset vaan muuttavat kotoa. Laitetaan meidän koti vuokralle, tästä saa oikein mukavasti vuokratuottoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän