Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?
Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema).
Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.
Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?
Vittuile sitten kun kuulet viereisestä huoneesta askelia vaikka siellä ei ole ketään,painava kattila lentää itsekseen alas tiskipöydältä ja kaappien ovet aukeilevat. Päädyt nukkumaaan autoon,koska et pysty nukkumaan siinä talossa.
Onhan näitä poltergeist-ilmiöitä suomessakin vaikka miten. Siitä vain korkean koulutustason omaava niitä hakemaan.
Tyypillinen kummitustalo "rakennetaan" eli se on jo aiemmin epämiellyttävä paikka joko sijaintinsa tai rakennustyylinsä takia tai siihen liittyy huonoja muistoja. Kukaan ei halua asua siellä, mutta sitä ei sanota ääneen, koska jonkun muun huoleksi paska tönö pitäisi pystyä työntämään. Joten kuvaan astuu kummitus, jonka piikkiin kaikki mälsä saadaan kipattua. Kummituksia ei ole ole, ei edes Borleyn pappilassa eikä Amityvillessä eikä Winchesterin kartanossa. Kaikki keksittyjä tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä ininä nuku peiliä vastapäätä. Se pitää aina peittää. Mummo peitti aina nukkumapaikan peilit lastenlasten nukkumapaikoissa niitä suojellakseen. Pappa kävi aina asunnot varvulla läpi ja kertoi mitä täytyi laittaa mihinkin.
minä jouduin vuokraamaan sängynpohjan foliolla, koska siellä oli papan mukaan vesisuoni ja hän ei halunnut minun sairastuvan
Varpu taipuu minullakin. Tiedän, missä on kaivon paikka ja missä vesisuonet meneeLaitoin varvun lapseni käteen ja näköjään taipuu silläkin. Meillä on 20+ insinöörimies, joka löytää aina kaivon paikan.
Onko di ja teillä aina viittä eri leikkelettä pöydässä ?
Tiedän tuon tunteen. Olen itse ollut yhdessä asunnossa, jossa tuli paniikinomainen tunne päästä pois nopeasti. Siellä ei tavarat lennelleet, eikä mitään outoja ääniä kuulunut. Oli vain tunne, että joku tuijottaa tai on selän takana. Yövyin siellä yksin, ja jo illalla huomasin jotain outoa , nukuin kyllä hyvin, mutta aamulla tuli tunne, etten ole yksin. Keräsin kamppeeni ja pakenin.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapset löytää vesisuonet ihan mistä tahansa ja ihan milloin tahansa. Minä olen opettanut.
Minun lapset löytää lompakon ihan mistä tahansa ja ihan milloin tahansa. Minä olen opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä sitten tapahtuu?
Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms.
Ap
Haamulla on siis keskeneräisiä asioita ullakolla. Ettei olisi kätkenyt sodan aikaan kranaatteja puruihin tms? Pitäiskö vilkaista?
Vierailija kirjoitti:
Miksihän jossain saattohoito-osastolla sitten ei suorastaan vilise kummituksia kun siellä on niin moni kuollut?
Kuka väittää, ettei sairaalassa ole kummituksia. Kyllä on. Terv. Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi on pelottavaa. Itse olen kans kokenut saman homman; pirun pelottavaa kun yksin olin mökillä metsän keskellä pimeässä. Koko ajan oli sellainen outo, karmiva tunne. Pakko oli lähteä ulos tupakalle, liian painostava oli se tunne.
Lopeta se röökaaminen v*tun weetee!!
Olen lopettanutkin. Tämä tapahtui 1990-luvun lopulla. Olitko penska edes syntynyt silloin?
Tämä ei ole metsässä vaan oikeastaan aika aukealla paikalla, meri on lähellä. Tie päättyy talolle, naapureihin on pitkä matka. Lähellä on kylläkin eräs hylätty rapistunut talo jossa on asunut samaa sukua. Nykyisiä omistajia en tunne (kaukaisia serkkuja, yhteiset isoisoisovanhemmat meillä jos oikein muistan), eivät he koskaan käy siellä.
Äitini on lapsena joskus yöpynyt mökissä vanhempiensa kanssa mutta ei enää suostu tulemaan, ei ainakaan yöksi. Joskus kun kävi päivällä, halusi lähteä pikaisesti pois. Olen ajatellut että mökkiin liittyy jotain huonoja muistoja kun isänsä oli hyvin ankara. Mutta en ole kysellyt tarkemmin.
Ullakkoa pitäisi joskus tutkia, siellä on useiden sukupolvien jättämiä tavaroita. Mutta en halua mennä sinne yksin. En varsinkaan sen jälkeen kun on kuulunut niitä askelia portaissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä.
Ap
Ei siellä välttämättä ole mitään ongelmaa. Osa hengistä voi olla kiintyneitä vanhaan paikkaan ja taloon. Osa voi olla ns. jumissa, jolloin heitä voi ohjata eteenpäin ja valoon. Joskus voi olla näitä häiritseviä henkiä. Osa heistä katkeria ja äkillisesti kuolleita. Silloin vaatii enemmän työtä, jotta rauha palaa taloon. Korkeimman, kirkkaimman ja pyhimmän nimeen rukoilu kannattaa. Mitä enemmän saa apua ja voimaa korkeimmalta, sen helpompaa ja vakuuttavampaa on toimia henkien kanssa. Omat voimat eivät aina läheskään riitä. Terveisin se 100v. talossa asunut ja sopimuksia henkien tehnyt.
Ei ole ketään muuta korkeinta, kirkkainta ja pyhintä kuin Jeesus Kristus. Ketään muuta ei pidä rukoilla.
Ullakko ei ole pelkkää varastotilaa vaan siellä on päädyssä pieni huone jota äitini kutsuu makuukamariksi. En kyllä tiedä milloin ja kuka siellä olisi nukkunut. Ei siellä mitään sänkyä ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.
Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?
Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää.
Ap
Välillä tuntuu kuin kuollut ex hiipisi kannoilla. Tietysti tämä on vain tunne.
Silti yhteisen aikuisen lapsemme luona on tapahtunut kummia, kun tunne on ollut vahvimmillaan.
https://www.eskojalkanen.net/kuntoutuspalvelu/
Luonnonvoimat ry - laita ap tuonne kuntoutuspyyntö tai laita viestiä suoraan Tiinalle. Tuolta on saatu ennenkin apua tämänkaltaisiin tilanteisiin, vaikka sitä ei tässä sivustola ns. mainostetakaan.
Katso onko lamppuja tai sähkölaitteita, joissa resonoi tai kummittelee. Vanha lamppu pois ja uusi. Tai riskipaikat pois.
Vierailija kirjoitti:
Ullakko ei ole pelkkää varastotilaa vaan siellä on päädyssä pieni huone jota äitini kutsuu makuukamariksi. En kyllä tiedä milloin ja kuka siellä olisi nukkunut. Ei siellä mitään sänkyä ole.
Ap
Tunnetaan kohan myö😅
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä.
Ap
Tarvitseeko olla ongelmia. Kummituksilla on omat syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuli ihan kylmät väreet pelkästä ajatuksesta. En itsekään uskaltaisi sinne ullakolle yksin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tunnetaan kohan myö😅
En tiedä, kenties 😄
Haluaisitko tulla yöksi sinne seurakseni? En oikein ole tohtinut viime aikoina yöpyä. En edes tähän aikaan vaikka yöt olisi valoisia.
Ap
Hän haluaa että istutat omenapuun niiden kasvien sijaan.