Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistakohan on olla kummitus? Onko se kivaa, neutraalia vai ahdistavaa? Ymmärtääkö kummitus olevansa kummitus, ja että elävät ihmiset yleensä pelkäävät häntä ja onko pelottelu siis tarkoituksellista? Paljon kysymyksiä tästä vinkkelistä. 

Vierailija
202/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ihmeessä hoitoon.

Yhtäkään kummittelutapausta ei ole vahvistettu todeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi suvun henkilö kuollut taloon? Niin no, ihmiset yleensä jossain vaiheessa kuolevat. Joskus kotiinsa. 

Minun paikassani on kuollut sukulaisia jo satojen vuosien ajan. :) Ahdistaako ajatus? Ei takuulla, vaan päinvastoin rauhoittaa. Ajattelen olevani juurillani ja esi-isieni ja esi-äitieni suojelevan minua. 

Vierailija
204/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu ihmeessä hoitoon.

Yhtäkään kummittelutapausta ei ole vahvistettu todeksi.

No onko kaikki muukaan ihmisjärjen helposti ymmärrettävissä? Vaikka avaruuden tai ajan äärettömyys? Miten voi olla jotain millä ei ole alkua eikä loppua? Tai miten jotain voi syntyä tyhjyydestä? Mitä oli ennen alkuräjähdystä? 

Vierailija
205/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi suvun henkilö kuollut taloon? Niin no, ihmiset yleensä jossain vaiheessa kuolevat. Joskus kotiinsa. 

Minun paikassani on kuollut sukulaisia jo satojen vuosien ajan. :) Ahdistaako ajatus? Ei takuulla, vaan päinvastoin rauhoittaa. Ajattelen olevani juurillani ja esi-isieni ja esi-äitieni suojelevan minua. 

No kyllä kyseisellä "tontilla" on kuoltu satoja vuosia mutta juuri tässä talossa tiettävästi tuo yksi. Hän eli ja kuoli yksin sinne, ei ollut ketään ympärillä tuolloin. Siksi jotenkin surullinen kuolema. 

Ap

Vierailija
206/206 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuntuuko että talossa on negatiivinen tunnelma. Ei kaikki "kummittelijat" ole pahoja, ihan tavallisia tallukoita jotka vain jäivät jumiin sinne syystä tai toisesta. On eri asia jos oikein tunnet jotain vihamielisyyttä tai ahdistavaa oloa. Mutta jos oikein vaivaa niin kannattaa pyytää kirkolta se siunaaja käymään, näitä tehdään ihan rutiinilla.

Itsellä on tässä kerrostalokopissa vähän outoa tunnelmaa myös. Täällä on kans tapahtunut noita ovien avautumisia, tavaroiden häviämisiä, lamppujen välkkymistä ilman mitään oikeaa vikaa jne. Tuo toinen huone. Usein kun ovi on auki ja valot kiinni, tunnen kuinka siitä pimeydestä joku tuijottaa minua. Ihokarvat nousevat pystyyn, sen fiiliksen kyllä erottaa kun tulee tuo tunne. Pidän tuon huoneen ovea nykyisin kiinni, varsinkin öisin.