Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnair poisti henkilön lennolta Bangkokissa hajusteyliherkkyyden takia

Vierailija
06.06.2026 |

Sara Kivimäki poistettiin lennolta yhtäkkiä etälääkärin diagnoosin perusteella, kun hän sai oireita toisen matkustajan runsaasta hajuvedestä. Syy yliherkkyydelle olivat syöpähoidot. Sai oireita, vaikka oli kasvomaski ja oli ottanut allergialääkkeen. Oireet olivat yskää ja silmien vuotamista. Vaihdettuaan paikkaa koneessa oireet helpottivat. Silti lääkäri päätti poistaa hänet lennolta ja joutui kaikkien kuullen selvittämään asiaa. 

Kuulostaa ikävältä, että joutuu kertomaan kaikki sairaudet ja lääkitykset koko koneen kuullen ja lääkäri diagnosoi puhumatta asiakkaalle. Taloudellinen menestys oli lopulta 300 euroa ja joutui hankkimaan paikallisesta sairaalasta todistuksen lentoterveydestä. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/69a12c4a-3b44-40ed-8e4f-bcb2463a543c

Kommentit (322)

Vierailija
321/322 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös että sairaita ei oteta lennolle. Finnair teki hyvän päätöksen. 

Vierailija
322/322 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe hajusteyliherkkiä. Kaksi miespuolista ja minä ja itse astmaa sairastavana se herkin. Emme siedä esimerkiksi hajustetulla pesuaineella pestyjä vaatteita. Mutta ollaan selvitty siitä ilman antihistamiineja. Niitä tarvitaan allergiaoireisiin eikä hajuihin. Joskus olen joutunut poistumaan leffasta kesken kaiken, mutta tehnyt sen vähin äänin. Omapahan on ongelmani. 

Lentokoneessa on tietysti mahdotonta välttyä monelta asialta. Mutta ei kai kannata silloinkaan alkaa mekastamaan. Vaihdetaan paikkaa, jos se onnistuu ja sillä hyvä. Tietysti toivoisi muilta huomaavaisuutta ja työpaikallani kaikki tajuavat nykyään, että huvikseen osa meistä ei toivo, että tultaisiin tuoksutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla