Ei sitä ois uskonut vielä muutama vuosi sitten että naudan jauheliha poistuu kokonaan ruoantekoaineista
Mutta niin vain kävi että tuoretta naudan jauhelihaa ei voi enää mistään ostaa ja sitä teollisuusmoskaa en varmasti suuhuni laita.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole?
No, kaupan lihatiskin pitäjä lopetti sen myynnin koska sanoi että sen hinta olisi ollut jo niin kallista että ei ois kannattanut jatkaa myyntiä ja noita lihatiskejä on aika harvoissa kaupoissa nykyään ja sen lihan saatavuus on ilmeisesti myös ongelmallista tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
kaupat täynnä
Täh? No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole?
No, kaupan lihatiskin pitäjä lopetti sen myynnin koska sanoi että sen hinta olisi ollut jo niin kallista että ei ois kannattanut jatkaa myyntiä ja noita lihatiskejä on aika harvoissa kaupoissa nykyään ja sen lihan saatavuus on ilmeisesti myös ongelmallista tänä päivänä.
OSTA PAISTILIHAA JA JAUHA ITSE, NIIN ME OOMME TEHNEET JO KOHTA 10V
Isommissa marketeissa ja kauppahalleissa on edelleen lihatiskit.
Olen huomannut saman. Lihatiskissä ei enää ole. Myös lähituottajalta aina myyty loppuun. Vakuumipakattuja en osta.
Eilen teurastin mansikin, annoin naapurillekin muutaman kilon.
Missä on loppu? Täällä on hyllyt täynnä.
Vierailija kirjoitti:
TUORETTA, ei sitä teollisuusmoskaa jota on kaupat pullollaan, lue aloitus!
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Lihatiskissä ei enää ole. Myös lähituottajalta aina myyty loppuun. Vakuumipakattuja en osta.
Se vakuumipakattu on ihan hyvää verrattuna kotikaupunkini yhden marketin takavuosien lihatiskijauhiksiin. Useammallekin asiakkaalle on käynyt niin, että kun on pyytänyt paistijauhelihaa, pakettiin on laitettu tavallista nautajauhista ja hintalapuksi paistijauhiksen hinta. Oletko ihan varma, että olet itse saanut aina sitä laatua, mitä tilasit? Olen kuullut vastaavaa toimintaa harjoitetun muuallakin maassa, mutta tuon kaupan systeemeistä kuulin turhan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lihatiskissä yhtään tuoreempaa ole.
Ex myyjä.
Nyt oli 1. kerran pitkään aikaanreilu 11e kilo. 18e kilo olen nähnyt mutten maksa niin paljoa. Enimmäkseen sikanautaa tai rehusekoitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex myyjä.
On, älä selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex myyjä.
Millä värjäsitte lihan? Punajuuren vai tomaatin mehulla? Molempia olen kuullut käytettävän.
Ajat on kovat. Naudan jauhelihasta ja jopa kanamunista on kovaa pulaa ajoittain.
Kananliha se vasta vaarallista onkin. Etenkin raaka. Milligrammaakaan ei saa päätyä elimistöön tai kuolo korjaa äkkiä.
"Raaka liha liittyy olennaisesti tähän ilmiöön. Tutkijat epäilevät yhteyden taustalla olevan ensisijaisesti: Zoonoottiset virukset (Onkogeeniset virukset): Kun ruoanlaittaja käsittelee kanan raakaa lihaa, hän altistuu eläinten kantamille viruksille. Joidenkin eläinvirusten epäillään pystyvän muuntamaan ihmisen immuunijärjestelmän soluja ja altistavan lymfoomalle eli imusolmukesyövälle."
"Kuluttajalle kuitenkin suurin riski raa'an kanan käsittelyssä on edelleen perinteinen ruokamyrkytys (kuten kampylobakteeri tai salmonella), minkä vuoksi hyvästä keittiöhygieniasta huolehtiminen on aina tarpeen."
Tämäkin aloitus päätyy itänaapurin mediaan jossa kerrotaan: "Suomalaiset valittavat netin keskustelupalstoilla, että tuoretta naudanlihaakaan ei enää Suomesta saa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex myyjä.
Millä värjäsitte lihan? Punajuuren vai tomaatin mehulla? Molempia olen kuullut käytettävän.
Vertakin on käytetty, eri
Miten niin ei ole?