Mökki on mutta rahaa ei
Miten ihmeessä sais kaikki hoidettua? Joo, typerä aloitus mutta vähän ahdistaa.
Kommentit (45)
Kyllä näillekin on vuokraajansa!!
Harmi, kun et avaa asiaasi enempää.
Mökki on monelle rakas, mutta se vaatii rahaa ylläpitoon ja sen vuoksi siitä voi tulla raskas. On ainakin kiinteistövero ja nykyään myös jatkuvasti kohoavat jätemaksut.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ap avata ongelmaansa vähän enemmän.
Mihin ne rahat ei riitä?
Mullakin on mökki ja niukasti rahaa. Keksin, ettei mökkiä tarvi lämmittää talvella, kun tyhjentää vesiputken syksyllä. Sähkölasku on suurin mökin menoerä Carunan perushinnoittelun vuoksi.
Jos kyse on siitä, ettei ole rahaa remontteihin: teet vain välttämättömät. Kaikki muuhan on vain estetiikkaa ja mukavuuksia. Mökistä voi nauttia kesällä, vaikka se ei ole tiptop-kunnossa.
Caruna on kuitenkin halvimmasta päästä sähköyhtiöitä. Toista ne hinnat ovat täällä Saimaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näillekin on vuokraajansa!!
Harmi, kun et avaa asiaasi enempää.
Mökki on monelle rakas, mutta se vaatii rahaa ylläpitoon ja sen vuoksi siitä voi tulla raskas. On ainakin kiinteistövero ja nykyään myös jatkuvasti kohoavat jätemaksut.
Mukavuudettoman mökin kiinteistövero ei välttämättä paljoa ole. Meillä 55€/v.
Ymmärrän hyvin ettei ap halua vuokrata. En minäkään rakasta mökkiäni kenellekään ulkopuoliselle halunnut antaa käyttöön.
No ne on vähän niinkuin vaihtoehtoja keskenään. Joko käytät rahasi johonkin tuottamattomaan tai säästät ja sijoitat ne.
Mulla ei ole rahaa nytkään eikä varsinkaan kohta kun tulee putkiremppa. Asuntokauppa ei käy jne, kyllä te tiedätte. Mun eka ajatus herätessä on huoli toimeentulosta (olen 100% invalidi eikä tuloni kasva tästä millään) ja toka ajatus on autistisen, aikuisen lapsen toimeentulosta.
Helpointa olisi hommautua hautaan jolloin lapset saisivat sentään rahaa hautaamistani varten ja perintöveroon sekä välittäjän palkkioon.
Mutta kun elämä on kaikesta huolimatta kivaa niin pitää vain koettaa pysyä hengissä ja selviytyä! Ehkä nää rahaongelmat ratkeilee itsekullakin ja vaikka joutunen myymään tämän halvalla, en jää tyhjin taskuin. Muutkin joutuu myymään halvalla ja siinähän säästää varainsiirtoverossa.
Oletko nainen? Iske mies, joka tekee remppaa ja saunottaa.