Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökki on mutta rahaa ei

Vierailija
05.06.2026 |

Miten ihmeessä sais kaikki hoidettua? Joo, typerä aloitus mutta vähän ahdistaa. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se oli ihana paikka mutta tilanteet elämässä muuttuu. Tunnesiteet on niin vahvat, etten sitä myy kun pakon edessä. Kiitos ehdotuksista, enköhän mä jotain keksi. Ap

Vierailija
22/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista saada mökin omistukseen joku ei ku*ipäinen kaveri/sukulainen/tuttava, jonka/joiden kanssa istua alas ja laskea mitä olis kustannukset kimpassa ja voiko osapuoley elää sen kanssa että vuosi jaetaan puoliksi käytön suhteen tai että sovittaessa voidaan kysyä vaihtoa? Ei kaikki ihmiset oo mulkkuja ongelmakumppaneita mutta kyllä se pitää toki varmistaa tietämällä persoona ja että on avoin ja kuunteleva luonne. 

Itse haaveilen tämäntyyppisestä mökin omistamisesta. Kuka siellä nyt muutenkaan joka hetki on ellei asu siellä. Ihan hyvin vois pitää mökkiä kimpassa ja kaikki tietäs koska taas oma aika on. 

Karmealta kuulostaa

No, itsekkyydestä ja ehdottomuudesta täytyy sit vaan maksaa enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä starlink yksi kuukausi ilmaiseksi:

Here's one free month of Starlink service! Starlink high-speed internet is great for streaming, video calls, and gaming in even the most remote locations on Earth. https://starlink.com/residential?referral=RC-DF-5941386-47512-53&app_so…

Saa käyttää muttei oo pakko jos ei taho.

On muuten hyvä jos mökillä ei muuten netti toimi.

Tarvii vaan hyvän paikan jossa taivas näkyy hyvin.

Laskivat nopeuden 300 -> 200 megaseksi mulla mutta hyvin silläkin ehtii.

Voi myös kuskata kodin ja mökin väliä vaikka ei ole se kallis mobiili liittymä.

Ihan sujuvasti antaa vaihtaa käyttö paikkaa, maata ei salli vaihtaa.

Vierailija
24/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista saada mökin omistukseen joku ei ku*ipäinen kaveri/sukulainen/tuttava, jonka/joiden kanssa istua alas ja laskea mitä olis kustannukset kimpassa ja voiko osapuoley elää sen kanssa että vuosi jaetaan puoliksi käytön suhteen tai että sovittaessa voidaan kysyä vaihtoa? Ei kaikki ihmiset oo mulkkuja ongelmakumppaneita mutta kyllä se pitää toki varmistaa tietämällä persoona ja että on avoin ja kuunteleva luonne. 

Itse haaveilen tämäntyyppisestä mökin omistamisesta. Kuka siellä nyt muutenkaan joka hetki on ellei asu siellä. Ihan hyvin vois pitää mökkiä kimpassa ja kaikki tietäs koska taas oma aika on. 

Tämä järjestely harvoin toimii hyvin. 

Miten se ei toimisi niin että sulla on periaatteessa jatkuva oikeus mökkeilyyn kun se toimii ihan hyvin vuokramökkienkin kanssa? Jos säännöt on selkeät niin mikä ongelma? Sanoinhan jo että pitää tietää kenen kanssa tätä miettii mutta ei tosiaan kaikki maailman ihmiset oo itkekkäitä mulkeroita. Jotkut on melko vaatimattomiakin. Ja sovinnollisia. 

Vierailija
25/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmealta kuulostaa

No, itsekkyydestä ja ehdottomuudesta täytyy sit vaan maksaa enemmän. 

Montakos vuotta yli kahdenkymmenen olet elänyt?. Ihmiset pilaa kaiken! Siis ihan kaiken!

Vierailija
26/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, vielä kiinteistöverokin nousi. Mökistä en silti luovu, vain kuolleen ruumiini yli!

Vierailija
27/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Huutaa persuporvari Purra.

Elämä taitaa sen kylläkin sanoa? Taikaseinästäkö kiinteistön ja maan omistaja rahansa saa?

Taika seinä, häh?

Vierailija
28/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaakonkulmalle viherhuone vanhoista ikkunoista.

Vierailija
29/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Puutarhakausi -ohjelmat areenalta

Vierailija
30/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen mökki se on, tarvitseeko se kovasti rahanmenoa? Kun katto ei vuoda, niin siinähän se tönöttää.

Katto ei vuoda mutta olot siellä on alkeelliset ja hankalat, eli hankala vuokrattava. AP

Kyllä monet tykkää alkeellisestakin, jos vain on siistiä ja perushoidettua. 

Vierailija
31/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Suomessa mökin omistajien KESKI-IKÄ on n. 63-vuotta...!

--> Tarkoittaa sitä, että kohta jo asuntonarkkinoilla varoiteltu "harmaa tsunami" vyöryy myös mökkikaupan päälle.

Ikäihmisten mökeistä moni on myös 'tee se itse' ihmisten tekemiä, osa toki hyvin pidettyjä ja kunnollisia, mutta osa ties mitä, ehkä pidempään käyttämättä olleita, puolihomeisia lautalasoja.

Jos on hyvä järven rannalla, mukavuudet, ja suht uusi, ja hinta edullinen, lienee menee kaupaksi.

Mutta arkirealismia on se, että harva nuori OSAA (tai edes haluaa) tehdä helppojakaan 'mökkihommia', vs. siinä missä ennen talkoilla tehtiin saunamökki pitkästä tavarasta viikonlopun aikana. Mutta jos polttopuiden teko tai ulkohuussi voi olla "ongelma".

Päälle vielä epävarmuus työmarkkinoilla ym. niin lähivuosina mökkejä tullee ennätysmäärät myyntiin --> ostajia ei ole--> hinnat droppaa.

Jokainen 'keski-ikäinen' voi verrata aiempi sukupolvia nuorempiin, ja ymmärtää miten eri tavalla perinteinen mökkielämä kiinnostaa/on osaamista esim. omilla (iso)vanhemmilla vs. omat (lapsen)lapset...

Vierailija
32/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne, vielä kiinteistöverokin nousi. Mökistä en silti luovu, vain kuolleen ruumiini yli!

Käytkö mökillä usein, vai rehottaako pihapiiri villinä? Ap

Vierailija
33/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 10 litraa maalia ja kynttilä

Maalaa kaikki valkoiseksi ja etsi joku homo systyttämään kynttilä.

Näin pride kuukautena löydät sytyttäjän helposti

Vierailija
34/34 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuokrasin mökkiäni ja tienasin nettona 33000 euroa vuodessa. Pidin vuokralla ensin 2 vuotta. Sitten tein remonttia ja sen jälkeen vuokrasin 5 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi