Äänestän sitä puoluetta, joka ajaa lukausimaksut korkeakouluihin
Liian kauan vetelehditään ja tehdään 7 tutkintoa, koska ilmaista. Välttämättä ei työllistytä silti.
Itse tein maisterin tutkinnon 4,5 vuodessa, jonka jälkeen heti koulutusta vastaavaan työhön.
Sitä varten lapsille perustetaan nykyään omat sijoitusrahastot ja määräaikaistalletukset, että niillä kuitataan tulevat lukukausimaksut, eikä opintolainaakaan tarvita.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosiaan - minun ja mieheni ääni menee sille puolueelle, joka hoitaa lukukausimaksut suomalaisiin korkeakouluihin.
Ap
Aivan varmasti menee, Nico.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vain työkyvytön loinen esittämässä jotain parempaa.
Miksi työkyvytön loinen haluaisi maksaa enemmän?
Ap
Lapsellisia heittoja tällä "maisterilla". 🤣
Vierailija kirjoitti:
onkin joku amis-drop out
Mitäs jos menisit kertaamaan seiskaluokkaa, ap. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuskin on maisteri; sen verran yksinkertainen on avaus.
Jep selvää amisretoriikkaa tuo, että seitsemän tutkinnon suorittaminen on vetelehtimistä.
Vierailija kirjoitti:
Muissa Euroopan maissa on lapsellisesti lukukausimaksut käytössä. Ne ovat varmasti hyvin lapsellisia maita.
Toisaalta niissä on sitten myös korkeampi palkkataso, kun kaikki eivät mene korkeakouluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoisen yhteiskunnan tärkein kulmakivi on se, että koulutus on aidosti kaikkien saatavilla. Sen saatavuus ei saa olla riippuvaista siitä, pystyvätkö vanhempasi maksamaan koulutuksesi vai eivät.
Mitä teemme tasa-arvoisella yhteiskunnalla? Se on tullut tiensä päähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa Euroopan maissa on lapsellisesti lukukausimaksut käytössä. Ne ovat varmasti hyvin lapsellisia maita.
Toisaalta niissä on sitten myös korkeampi palkkataso, kun kaikki eivät mene korkeakouluun.
Ap
Olisikohan niissä maissa esim. hieman erityyppinen verotus....🥱
Vierailija kirjoitti:
Vit un nuija. Sinä varmaan lakkauttaisit kaiken josta ei ole itsellesi suoraa hyötyä?
Ap:n äly ei riitä sen tajuamiseen, että hän hyötyy yhteiskunnan palveluista. Varmaan hoitelee syöpäänsä ruokasoodalla kuten ideologinen velivainaansa Ilja Janitskin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosiaan - minun ja mieheni ääni menee sille puolueelle, joka hoitaa lukukausimaksut suomalaisiin korkeakouluihin.
Ap
Ihan miten vain. Miksi mainostat tätä palstalla?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
Oikeistolaiset on jo lapsina tyhmimpiä ikäluokassaan. Myöhemmin ero kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit un nuija. Sinä varmaan lakkauttaisit kaiken josta ei ole itsellesi suoraa hyötyä?
Ap:n äly ei riitä sen tajuamiseen, että hän hyötyy yhteiskunnan palveluista. Varmaan hoitelee syöpäänsä ruokasoodalla kuten ideologinen velivainaansa Ilja Janitskin.
Minulla on yksityinen sairausvakuutus kyllä.
Ap
On ehkä syytä lähentyä kansainvälisiä tapoja. Tuollainen ilmaisuus houkuttelee ulkomaisia opiskelijoita, jotka oitis valmistuttuaan lähtevät sitten tienaamaan muualle.
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C---> k
Fasistit helvettiin täältä. Suomesta ette tee Venäjän tai USA:n kaltaista paskastania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIhan miten vain. Miksi mainostat tätä palstalla?
Miksi en mainostaisi? Hyvää asiaa saa ja pitää mainostaa. Keskiluokan asiaa.
Ap
Haluan koulut kapitalistisiksi. Oppilaalle maksetaan palkkaa opiskelusta, jos opiskelija ei suoriudu niin rahantulo loppuu. Kympeistä tulisi luontaisesti lisää extrarahaa.
Aivan sama, äänestä pois. Hukkaan menee äänesi.
Ap on vain työkyvytön loinen esittämässä jotain parempaa.