Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja tätä suurperheen arkea näin kesälomalla

Vierailija
05.06.2026 |

Tänään olen muun muassa 

Tehnyt pienille aamupalat ja välipalat

Tehnyt kaikille ruokaa x2

Siivonnut keittiön x3

Siivonnut vessat

(Ja oksennusta kaikkialta)

Käynyt leikkipuistossa ja hakenut kauppakassitilauksen

Selvittänyt noin kymmenen riitaa

Ja paljon muuta

Olisin jo valmis nukkumaan. Nyt istun ensimmäistä kertaa sohvalle ja kello on puoli viisi. Onneksi mies tuli kotiin ja saan hetken hengähtää. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska töitään laskee. 

Tämä! Tuli sitä itsekin kasvatettua useampi lapsi, nuorimmat asuvat vielä kotona, mutta en ikinä ymmärtänyt tuota valitusta. Niin moni äiti vihasi kesälomia ja huokasi helpotuksesta kun koulut alkoi. Itse ajattelin jo tuolloin täysin päinvastoin, oli ihanaa kun kesälomilla oli aikaa tehdä lasten kanssa kaikenlaista, eikä tarvinnut kuskata aikaisin ketään eskariin eikä ollut huolta kouluhommista. Ihan parasta olla omien lasten kanssa! En vaan käsitä näitä kelle itse valittu elämä on tuskaa.

Vierailija
42/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä yhden lapsen äidin elämää. Tänään olen muun muassa 

-keittänyt kahvit

-kävellyt koiran kanssa metsässä

-leiponut piirakan

-polttanut pilveä

ja illalla pääsen harrastamaan seksiä.

16v muksu on omissa menoissaan ja menee isällensä yöksi. Taidankin korkata punaviinin.

Kiva tietää, juopponis ti. Lasu on vain ajan kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama määrä sivusta tulee vaikka lapsia on 1-5. En oikein ymmärrä tota suurperheellä kehuskelua ja suurperheenä pitöisin yli 4:ä lasta joista osa vaemaan on seuraksi toisilleen. Alle 5000 tuloilla voi laittaa lapset päivähoitoon ja  ilmaisen hoidon saa! 

En ole kehunut? Siinä olet oikeassa että lapsista on paljon seuraa toisilleen ja apua myös mulle. Itse en halua viedä heitä hoitoon vaan haluan että heillä on mahdollisuus kasvaa täällä kotona. 

Vierailija
44/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas perheenäiti joka synnyttää lapsia mutta olettaa että joku muu hoitaa ne kesälläkin.

Vierailija
45/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-keittänyt kahvit

-leiponut piirakan

-polttanut pilveä

16v muksu on omissa menoissaan ja menee isällensä yöksi. Taidankin korkata punaviinin.

Okei. Jännittää hurjasti. "Haluaisin tehdä lasun. Naapurin nainen avasi punaviinipullon".

Onnea 🤣

Vierailija
46/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lisää aiotte vielä tehdä?

Ei lapsia tehdä vaan niitä saadaan jos saadaan. Jos meille vielä lapsi tulee niin saa tulla. Olen kyllä jo melko vanha joten voi olla että meidän perhe on jo kokonainen

Vierailija
47/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita isommat kotitöihin. Ja jo 4-5 vuotias osaa imuria käyttää.

Vierailija
48/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et täällä kirjoittelisi tuollaisia jos olisit suurperheen äiti oikeasti.

Vierailija
49/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas perheenäiti joka synnyttää lapsia mutta olettaa että joku muu hoitaa ne kesälläkin.

Miten niin oletan? Ihan itse olen heidät hoitanut ja hoidan jatkossakin. Mutta on ihan totta että kesällä on raskaampaa kuin kaikki koululaiset ovat kotona ja sotkua ja riitoja on enemmän. Jännä kun sitä ei näköjään saisi edes ääneen sanoa.

Vierailija
50/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olet saanut olla kotona ja mies joutuu heti hommiin raskaan työpäivän jälkeen? Mikä järki?

Kyllä meistä molemmat ovat omalla tavallaan töissä olleet koko päivän. Eikä miestä haittaa omia lapsiaan hoitaa. Ja autan ihan kohta kunhan saan vähän levättyä. Saadaan sitten aikaa kaksin tai teinien kanssa kuin pienimmät menevät nukkumaan. Sitten helpottaa.

Eivätkö teidän teinit osallistu ollenkaan kotihommiin? Minä ja sisareni jouduttiin joka päivä tiskaamaan ja viikonloppuisin siivoamaan kotona.

Vierailija
51/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä kävit tienaamassa perhelle elantoa? Vai vapaapäivälläkö olit?

Et ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
52/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käynyt töissä?

En. Olen äitiyslomalla.

No sittenhän pääset helpolla

Perustele. -ei ap

Vierailija
53/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN. 

Äitiyslomalla?

Vierailija
54/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olet saanut olla kotona ja mies joutuu heti hommiin raskaan työpäivän jälkeen? Mikä järki?

Kyllä meistä molemmat ovat omalla tavallaan töissä olleet koko päivän. Eikä miestä haittaa omia lapsiaan hoitaa. Ja autan ihan kohta kunhan saan vähän levättyä. Saadaan sitten aikaa kaksin tai teinien kanssa kuin pienimmät menevät nukkumaan. Sitten helpottaa.

Eivätkö teidän teinit osallistu ollenkaan kotihommiin? Minä ja sisareni jouduttiin joka päivä tiskaamaan ja viikonloppuisin siivoamaan kotona.

Siivoavat omat jälkensä ja yhteisen huoneensa ja välillä leikkivät pienempien kanssa. Heillä on oikeus olla vielä lapsia. He ehtivät vastuuta kantaa aikuisenakin. 

Vierailija
55/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että jaksat synnyttää ja kasvattaa lisää suomalaisia veronmaksajia. 

Vierailija
56/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoavat omat jälkensä ja yhteisen huoneensa ja välillä leikkivät pienempien kanssa. Heillä on oikeus olla vielä lapsia. He ehtivät vastuuta kantaa aikuisenakin. 

Yhteiset kotityöt kuuluu jo pienillekin. Alapa tehdä kiertävä lista hommista: roskien vienti, tiskit, yleisten tilojen imurointi, vessan pesu. Isommat lisäksi tekemään ruokaa ja leikkaamaan nurtsia.

Muutoin sun uhriutumisesi on aika turha. Mun perheessä jokainen tekee 1 yleisten tilojen siistimishomman joka päivä (tiskit, keittiön raivaus jne.)

Vierailija
57/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja lapset ovat?

Vierailija
58/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska töitään laskee. 

Pakkohan niitä tekemisiä on laskea ja priorisoida. Mutta ihania nämä vanhan ajan sanalaskut, mahdollisimman huono omatunto jokaiselle, joka tuskailee tekemättömien hommien kanssa. Vuorokaudessa on silti rajattu tuntimäärä, joskus kai ihmisen täytyy nukkuakin. 

Vähättely tietenkin auttaa tekemisistä väsynyttä. Yksinhän sitä ihmisen selviytyä täytyy, avun pyytäminen on heikkoutta. Näinhän tämä Suomessa on mennyt kautta aikain, ja edelleen sama jatkuu. Kärsiä pitää, että on kelpo ihminen…

Vierailija
59/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis uusioperhe, edellisistä parisuhteista teinejä, nyt lisäksi  pieniä. Eiköhän se ole ihan oma valinta? Miksi sinun pitäisi tehdä kaikki kotityöt?  Isommat osaavat siivota, pestä pyykkiä, laittaa ruokaa. Lapsille tiukempi komento; jos kotitöitä ja koulua ei ole hoidettu, ei tipu viikkorahaa.

Mitä kotitöitä sinun miehesi tekee? (ai niin, mies vaihtaa palaneet sulakkeet, lamput ja autonrenkaat, onhan siinä paljon projekteja pari kertaa vuodessa). 

Älä valita, jos alistut kotiorjaksi.

Vierailija
60/68 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-keittänyt kahvit

-leiponut piirakan

-polttanut pilveä

Tää on niin outoa! Suomesta löytyy näin tiukkapipoisia ihmisiä. Täällä muualla maailmassa äiti voi hyvin istahtaa terassille ja siemailla lasillisen viiniä, vauva tai pikkulapsi mukana. (Puhumattakaan 16-v.)! Ja kotona tietysti myös. Mutta ei täällä kukaan koskaan olekaan kännissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme