Voi luoja tätä suurperheen arkea näin kesälomalla
Tänään olen muun muassa
Tehnyt pienille aamupalat ja välipalat
Tehnyt kaikille ruokaa x2
Siivonnut keittiön x3
Siivonnut vessat
(Ja oksennusta kaikkialta)
Käynyt leikkipuistossa ja hakenut kauppakassitilauksen
Selvittänyt noin kymmenen riitaa
Ja paljon muuta
Olisin jo valmis nukkumaan. Nyt istun ensimmäistä kertaa sohvalle ja kello on puoli viisi. Onneksi mies tuli kotiin ja saan hetken hengähtää.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käynyt töissä?
En. Olen äitiyslomalla.
Tämä oli provo ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta teillä on?
7
No minkälaista ajattelit suurperheen äidin arjen olevan, kun sellaisen päätit hommata?
Miksi sitten hommasitte niin paljon lapsia? Ei voinut tulla yllätyksenä, että omia lapsia pitää myös hoitaa, jos niitä aikoo maailmaan vääntää.
Joskus kyllä ihmetyttää, kun ihmiset ulisee omista tekemistään valinnoista ja niiden seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä <3
Tiedän tunteen, onneksi saat välillä puhaltaa.
Kiitos, kun kasvatat Suomeen elintärkeitä veronmaksajia. Älä välitä turhan länkyttäjistä, kaikista ei ole tuohon mitä sinä teet!
juurikin näin. Voimia maailman tärkeimmässä työssänne eli vanhemmuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. 3 kertaa keittiön siivoaminen yhden päivän aikana on ihan ajan hukkaa. Oma valinta.
Ei se ole valinta. Kun astiat on likaisina pitkin tasoja niin ei ole tilaa tehdä ruokaa ja hän kuka on nähnyt miten 1.5-vuotias syö niin ymmärtää miksi ruokapöytä ja sen alunen täytyy pestä joka ruoan jälkeen. Tykkään että kotona on siistiä.
No voi voi.
T. Vapaaehtoisesti lapseton.
Toi elämä olisi mulle maanpäällinen helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. 3 kertaa keittiön siivoaminen yhden päivän aikana on ihan ajan hukkaa. Oma valinta.
Ei se ole valinta. Kun astiat on likaisina pitkin tasoja niin ei ole tilaa tehdä ruokaa ja hän kuka on nähnyt miten 1.5-vuotias syö niin ymmärtää miksi ruokapöytä ja sen alunen täytyy pestä joka ruoan jälkeen. Tykkään että kotona on siistiä.
On valinta. Vaihtoehto on myös kestää sotkua
Niin, lapsia on ihan pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Toi elämä olisi mulle maanpäällinen helvetti.
En usko. Tässä on niin paljon myös hyvää. Saa paljon haleja ja rakkautta joka päivä ja ihana nähdä miten kaikki kasvaa ja kehittyy ja huomaa millaisia persoonia he kaikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Et käynyt töissä?
Et oppinut koulussa lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki toiselta suurperheelliseltä (5 lasta, 2-14-vuotiaat): kannattaa laskea omaa rimaa, jos tuntuu, että pää hajoaa kotitöihin. Kyllä mäkin periaatteessa tykkäisin, että meillä olisi siistiä ja ruoka olisi alusta asti itse tehtyä, mutta se ei ole sen arvoista, että se vie kaiken vapaa-ajan.
Kahden ekan lapsen kanssa mä vielä yritin sinnitellä ja pitää yllä kiiltokuvaimagoa, mutta sitten saatiin kaksoset ja oli pakko keskittyä omaan jaksamiseen. Murut pöydän alla ja päällä sekä Lidlin einekset tulivat tutuiksi ja huomasin, ettei niihin maailma kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Missä välissä kävit tienaamassa perhelle elantoa? Vai vapaapäivälläkö olit?
Missä välissä olet opetellut lukemaan? Vai lintsasitko tunneilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On valinta. Vaihtoehto on myös kestää sotkua
No mun mielestä epähygieenisyys ei ole vaihtoehto. Ei täällä olisi mukava olla ja taudit jylläisi vielä enemmän.
Montako lisää aiotte vielä tehdä?
Voi tätä yhden lapsen äidin elämää. Tänään olen muun muassa
-keittänyt kahvit
-kävellyt koiran kanssa metsässä
-leiponut piirakan
-polttanut pilveä
ja illalla pääsen harrastamaan seksiä.
16v muksu on omissa menoissaan ja menee isällensä yöksi. Taidankin korkata punaviinin.
Eikö siinä viidennen jälkeen olisi voinut pistää haarakonttorin kiinni?