Miksi sokerittomia limsoja juovat ovat aina läskejä?
Ja sokerillisia limsoja juovat taas harvemmin? Itse olen huomannut tämän, yleensä ne jotka juovat sokerittomia limsoja ovat aina läskejä. Enkä nyt sano millään pahalla, kunhan vain olen havainnut tällaisen asian.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laihduttaa ja siksi juo sokeritonta.
Sehän ei auta laihtumiseen mitenkään.
Se lisää ruokahalua. Olen tehnyt empiirisen tutkimuksen asiasta🤨
Minäkin.
Mutta tiedän, että makeutusaineet lisäävät ruokahalua ja voin hillitä syömistä.
Jos joisin saman määrän sokerilimuja, saisin n tuhat extrakcal päivässä ja lihoisin.
T: normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo ainakaan. 168/57. Juon kokis zeroa koska en halua saada reikiä hampaisiin.
Zero colakin tekee reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaloreilla on merkitystä painonhallinnassa paljonkin. Sokerilimussa on paljon enemmän kaloreita kuin sokeroimattomassa limussa.
Kyllä.
Mutta makeutusaineet lisäävät makeanhimoa ja ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Megahyperateria ja LIGHT-kokis, siis Light , kuulitko !!!,
-virtahevon kokoisten naisten sanomana.
Tuota sai kuulla jokapäivä sata kertaa ku olin kesän mäkkärissä duunissa .
Olisiko sinusta parempi sitten, että lihava nainen ostaisi sokerilimun aterian lisäksi ja lihoisi entistä enemmän? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ainakin hoikka ja juon sokerittomia limuja.
Et voi olla. Etkö lukenut aloitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso sokerittoman tölkin kalorit, katso.. Yleensä kaloreita on nolla tai 1.
Tämä on totta.
Mutta makeutusaineet lisäävät ruokahalua ja makeanhimoa.
Mun mielestä on jännä juttu, kun tuota heitellään jonain totuutena. En oo koskaan kokenut tuollaista sokerittomia limuja juotuani. Mulla ainakin se limu tyydyttää makean tarpeen, ei tule limun juomisen jälkeen olo, että nyt pitäisi saada lisää makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aina mega-aterian isommilla ranskalaisilla, ylimääräisellä majoneesilla ja nugeteilla. Ja tottakai kevytlimu jotta välttäisin turhat kalorit.
Kevytlimu kumoaa perheaterian kalorit!
Niinkö sä kuvittelet?
Amerikassa ei ollut koskaan niin ylipainoisia ihmisiä kuin sen jälkeen, kun Zero calories-tuotteet tulivat markkinoille!
Keinotekoiset makeutusaineet voivat stimuloida makeanhimoisia reseptoreita ja laukaista dopamiinivasteita aivoissa tuottamatta odotettua sokeria. Tämä voi aiheuttaa väärän "sokeriryntäyksen", jota seuraa lisääntynyt ruokahalu kaloripitoisiin ruokiin. Monet käyttäjät tiedostamattaan perustelevat suurempien aterioiden tai sokeristen välipalojen syömistä "säästämällä kaloreita" juomalla laihdutusjuomaa.
Jotkut tutkimukset viittaavat siihen, että sokerin korvikkeet voivat muuttaa suoliston mikrobiomia, mikä voi vaikuttaa siihen, miten keho käsittelee sokeria ja varastoi rasvaa. Vaikka tätä ei ole yleisesti todistettu ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa, tietyt tutkimukset viittaavat siihen, että kehon huijaaminen odottamaan sokeria voi laukaista insuliinin vapautumisen, mikä johtaa vatsan rasvan varastoitumisen lisääntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
Mun mielestä on jännä juttu, kun tuota heitellään jonain totuutena. En oo koskaan kokenut tuollaista sokerittomia limuja juotuani. Mulla ainakin se limu tyydyttää makean tarpeen, ei tule limun juomisen jälkeen olo, että nyt pitäisi saada lisää makeaa.
Mulla tulee himo saada lisää makeaa. Mutta siihen himoon mä juon lisää sokerittomia limuja. Jonkinlainen kierre tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nehän ei laihduta vaan lihoittaa pulleroa entisestään
Miten ne nyt voi lihottaa, jos tölkissä/pullossa on vain muutama kalori. Jos ei ’’läskikään’’ halua ylimääräisiä kaloreita enää limsan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ainakin hoikka ja juon sokerittomia limuja.
No, ehkä sulla ymmärryys riittää, että mikään yksittäinen asia ei vaikuta painoon.
Siltikin sokerittomat limut vaikuttaa elimistöön samoin kuin sokerilliset, riippumatta kaloreista.
Makeutusaineet eivät kumoa fysiikan lakeja.
Mutta vaikuttaa elimistöön kemiallisesti.
Kuvaile prosessia, jossa makeutusaine lisää kehon massaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
Eli makeutusaine itsessään ei lisää painoa eikä suurin osa kevytjuomien käyttäjistä ole ylipainoisia, eli voidaan luopua tästä demonisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on vaikka moni ei tätä asiaa ymmärrä. Aspartaami sekoittaa nälän tunteen ja saa ihmisen ahmimaan ruokaa entistä enemmän. Ei ruokaa syödä kiloja tai kuutioita vaan ainoastaan sen verran että nälän tunne poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ei ollut koskaan niin ylipainoisia ihmisiä kuin sen jälkeen, kun Zero calories-tuotteet tulivat markkinoille!
Keinotekoiset makeutusaineet voivat stimuloida makeanhimoisia reseptoreita ja laukaista dopamiinivasteita aivoissa tuottamatta odotettua sokeria. Tämä voi aiheuttaa väärän "sokeriryntäyksen", jota seuraa lisääntynyt ruokahalu kaloripitoisiin ruokiin. Monet käyttäjät tiedostamattaan perustelevat suurempien aterioiden tai sokeristen välipalojen syömistä "säästämällä kaloreita" juomalla laihdutusjuomaa.
Jotkut tutkimukset viittaavat siihen, että sokerin korvikkeet voivat muuttaa suoliston mikrobiomia, mikä voi vaikuttaa siihen, miten keho käsittelee sokeria ja varastoi rasvaa. Vaikka tätä ei ole yleisesti todistettu ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa, tietyt tutkimukset viittaavat siihen, että kehon huijaaminen odottamaan sokeria voi laukaista insuliinin vapautumisen, mikä johtaa vatsan rasvan varastoitumisen lisääntymiseen.
Mistä se varastoitava rasva tulee sinne kehoon? Se on tässä oleellisempi juttu kuin makeutusaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on vaikka moni ei tätä asiaa ymmärrä. Aspartaami sekoittaa nälän tunteen ja saa ihmisen ahmimaan ruokaa entistä enemmän. Ei ruokaa syödä kiloja tai kuutioita vaan ainoastaan sen verran että nälän tunne poistuu.
Taas tämä totuus, että aspartaami tekee näin. Ei kyllä ainakaan minun kohdallani tee.
Vähärasvaisia juustoja ostavatkin ovat yleensä läskejä.
No mä olen ihan normaalikokoinen ja juon limua ehkä kerran vuodessa kun on sukulaislapsia kylässä. Sokeritonta se aina on ollut. Nämä lapset ovat tottuneet siihen. Olen joskus maistanut sitä sokeripitoista ja se oli kyllä ällöttävän pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään tutkimus ei kuitenkaan linkitä noita kahta asiaa, joten kyseessä on hieman itse keksimäsi kausaliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Megahyperateria ja LIGHT-kokis, siis Light , kuulitko !!!,
-virtahevon kokoisten naisten sanomana.
Tuota sai kuulla jokapäivä sata kertaa ku olin kesän mäkkärissä duunissa .
Jos he eivät pitäneet sokerilimsan mausta.
Mulla menee näitä päälle 2 litraa päivässä mutta en ole läski. Vettä en osaa juoda kuin pahimpaan janoon.