Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokerittomia limsoja juovat ovat aina läskejä?

Vierailija
05.06.2026 |

Ja sokerillisia limsoja juovat taas harvemmin? Itse olen huomannut tämän, yleensä ne jotka juovat sokerittomia limsoja ovat aina läskejä. Enkä nyt sano millään pahalla, kunhan vain olen havainnut tällaisen asian.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi- ja kohonneet kortisolitasot lihottavat myös. Nykyinen työelämä on huomattavan stressaavaa ja puuduttavaa. Ja täysin toisista syistä kuin ennen. Ennen stressi liittyi selviytymiseen. Nykyinen toimistotyö on monotonista, turhauttavaa ja aiheuttaa hyödyttömyyden tunnetta tekijässä.

Vierailija
102/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutusaineet ovat pahempaa myrkkyä kuin sokeri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama ilmiö kuin siinä kun mennään esim. työporukalla lounaalle. Muut ottavat kunnon annokset ja se ainoa salaatin syöjä on aina se porukan ylipainoinen.

Nykytyöporukassa on useampia ylipainoisia, ellette ole opettajia ja hehän syövät monesti koulussa.

Vierailija
104/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama ilmiö kuin siinä kun mennään esim. työporukalla lounaalle. Muut ottavat kunnon annokset ja se ainoa salaatin syöjä on aina se porukan ylipainoinen.

Nykytyöporukassa on useampia ylipainoisia, ellette ole opettajia ja hehän syövät monesti koulussa.

Ei opettajat enää syö koulussa. Ei kaikille se sonta kelpaa.

Vierailija
105/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain yhtä syytä ylipainon yleistymiseen, vaan useita.

Vierailija
106/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu sokerialkoholien ja keinomakeutusaineiden vaikutuksesta joka saa rasvan kasvamaan. Itse huomasin saman rasvattomalla maidolla ja vaihdoin täysmaitoon jonka jälkeen paino tippunut 8kg puolessa vuodessa.

Mitä helvettiä tarkoittaa "saa rasvan kasvamaan"=

Yksinkertaistus hölmöläisille 

Vierailija
107/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Megahyperateria ja LIGHT-kokis,  siis Light , kuulitko !!!, 

-virtahevon kokoisten naisten  sanomana.

Tuota sai  kuulla jokapäivä sata kertaa ku olin kesän mäkkärissä duunissa .

Olisiko sinusta parempi sitten, että lihava nainen ostaisi sokerilimun aterian lisäksi ja lihoisi entistä enemmän? Niinkö?

Parempi tai paras on juoda aikuisen ihmisen vettä

Vierailija
108/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihduttaa ja siksi juo sokeritonta.

Mutta nehän ei laihduta vaan lihoittaa pulleroa entisestään

Miten ne nyt voi lihottaa, jos tölkissä/pullossa on vain muutama kalori. Jos ei ’’läskikään’’ halua ylimääräisiä kaloreita enää limsan mukana.

Kaloriteoria on elintarviketeollisuuden myyntikikka. Ei muuta

Vierailija
109/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan mahdoton läski oon, kun sokerittomia limsoja juon. 53,5 kiloa.

Vierailija
110/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ainakin hoikka ja juon sokerittomia limuja.

No, ehkä sulla ymmärryys riittää, että mikään yksittäinen asia ei vaikuta painoon.

Siltikin sokerittomat limut vaikuttaa elimistöön samoin kuin sokerilliset, riippumatta kaloreista.

Makeutusaineet eivät kumoa fysiikan lakeja.

Mutta vaikuttaa elimistöön kemiallisesti.

Kuvaile prosessia, jossa makeutusaine lisää kehon massaa?

Ei mitenkään jos syöt vain ja ainoastaan niitä. 

Vierailija
111/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ei ollut koskaan niin ylipainoisia ihmisiä kuin sen jälkeen, kun Zero calories-tuotteet tulivat markkinoille!

Keinotekoiset makeutusaineet voivat stimuloida makeanhimoisia reseptoreita ja laukaista dopamiinivasteita aivoissa tuottamatta odotettua sokeria. Tämä voi aiheuttaa väärän "sokeriryntäyksen", jota seuraa lisääntynyt ruokahalu kaloripitoisiin ruokiin. Monet käyttäjät tiedostamattaan perustelevat suurempien aterioiden tai sokeristen välipalojen syömistä "säästämällä kaloreita" juomalla laihdutusjuomaa. 
Jotkut tutkimukset viittaavat siihen, että sokerin korvikkeet voivat muuttaa suoliston mikrobiomia, mikä voi vaikuttaa siihen, miten keho käsittelee sokeria ja varastoi rasvaa.  Vaikka tätä ei ole yleisesti todistettu ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa, tietyt tutkimukset viittaavat siihen, että kehon huijaaminen odottamaan sokeria voi laukaista insuliinin vapautumisen, mikä johtaa vatsan rasvan varastoitumisen lisääntymiseen.

Mistä se varastoitava rasva tulee sinne kehoon? Se on tässä oleellisempi juttu kuin  makeutusaine.

Et tainnut kuunnella koulussa lainkaan?

Vierailija
112/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen ihan normaalikokoinen ja juon limua ehkä kerran vuodessa kun on sukulaislapsia kylässä.  Sokeritonta se aina on ollut.  Nämä lapset ovat tottuneet siihen.  Olen joskus maistanut sitä sokeripitoista ja se oli kyllä ällöttävän pahaa.  

Karmeeta liiottelua

Vierailija
113/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta kaikki keinotekoinen lisää nälkää, joten ylensyönti on todennäköisin syy.

Vierailija
114/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu muija juo Max-makeutettuja limppareita laihtuakseen, mutta iltapala saattaa olla 700 gramman rasia hunajamarinoitua broileria voissa paistettuna, johon menee puoli litraa kuohukermaa. Parit kolmioleivät ruoanvalmistusruokana ja jälkkäriksi sipsipussi tv:tä katsoessa.

Vierailija
115/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri! Liika proteiini on yksi merkittävimpiä nuorten ja keski-ikäisten miesten lihoittaja

Vierailija
116/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ei ollut koskaan niin ylipainoisia ihmisiä kuin sen jälkeen, kun Zero calories-tuotteet tulivat markkinoille!

Keinotekoiset makeutusaineet voivat stimuloida makeanhimoisia reseptoreita ja laukaista dopamiinivasteita aivoissa tuottamatta odotettua sokeria. Tämä voi aiheuttaa väärän "sokeriryntäyksen", jota seuraa lisääntynyt ruokahalu kaloripitoisiin ruokiin. Monet käyttäjät tiedostamattaan perustelevat suurempien aterioiden tai sokeristen välipalojen syömistä "säästämällä kaloreita" juomalla laihdutusjuomaa. 
Jotkut tutkimukset viittaavat siihen, että sokerin korvikkeet voivat muuttaa suoliston mikrobiomia, mikä voi vaikuttaa siihen, miten keho käsittelee sokeria ja varastoi rasvaa.  Vaikka tätä ei ole yleisesti todistettu ihmisillä tehdyissä tutkimuksissa, tietyt tutkimukset viittaavat siihen, että kehon huijaaminen odottamaan sokeria voi laukaista insuliinin vapautumisen, mikä johtaa vatsan rasvan varastoitumisen lisääntymiseen.

Mistä se varastoitava rasva tulee sinne kehoon? Se on tässä oleellisempi juttu kuin  makeutusaine.

Et tainnut kuunnella koulussa lainkaan?

Ei sitä tietoa koulussa saa.

Vierailija
117/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta kaikki keinotekoinen lisää nälkää, joten ylensyönti on todennäköisin syy.

Voihan olla, että on joitain ihmisiä, joilla makeutusaineet lisäävät nälkää, mutta ei se kyllä mitenkään yleinen juttu ole.

Vierailija
118/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu muija juo Max-makeutettuja limppareita laihtuakseen, mutta iltapala saattaa olla 700 gramman rasia hunajamarinoitua broileria voissa paistettuna, johon menee puoli litraa kuohukermaa. Parit kolmioleivät ruoanvalmistusruokana ja jälkkäriksi sipsipussi tv:tä katsoessa.

Hunajamarinoidut broilerit, kolmioleivät ja sipsit kun jättää pois, niin on sorja vartalo.

Vierailija
119/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että on joitain ihmisiä, joilla makeutusaineet lisäävät nälkää, mutta ei se kyllä mitenkään yleinen juttu ole.

On se ihan kemiallinen reaktio eikä ole yksilöllinen ominaisuus.

Vierailija
120/124 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se ihan kemiallinen reaktio eikä ole yksilöllinen ominaisuus."

Kun selvästi olet noin perillä asiasta, niin selitä tarkemmin, millainen reaktio. Minä en ole tuota kyllä koskaan kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi