Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokerittomia limsoja juovat ovat aina läskejä?

Vierailija
05.06.2026 |

Ja sokerillisia limsoja juovat taas harvemmin? Itse olen huomannut tämän, yleensä ne jotka juovat sokerittomia limsoja ovat aina läskejä. Enkä nyt sano millään pahalla, kunhan vain olen havainnut tällaisen asian.

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystäväpiiri koostuu tosi liikunallisista ihmisistä,jotka jokainen tarkkailee paljon ruokavaliotaan eikä kukaan ole ylipainoinen. Joka ikinen juo sokerittomia limuja siksi, että muuten täyttäisi tuhottomia ylikaloreita limulla. En ole huomannut siis ko ilmiötä :D

Vierailija
162/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo tämä läskialoitusten tehtailu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaineet aiheuttavat samanlaisen insuliinipiikin, kuin sokerilimu.

Tämä. Ja tätä ei moni tiedä tai ei usko.

Ne ei tajua. Mieluummin uskovat myyntiä haluavien valmistajien kaloriteoriaan

Milloin tuon lihomisen pitäisi sokerittomien limujen takia alkaa? Oon monta vuotta juonut niitä ihan säännöllisesti enkä ole vielä lihonut.

Vierailija
164/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruosteet lähtee kun juo aspartaamilitkuja, lähteehän ne moottorin osistakin. Itse en juo limsoja ollenkaan ja ehkä siksi olen tylsän normaalipainoinen

Vierailija
165/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihduttaa ja siksi juo sokeritonta.

Sehän ei auta laihtumiseen mitenkään.

Voi pyhä yksinkertaisuus. 🙄 Jos laihduttaa niin ei halua juoda SOKERIlimsaa.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Tutkimusten mukaan tekolimsa saa elimistön oikein urakalla imeyttämään kaloreita muusta ruoasta itseensä.

Sokerilimu ei toimi näin. Tosin ei stä kannata litrakaupalla edes lutkuttaa.

Vierailija
166/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makeutusaineet vaikuttaa suolistobakteereihin eli nälkähormoni lisääntyy ja syödään enemmän. Hassu juttu koska moni valitsee noita hallitakseen painoaan niin käykin päinvastoin.

Itse juon harvoin limua ja silloin kun juon niin sokerikokis on valintani. Olen normaalipainon alarajoilla, 42-vuotias nainen.

Vierailija
167/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tämä läskialoitusten tehtailu!

Jotain tyydytystä hän kai saa näistä typeristä aloituksista

Vierailija
168/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeellä olet pystynyt tekemään tämän havainnon? Olen ollut pitkään töissä kahvio-alalla, enkä pysty jakamaan käsitystäsi, sillä yleensä siihen ei tule kiinnitettyä mitään huomiota. 

Siksi ihmettelen, mites tavis pystyy, vai kyttääkö muutenkin ihmisten tekemisiä. Miten sun oma elämä. 

Vierailija
169/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso sokerittoman tölkin kalorit, katso.. Yleensä kaloreita on nolla tai 1.

joo kaloreita nolla, mutta makeutusaineet aiheuttaa makeanhimon. revi siitä.

Vierailija
170/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap. . puuttuu se olennainen eli naiset.

Vierailija
171/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsa on ruotsiksi LÄSKDRICK.

Vierailija
172/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkään ei ole mitään tutkimustietoa. Joillekin se saattaa, mutta suurimmalle osalle ei. Ei se ole niin mustavalkoista, eikä muutenkaan Suomessa juoda paljon virvoitusjuomia tai makeitajuomia, toisin kuin Euriopassa, siellä jopa taaperoikäiset aloittavat päivän aamiaisen  makealla juomalla ja hilloilla. 

Suomessa sokeria ja sokerivalmisteita käytetään Eu:n vähiten. Ja silti joidenkin pitää syyllistää. 

Vierailija
173/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkään ei ole mitään tutkimustietoa. Joillekin se saattaa, mutta suurimmalle osalle ei. Ei se ole niin mustavalkoista, eikä muutenkaan Suomessa juoda paljon virvoitusjuomia tai makeitajuomia, toisin kuin Euriopassa, siellä jopa taaperoikäiset aloittavat päivän aamiaisen  makealla juomalla ja hilloilla. 

Suomessa sokeria ja sokerivalmisteita käytetään Eu:n vähiten. Ja silti joidenkin pitää syyllistää. 

joo on makeita aamiaisia ja joskus juomia. mutta ei pitkin päivää jotain puuroja ja leipiä + pullia. noista kertyy hiilareita paljon enemmän. täysjyvät mukaanlukien. suomessa yritetään puhua mustaa valkoiseksi.

Vierailija
174/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskipää! Sun keho ei tiedä on kaloreita. Tietää ainoastaan makeuden. Makeus on se ongelma. 2026 ja jengi ei edelleenkään tiedä miten keho toimii? 

jengi....

Vierailija
175/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutkuttavatko ihmiset oikeasti limsoja kuin viiden pennin huo ra munaa?

Itse juon pieneb lasillisen kerran kahteen tai kolmeen kuukauteen, jos silloinkaan.

Vierailija
176/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joisivat sokerillisia niin olisivat vieläkin läskimpiä, tai sitten eivät tykkää sokerillisten jälkimausta.

Keinolimsoissa on sellainen myrkyllisen äiteläntunkkainen jälkimaku. Todella luonnoton.

Vierailija
177/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lihava ja juon rasvatonta maitoa ja sokeritonta limpparia silloin harvoin kun sitä ostan. Halu on laihtua ja yksi helpoimmista keinoista muuttaa ruokavalioo on vaihtaa kaikki tuotteet kevyempään versioon. 

Vierailija
178/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No makeutusaineet vaikuttaa suolistobakteereihin eli nälkähormoni lisääntyy ja syödään enemmän. Hassu juttu koska moni valitsee noita hallitakseen painoaan niin käykin päinvastoin.

Itse juon harvoin limua ja silloin kun juon niin sokerikokis on valintani. Olen normaalipainon alarajoilla, 42-vuotias nainen.

Jep. Makeutusaineet toimii kuin käänteinen Ozempic. 

Lisäksi aivot luulee makeutta sokeriksi - haima tuottaa insuliinia - verensokeri laskee - tulee nälkä. 

Toki lihominen vaatii sen, että syö enemmän kuin kuluttaa, tiedoksi teille jotka olette juoneet Light-juomia 100 vuotta lihomatta. Pointti onkin se, että light-juomat eivät ainakaan auta syömisen vähentämisessä.

Vierailija
179/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lutkuttavatko ihmiset oikeasti limsoja kuin viiden pennin huo ra munaa?

Itse juon pieneb lasillisen kerran kahteen tai kolmeen kuukauteen, jos silloinkaan.

Minäkin, jos joskus käyn pikaruokaravintolassa niin otan kokiksen ateriaan. 

Makeutusaineelliset on niin hirveän makuisia ettei niitä pystyisi juomaan vaikka maksettais. Joku siinä maussa viestii ettei sitä ole tarkoitettu ihmisen syötäväksi. 

Vierailija
180/180 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jos tehotuotannoissa sikoja halutaan oikein lihottaa, niille annetaan makeutusaineita. Mitä siitä voisi päätellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi