Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokerittomia limsoja juovat ovat aina läskejä?

Vierailija
05.06.2026 |

Ja sokerillisia limsoja juovat taas harvemmin? Itse olen huomannut tämän, yleensä ne jotka juovat sokerittomia limsoja ovat aina läskejä. Enkä nyt sano millään pahalla, kunhan vain olen havainnut tällaisen asian.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hampaistaan vähänkään kiinnostunut niin ei juo säännönmukaisesti happamia virvoitusjuomia mitenkään ylenmääräisesti. Edes sokeroimattomia. Satunnainen käyttö tuskin haitannee tai lihottaa ketään.

Ei tietty satunnainen käyttö periaatteessa haittaa. Mutta jos kuvittelee keinomakeutettujen ja kalorittomien juomien olevan painonhallinnassa parempia, niin on väärässä. Kaloreilla ei siinä ole merkitystä.

Vierailija
62/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina mega-aterian isommilla ranskalaisilla, ylimääräisellä majoneesilla ja nugeteilla. Ja tottakai kevytlimu jotta välttäisin turhat kalorit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerilimusta jää hampaisiin ällöttävä likainen tunne.

Vierailija
64/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerittomat limsat lihottaa. Vaikka niissä ei ole kaloreita. Ne sotkevat aineenvaihdunnan.

Syystä, että ovat kemikaaleja. Ei ravintoa.

Sä meinaat, ettei ruoassa ole kemikaaleja?

Vierailija
65/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ainakin hoikka ja juon sokerittomia limuja.

No, ehkä sulla ymmärryys riittää, että mikään yksittäinen asia ei vaikuta painoon.

Siltikin sokerittomat limut vaikuttaa elimistöön samoin kuin sokerilliset, riippumatta kaloreista.

Makeutusaineet eivät kumoa fysiikan lakeja.

Vierailija
66/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta tuli joskus TV-dokumentti, jossa ihmisryhmille tehtiin testejä. Toinen ryhmä joi sokerillisia ja toinen makeutusaineilla makeutettuja juomia ruuan ohessa. Lopputulos oli se, että makeutusaineilla makeutettuja juomia juoneet söivät määrällisesti enemmän ruokaa. Perustui jotenkin siihen, että aivot olettivat saavansa myös limonadista energiaa ja kun sitä ei tullut, asia kompensoitiin syömällä lisää. Makeutusainepitoiset juomat eivät lisänneet kylläisyydentunnetta. Oli muistaakseni jokin brittitutkimus.

Joillain makeutusaineilla voi olla haitallisia vaikutuksia aivoterveyteen (esim. ranskalainen tutkimus osoittanut niin).

Itse juon sokerillisia juomia, koska minulle tulee yleensä huono olo makeutusaineita sisältävistä juomista.

Mikä sitä lisäpuputettavaa lappaa koneeseen, ellei oma käsi?

Vierailija
67/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina mega-aterian isommilla ranskalaisilla, ylimääräisellä majoneesilla ja nugeteilla. Ja tottakai kevytlimu jotta välttäisin turhat kalorit.

Kevytlimu kumoaa perheaterian kalorit!

Vierailija
68/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ainakin hoikka ja juon sokerittomia limuja.

No, ehkä sulla ymmärryys riittää, että mikään yksittäinen asia ei vaikuta painoon.

Siltikin sokerittomat limut vaikuttaa elimistöön samoin kuin sokerilliset, riippumatta kaloreista.

Makeutusaineet eivät kumoa fysiikan lakeja.

Mutta vaikuttaa elimistöön kemiallisesti.

Vierailija
69/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on paskaa. Ei kannata juoda niitä.

Vierailija
70/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on aika paljon sokerittomia limsoja juovia ihmisiä, mutta kukaan heistä ei ole läski.

Vierailija
71/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina !!??

Melkoinen otos sinulla on ihmisistä.  

Vierailija
72/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juo limua heh sääliksi käy, juokaa raakaa viina jos jotain juoda täytyy, elätte ehkä 50.v mutta kuolette hoikkina.

Vierailija
73/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama ilmiö kuin siinä kun mennään esim. työporukalla lounaalle. Muut ottavat kunnon annokset ja se ainoa salaatin syöjä on aina se porukan ylipainoinen.

Vierailija
74/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan syövät muutenkin huonosti

Vierailija
75/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaineet? En tiedä

Zerojuomien Aspartaami taisi olla epäiltyjen syöpäkemikaalien listalla?

Vierailija
76/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaineet? En tiedä

Itse asiassa: kyllä. Vaikutusmekanismi on jotenkin sellainen, että elimistö saa ristiriitaista tietoa, kun kieli ilmoittaa aivoille makeasta, mutta ruoansulatuskanavaan päätyvästä aineksesta ei imeydy hiilihydraatteja verenkiertoon. Vaikuttaa haitallisesti mm. insuliinieritykseen.

Vierailija
77/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama ilmiö kuin siinä kun mennään esim. työporukalla lounaalle. Muut ottavat kunnon annokset ja se ainoa salaatin syöjä on aina se porukan ylipainoinen.

Ja jos ylipainoinen söisi sen kunnon annoksen, ihmettelisit miksei se syö salaattia kun kerran on ylipainoinen. Lihavalle seurassa syöminen on ahdistavaa, syö mitä tahansa, aina on arvostelun kohteena. Sama homma limun kanssa, ihan sama onko sokerilla vai ilman, väärin menee kuitenkin.

Vierailija
78/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla ylipainoisia ja sokerilimuja ei ole juotu vuosiin, van sokerittomia. Eli "aina läskejä" ei päde. Ja kun mainittiin, että työpaikkaporukassa kun mennään syömään niin lihavat vain ottaa salaatin. Kyllä se meillä on päinvastoin, lihavimmat vetää rasvaista ruokaa, parhaassa kunnossa olevat ei-lihavat vetävät salaatin.

Ja se, mitä syö kerran viikossa kun menee työporukalla syömään tai mitä vetää sen kerran kun käy ravintolassa vetämässä limsan ja jonkin aterian, se on pieni osa ihmisen syömisestä eikä se määrää juuri mitään ihmisen painosta. Ylipäätään paino riippuu siitä mitä syöt ja mitä kulutat. Minä syön 3000-5000 kCal päivässä mutta treenaan 10-14 kertaa viikossa ja viimeisen vuoden aikana olen laihtunut 2-3 kg. Olisi ollut vara vetää sokerilimsaa ja eläinrasvoja vaikka kuinka. Mutta jos joku nyt uskoo, että sokeriton limpsa ja salaatti lihottaa, niin minulle fine.

Vierailija
79/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihduttaa ja siksi juo sokeritonta.

Sehän ei auta laihtumiseen mitenkään.

Katso sokerittoman tölkin kalorit, katso.. Yleensä kaloreita on nolla tai 1.

Tämä on totta.

Mutta makeutusaineet lisäävät ruokahalua ja makeanhimoa.

Vierailija
80/94 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu sokerialkoholien ja keinomakeutusaineiden vaikutuksesta joka saa rasvan kasvamaan. Itse huomasin saman rasvattomalla maidolla ja vaihdoin täysmaitoon jonka jälkeen paino tippunut 8kg puolessa vuodessa.

Mitä helvettiä tarkoittaa "saa rasvan kasvamaan"=

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän