Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen, kun en suostu muuttamaan hänen töittensä perässä

Vierailija
04.06.2026 |

Asutaan pienehkössä keskisuomalaisessa kaupungissa. Mies sai kovan luokan työtarjouksen Espoosta. Meillä on 7,9 ja 11v lapset. Ihana koulu, upeat kaverit ja kiva 5h asunto uudessa kerrostalossa. En suostu muuttamaan. Lasten takia. En halua repiä lapsia juuriltaan. 

Mies on vihainen ja murjottaa toista viikkoa, koska olen muka este hänen menestykselleen. Yksin mies ei suostu muuttamaan. 

Mitä tästä suhteesta voi enää tulla? 

Kommentit (756)

Vierailija
701/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Vierailija
702/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan pelkäätte lasten puolesta. Me muutettiin pienestä kylästä keskisuuren kaupunkiin, kun lapset olivat 3-11 vuotiaita. Kun lapset olivat 11-19 vuotiaita muutimme miljoonakaupunkiin ulkomaille. Nyt enää vain yksi lapsista mukana ja kolme vanhinta Suomessa. Lasten mielestä ihan parasta, että olemme ”heittäytyneet” ja uskaltaneet. Teidän pitäisi kuitenkin vain mennä etelä-Suomeen… Ehdottomasti perhepalaverin paikka. Isä saa kertoa oman puolen, sinä omat pelkosi, mutta tärkeä tehdä lapsille selväksi, että elämä jatkuisi harrastuksineen, mutta eri ympäristössä. Meidän lapsista tuli rohkeita ja menestyjiä ja pitkälle sen takia, että perheenä uskallettiin. 

Espoo onkin ulkomaan miljoonakaupungin veroinen seikkailu koko perheelle. Lapsetkin oppivat puhumaan espoota. 

Siinähän virnuilet, mutta paikallisen koulun kun hyvin valitsee niin verkostoituminen alkaa ja siitä on matkan varrella hyötyä.

Mahtaako mies käyttää koulun valitsemiseen tarpeeksi aikaa? Asuntokin pitäisi löytää koulun läheltä.

Kun me asuttiin ulkomailla niin mä hoidin kyllä lasten koulujen selvittämisen ja paluujärjestelyt. Ilmeisesti ap ei sellaiseen kykene. Hän kiusallaan vaatii että miehen pitää hoitaa ihan kaikki.

Miksi hoidit? Vai etkö itse tehnyt töitä, niin sinulla oli ylimääräistä aikaa? Nämähän ovat juuri niitä metatöitä, jotka aina oletetaan naisen hoitavan oman työnsä ohella. Muutetaan miehen halusta, mutta edelleen naisen odotetaan järjestävän kaikki asiat, mies voi vaan olla ja valittaa raskaasta työstään, jossa muiden pitää häntä tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Vierailija
704/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Niin, ne lapset haluavat muuttaa sinne, ei siis vain viikonloppuisin hengata. 

Vierailija
705/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Mistä sä niin päättelet? 

Vierailija
706/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex sai muinoin päähänsä, että pyytäisi työsiirtoa erääseen Aasian maahan ja tietenkin oletti minun ottavan lopputilin omasta työstäni ja muuttavani mukana. Ei tulisi kuuloonkaan, että jättäisin oman ansiotyöni ja jättäisin tutun seesteisen arkeni jonkun toisen ihmisen mielihalun vuoksi.

Pyysi myös kerran seurakseen ulkomaille työreissulleen. Mutta kuulemma minun olisi pitänyt itse hoitaa matkustamiseni, sillä firma hoiti hänen matkansa. Eli toisin sanoen hän itsekkäästi olisi vain halunnut seuraa hotelli-iltoihinsa jottei hänellä olisi niin tylsää. En todellakaan lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
707/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Eli oletusarvona on, ettei ap ole kykenevä solmimaan ystävyyksiä tai edes kaverisuhteita enää aikuisiällä? 

Ok.

Vierailija
708/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Tai sitten hän tuntisi olonsa vajavaiseksi yksin siellä Espoon asunnossaan kun ikävöi perhettään. 

Peilaan tätä tosin nyt ihan vain omiin kokemuksiini hotellikuolemasta. Kerran esim. olin kaukoidässä usean viikon työmatkalla kun lapselle tuli äkkilähtö vaihtariksi ja oli kyllä kova paikka kun ei voinut olla saattamassa häntä reissuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
709/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Eli oletusarvona on, ettei ap ole kykenevä solmimaan ystävyyksiä tai edes kaverisuhteita enää aikuisiällä? 

Ok.

Kuinka monta uutta ystävää sinä olet saanut nelikymppisenä tai vanhempana? Siis ystävää, ei tuttavaa. Töissä tutustuu uusiin ihmisiin, samoin silloin, kun lapset ovat pieniä, mutta kumpaakaan ei ole ap:n elämässä.

Vierailija
710/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Tai sitten hän tuntisi olonsa vajavaiseksi yksin siellä Espoon asunnossaan kun ikävöi perhettään. 

Peilaan tätä tosin nyt ihan vain omiin kokemuksiini hotellikuolemasta. Kerran esim. olin kaukoidässä usean viikon työmatkalla kun lapselle tuli äkkilähtö vaihtariksi ja oli kyllä kova paikka kun ei voinut olla saattamassa häntä reissuun.

Aloittajan mies pystyy tekemään etätöitä, joten hän on pois kotoa korkeintaan 3-4 päivää viikossa. Tuon pitäisi onnistua ihan keneltä tahansa. Muuten mies ei pysty lähtemään edes kavereiden kanssa reissuun, kun siinäkin joutuu olemaan perheestä erossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
711/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Eli oletusarvona on, ettei ap ole kykenevä solmimaan ystävyyksiä tai edes kaverisuhteita enää aikuisiällä? 

Ok.

Aloittajalle se voi olla vaikeampaa, jos hän muuttaa uudelle paikkakunnalle. Miehellä on työkaverit, lapsilla koulukaverit, mutta ap työskentelee yksin kotona päivät pitkät. Hänen pitäisi siis niitä ystäviä jostain erikseen lähteä iltaisin hankkimaan tai muuten on "ypöyksin", kun ei tunne sieltä muuta kuin perheensä. Eikä se välttämättä ole helppoa, jos kaikilla on jo ennestään omat piirinsä. 

Vierailija
712/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Miten niin? Mielestäni on päin vastoin kiitettävää, että mies haluaa perheensä lähelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
713/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Niin, ne lapset haluavat muuttaa sinne, ei siis vain viikonloppuisin hengata. 

Ai, nytkö lapset haluavat muuttaa? Missä kohtaa ap on palannut kertomaan tästä?

Vierailija
714/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Tai sitten hän tuntisi olonsa vajavaiseksi yksin siellä Espoon asunnossaan kun ikävöi perhettään. 

Peilaan tätä tosin nyt ihan vain omiin kokemuksiini hotellikuolemasta. Kerran esim. olin kaukoidässä usean viikon työmatkalla kun lapselle tuli äkkilähtö vaihtariksi ja oli kyllä kova paikka kun ei voinut olla saattamassa häntä reissuun.

Aloittajan mies pystyy tekemään etätöitä, joten hän on pois kotoa korkeintaan 3-4 päivää viikossa. Tuon pitäisi onnistua ihan keneltä tahansa. Muuten mies ei pysty lähtemään edes kavereiden kanssa reissuun, kun siinäkin joutuu olemaan perheestä erossa. 

Arkipäivän elämästä se on kaikki pois ja lisäksi pitää vielä reissata. 

Samaan aikaan ap askartelee vanerikorviksiaan kaikessa rauhassa himassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
715/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tuote nimeltä "uusi elämä Espoossa", jota muu perhe ei suostu ostamaan. Sen sijaan, että mies selvittäisi asioita ja esittelisi ne perheelle perustellen, miten jokaisen elämä ihan henkilökohtaisesti kohenee, mies käyttääkin ajan murjottamiseen. Mies on tuhlannut toista viikkoa hukkaan, kun tuossa ajassa hän olisi saanut aikaan toimivat suunnitelmat kodin myynnistä, uuden ostamisesta sekä asunnon, koulun ja harrastusten sijainnista. Mies ilmeisesti odottaa, että vaimo hoitaa kaiken tuon, hän menee vain töihin.

Palstan naisille on tyypillistä että ovat valinneet kelvottoman miehen.

Ap:n mies ei ole täysin kelvoton.Tekee duunia ja on saanut merkittävän mahdollisuuden edistyä urallaan. 

Kaikesta sitä näköjän voikin puolisoa syyllistää.

Ehkä ihan "hyvä' mies mutta millainen mies mököttää viikkokausia. Ja jos ap arvostaisi miestään niin muuttaisi mihin mies haluaa. 

Mies ei ilmeisesti ole esittänyt mitään muuta ideaa kuin Espooseen muutto. Sitä ennen pitää ratkaista monen monta asiaa, johon menee aikaa, joten miksei mies ole tehnyt niin?

Uusi työkin vaatii ajattelemista ja neuvotteluja.

Oli ehkä luullut, että vaimosta saisi tukea.

Mutta onkin joutunut puun ja kuoren väliin.

No, mies voi hankkia uuden ja mukavan asunnon työpaikkakunnalta. Lapsetkin alkaa ehkä kiinnostua ja viihtyä siellä vapaa-aikoinaan.

Pian ap saa vaikka laulaa kenenkään häiritsemättä unelmakotinsa saleissa.

Lapset innostuisi viettämään aikaa mieluummin kaukana kavereista?

Teini-iässä hankasin vastaan edes kesämökille lähtemisestä, koska kaverit ja nuoren sosiaalinen elämä kiinnosti enemmän kuin perheen kanssa hengailu.

9-11 -vuotiaat joutuvat usein muuttamaan jos vanhemman työ sitä vaatii.

Ja kuinkas sitten käy, jos se hyvä kaveri sattuu muuttamaan.

Vanhempien työ on se, joka mahdollistaa lasten elämisen ja asumisen.

Tässä nyt luotiin sellaista skenaariota, että kun ap ei suostu muuttamaan, niin mies ottaa eron ja muuttaa pysyvästi. Ja miten lapset alkavat omasta tahdostaan haluta viettää kaiken vapaa-ajan tuolla isän paikkakunnalla (pointtina, kuinka ap jää ypöyksin itkemään, että miksei vaan lähtenyt).

Vaikka olisi kuinka iso kaupunki täynnä siistejä kauppoja, on ne äkkiä nähty, kun ei ole muuta hengailuseuraa kuin vanhempi ja sisarukset. Oli minullakin mökillä seurana sisarukset, silti oli joka kerta sama tappelu, kun en halunnut lähteä.

Eli oletusarvona on, ettei ap ole kykenevä solmimaan ystävyyksiä tai edes kaverisuhteita enää aikuisiällä? 

Ok.

Kuinka monta uutta ystävää sinä olet saanut nelikymppisenä tai vanhempana? Siis ystävää, ei tuttavaa. Töissä tutustuu uusiin ihmisiin, samoin silloin, kun lapset ovat pieniä, mutta kumpaakaan ei ole ap:n elämässä.

Muutamia. Töistä, harrastusten piiristä, naapurustosta, lasten koulukavereiden vanhemmista.

Vierailija
716/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Tai sitten hän tuntisi olonsa vajavaiseksi yksin siellä Espoon asunnossaan kun ikävöi perhettään. 

Peilaan tätä tosin nyt ihan vain omiin kokemuksiini hotellikuolemasta. Kerran esim. olin kaukoidässä usean viikon työmatkalla kun lapselle tuli äkkilähtö vaihtariksi ja oli kyllä kova paikka kun ei voinut olla saattamassa häntä reissuun.

Voi olla, mutta kommentoin tuohon, että miehelle olisi niin rankkaa, jos joutuu reissaamaan viikonloppuisin. Niitä voimia kyllä saisi kerättyä iltoina, jolloin ei tarvitse tehdä mitään tai lähteä minnekään.

 

Muutenkin jännä, että kun yleensä ajatellaan, että vanhemmat tukevat lapsiaan, niin tämäpä mies tarvitseekin ne lapsensa tukemaan häntä. 

Vierailija
717/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Miten niin? Mielestäni on päin vastoin kiitettävää, että mies haluaa perheensä lähelleen.

Mutta miestä ei niinkään kiinnosta miten perhe voi, vaan lähinnä se, että hän itse voi hyvin.

Vierailija
718/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt suin päin muuttako koko perhe.  Voi olla ettei työpaikka ookkaan hyvä.  Tai muuten ette siellä päin viihdy.

Pikku asunto miehelle työnsä läheltä. Viikonlopun matkakustannukset voi vähentää verotuksessa. 

Aika rankkaa opetella uutta haastavaa työtä ja reissata viikonloput

Mieshän saisi toipua ja levätä rauhassa kaikki arki-illat siellä Espoon asunnossaan. Ei tarvitsisi auttaa lasten läksyissä tai kuskailla heitä minnekään. 

Tai sitten hän tuntisi olonsa vajavaiseksi yksin siellä Espoon asunnossaan kun ikävöi perhettään. 

Peilaan tätä tosin nyt ihan vain omiin kokemuksiini hotellikuolemasta. Kerran esim. olin kaukoidässä usean viikon työmatkalla kun lapselle tuli äkkilähtö vaihtariksi ja oli kyllä kova paikka kun ei voinut olla saattamassa häntä reissuun.

Aloittajan mies pystyy tekemään etätöitä, joten hän on pois kotoa korkeintaan 3-4 päivää viikossa. Tuon pitäisi onnistua ihan keneltä tahansa. Muuten mies ei pysty lähtemään edes kavereiden kanssa reissuun, kun siinäkin joutuu olemaan perheestä erossa. 

Arkipäivän elämästä se on kaikki pois ja lisäksi pitää vielä reissata. 

Samaan aikaan ap askartelee vanerikorviksiaan kaikessa rauhassa himassa.

Sittenhän miehen ei kannata ottaa työtä vastaan. Sieltä kehyskunnistakin tulee yhteen suuntaan työmatkaa kymmeniä kilometrejä.

Vierailija
719/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Mistä sä niin päättelet? 

Koska mies on aloittajan mukaan itse sanonut, että työ on niin vaativaa, että perheen on oltava siinä vieressä tukemassa, ei voi muuttaa sinne yksin.

 

Entäpä sitten, jos lapsilla onkin rankkaa uudessa koulussa ja uusissa harrastuksissa ja miehen pitäisikin pystyä ja jaksaa tukea heitä? Mitenpä sitten jaksaa vaativassa työssään? Odottaako, että ap hoitaa kaiken?

Vierailija
720/756 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua läpi mutta jos työtarjous on nykyisestä työpaikasta niin voi olla laatua ota tai jätä. Jättäminen tarkoittaa tuossa tapauksessa että joku muu ottaa ja seuraavassa YT:ssä voi käydä kylmät, sitäkö siis halutaan?

Ei kukaan ole käskenyt jättää. Vaan voi asua lähityötä vaativat ajat siellä työpaikkakunnalla.

Uudessa työssä jo muutenkin, kun ei tiedä miten koeajalla käy, niin en todellakaan lähtisi tekemään isoja elämänmuutoksia.

Koeajalla työsuhteen lopettaminen on aika harvinaista.

Ei ole harvinaista. Erityisesti kun vaikuttaa siltä, että mies on osaamisensa rajoilla, jos tarvitsee koko perheen tukea edes selvitäkseen työpäivästä.

Mistä sä niin päättelet? 

Koska mies on aloittajan mukaan itse sanonut, että työ on niin vaativaa, että perheen on oltava siinä vieressä tukemassa, ei voi muuttaa sinne yksin.

 

Entäpä sitten, jos lapsilla onkin rankkaa uudessa koulussa ja uusissa harrastuksissa ja miehen pitäisikin pystyä ja jaksaa tukea heitä? Mitenpä sitten jaksaa vaativassa työssään? Odottaako, että ap hoitaa kaiken?

Ei mies ole tuollaisia miettinyt. Näkee vain oman uransa  ja egonsa, perheelleen on varannut roolin suurmiehen kiitollisina tukijoina. Nyt kiukuttelee jo toista viikkoa, kun ap ei näe suunnitelman erinomaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi