Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki hylätty

Vierailija
04.06.2026 |

Saan kuulemma kuukauden lopussa heidän arvion mukaan 595e yleistukea ja sain kuukauden alussa vain 160 euroa yleistukea. 

Mistä ne repii tuon? 

Nyt on vuokra ja sähkölasku maksamatta tämän takia eli saan häädön. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa asumistukea?

Saan asumistukea mutta se ei kata koko vuokraa. 

Omavastuuosuus eli 100e mik on ennen maksettu toimeentulotuesta automaattisesti j suoraan vuokraantajall  on nyt maksamatta koska hylätty toimeentulotuki päätös 

No maksat siitä 160 eurosta sen satasen, onko vaikeaa tajuta. Miten kukaan kehtaa kitistä kun maksaa itse asumisesta vain satasen? 

Itse....

Vierailija
22/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsi laiska paska KÄRSI!!!!!!!!!!!!! Hahahjahahjajajajajajjaajhahahhahahah

Kuka nyt Suomen suvessa kärsisi? Ainoastaan työssäkäyvät kärsii kun meigä istuu kalassa ja nostaa kankkua päästäen raikuvan pierun. Siinä on kalaa kahdeksi päiväksi ja ei tarvi vuokrakämpää, kun on teltta. Säästyy tosi isot sossun rahat talvea varte. Kjäh kjäh kkjäh!

Minä voitin sinut. Puhelin ladataan ostoskeskuksella tai kirjastossa ja show must go oonänä oon. Oonänä oon on oon. Kippis ja kulaus!

t. Kela Alonzo, Kela Ronaldo Jekertiti moi moi

Sanakirjaan kohtaan voimafantasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet saanut huhtikuun viimeisen 3 viikon ajalta vielä vanhaa työttömyyspäivärahaa. Ja toukokuun alusta olet sitten saanut viimeiseltä ilmoitusviikoltasi tuon 160 euroa uutta tukea eli Yleistukea.

595 euroa Yleistukea saat sitten, kun kk:n lopussa teet ensin ilmoituksen työttömyysajasta eli seuraavasta 4 viikosta.

Vierailija
24/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamassa yleistukea toisen erän. Tai se on jo maksettu suoraan vuokranantajalle?

Minkä v*tun takia työttömyystuki (=yleistuki) maksettaisiin VUOKRANANTAJALLE, senkin dumbo? Koita nyt ensin selvittää itsellesi, mitä tukia maksetaan ja kenelle, ennen kuin "neuvot" niissä.

Vierailija
25/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee oikaisupyyntö. Selvität kaikki viestillä, meille oli kanssa ilmestynyt jotain ihmeellistä ylijäämää, selitin ettei sellaista ole kun tulot ovat aina yhtä pienet joka kuukausi. Korjasivat päätöksen. 

Kauan kesti päätös? Kuullut että menee valituksissa kuukausia. 

Vierailija
26/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se on samassa lomakkeessa asumistuki. Avaa omakela siitä vaihtoehdot, yleistuki plus asumistuki ja lopeta se valehtelu 

Oletko vähän vtun tyhmä? 

Vierailija
27/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile soittaa ihan kelaan, sain sillä hoidettua päin mäntyä tehdyn päätöksen heti, oli heidän virheensä. Jos eivät auta puhelimessa niin pitää sitten tehdä oikaisupyyntö, missä kestää kauemmin. 

Vierailija
28/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile soittaa ihan kelaan, sain sillä hoidettua päin mäntyä tehdyn päätöksen heti, oli heidän virheensä. Jos eivät auta puhelimessa niin pitää sitten tehdä oikaisupyyntö, missä kestää kauemmin. 

Tuli jätettyä soittopyyntö huomiselle. 

Vierailija
29/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee oikaisupyyntö. Selvität kaikki viestillä, meille oli kanssa ilmestynyt jotain ihmeellistä ylijäämää, selitin ettei sellaista ole kun tulot ovat aina yhtä pienet joka kuukausi. Korjasivat päätöksen. 

Kauan kesti päätös? Kuullut että menee valituksissa kuukausia. 

Kannattaa pyytää itseoikaisua, jos on väärin laskettu. Valitustie on pitkä. 

Vierailija
30/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Pääset hakemaan motivaatiota töihin kadulta.

Mihin töihin? -ei ap

Vierailija
31/31 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa asumistukea?

Saan asumistukea mutta se ei kata koko vuokraa. 

Omavastuuosuus eli 100e mik on ennen maksettu toimeentulotuesta automaattisesti j suoraan vuokraantajall  on nyt maksamatta koska hylätty toimeentulotuki päätös 

Hauskasti aina jotain unohtuu mainita näissä tukijutuissa, kuten tässä aloituksessa asumistuki ja mitähän muita vielä unohtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme