Seilin saarella käyneet, onko siellä näkemistä/tekemistä n. 4 tunniksi?
Katsoin lautta-aikatauluja Turusta ja päiväreissulla Seilin saarella olisi 4h aikaa. Se tuntuu pitkältä. Onko siellä nähtävää, jotta ajan saa kulumaan? Toki lounaan syömiseen kuluu aikaa.
Kommentit (31)
Oltiin vuorokausi. Asuttiin jossain mökissä. Oli jotenkin koskettavaa nähdä vanha kirkko ja hautausmaa ja miettiä millaista on ollut matkustaa Seiliin loppuiäkseen, arkkulaudat mukanaan.
Myös mielisairaala on näkemisen arvoinen. Tästä on kirjoitettu joku romaanikin?
Saari on sinällään kaunis ja historiallinen luontokohde. Sapuska ei tosiaan ihmeellistä ollut mutta ihan syötävää.
Olin niin seilissä että en muista mitään sieltä.
Kävelyä ja rakennusten katselua ja lounas. Sitten luin kirjaa lauttaa odotellessa. Hyvin sujui käynti.
Minusta oli ihana paikka. Tein päivämatkan Nauvoon ja pysähdyin Seilissä menomatkalla. Etukäteen ajattelin, että nostalgian takia käyn myös Seilissä, kun onnistuu samalla lipulla ja olin ollut siellä leirillä lapsena. Mutta sehän oli idyllinen ja rauhallinen ja tunnelmallinen. Söin omia eväitä pihalla ja korkealla rantakalliolla ja kävelin pari lyhyttä luontopolkua. Sinä kesänä ravintolaa ei hurjasti ollut kehuttu niin jätin väliin.
Nauvo tuntui Seilin jälkeen jotenkin keinotekoiselta turistirysältä.
On siellä tekemistä. Kävelyä, eläinten katselua ym. Ihana saaristo.
Siellä ammutaan peuroja jousipyssyillä. Eikö se ole eläinrääkkäystä?
Kävin toissa kesänä yksin päiväreissulla. Otin sen opastetun kierroksen, lounaan ja sitten kiertelin vielä itse kävellen saarella (en mennyt metsiin punkkien takia, vaan kuljin teitä pitkin) . Siinäpä se 4 h melkein meni. Pitää käydä toistekin ja ehkä mieluiten syksyllä.
On siellä jotkut viipyneet pitempäänkin kuin neljä tuntia...
voithan uida mantereelle jos et jaksa olla 4h
Ei kovin paljon nähtävää. Olen käynyt siellä ja korppoossa käynyt ja örön saarella. Ota kaljaa mukaan.
Sanonta "olla seilissä" tulee samasta kuin "laitamyötäisessä" - etenee keinahdellen.
Saari Seili on Själö. Sielujen saari