Ihanaa kun tulee juhannus
Kommentit (758)
Vierailija kirjoitti:
Yhtä turha juhla kuin vappu ja uusivuosi
Noh, kenenkään ei ole pakko niitä viettää, haloo :D
Muistakaa BOIKOTOIDA ATRIAA juhannuksen ruokaostoksilla (ja sen jälkeenkin, jos yhtään välitätte eläimistä). Atria lobbasi hallitusta kumoamaan pienten porsaiden kastraatiokiellon, eli näiden älykkäiden ja tuntevien eläinten kipu ja tuska maatiloilla jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään kivaa. Juuri tullut ero ja joudun olemaan yksin.
19 älä oo yksin, oo vauviksella, täällä me muutkin
Jussi kaivaa lietekärryt esiin... kuten Vappuna, Äitien- ja lakkiaispäivinäkin. Kurjuutta maksimoidessa 0n työkin työmpää, uhriutuvampaa. Väliaikoina on sitten aikaa valittaa tukiaisten pienuutta ja lomittajien saamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jussi kaivaa lietekärryt esiin... kuten Vappuna, Äitien- ja lakkiaispäivinäkin. Kurjuutta maksimoidessa 0n työkin työmpää, uhriutuvampaa. Väliaikoina on sitten aikaa valittaa tukiaisten pienuutta ja lomittajien saamattomuutta.
NIIn. Ajat on muuttuneet. Entisaikaan kurjisteltihin työn sankaruuta ajelemalla hevoosella tai harmaalla Ferkutsonilla samat heinseiväkset kärryyllä vuodesta toiseen. Heinijä joskus vaihdettii kun homehtuuvat. ;) " Ei täs joura mittumaaria viättämähä..."
Lähiössä, kerrostalossa meidän eläkepariskunta viettää juhannusta. Ei haittaa sade eikä hyttyset. Pöytä-raclettella tehdään ruokaa ja jääkaappiin on jo viime viikolla ladattu juomat kylmenemään. FinnHitsit ja Abbat jne soivat taustamusiikkina.
Lauantaina netin uutisista saa lukea miten on Suomessa tapeltu, hukuttu, ajettu juovuskissa, raiskattu jne. perisuomalaiseen ja muinaiseen tapaan.
Auttaisikohan muuten jalkojenhoitajalla käyminen noihin jalkakipuihin?ap
Juhannus on kyllä mukava, kun saa grillailla puugrillillä ja laittaa juhannuskoivuja. Moni on rennompi ja juhlatuulella eli se on sosiaalisempi kuin perus viikonloppu. Toisaalta jos on liian hyvä keli, alkaa ärsyttämään kaikki ne hyvän sään kulkijat, jotka leikkii pitävänsä hetken mökkielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Taas jää moni kiltti ja kunnollinen mies yksin kotiin tänäkin juhannuksena kun ei naisille kelpaa...
Aika moni kiltti ja kunnollinen nainen elää sinkkuna tänäkin juhannuksena. Ero vaan on siinä, ettei me jäädä yksin kotiin itkemään ja katkeroitumaan. Naisten vika siis, ettei sinulla ole juhannuksena mitään elämää? Ota nyt peili jo käteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätin viettää juhannuksen kotona, yleensä olen käynyt kaverilla grillaamassa. Ehkä käyn naapurin parvekkeella grillaamassa.
Eipähän siten tulipalo lähde omasta parvekkeelta. Kysy nyt heiltä lupa kuitenkin...
jätän väliin. ihan turha juhla, kuten vappu ja uus vuos. Varmaan jollekkin kännikaloille iso juttu kun pääsee taas juomaan
Vierailija kirjoitti:
jätän väliin. ihan turha juhla, kuten vappu ja uus vuos. Varmaan jollekkin kännikaloille iso juttu kun pääsee taas juomaan
Kännikalat ei tarvitse syytä ryyppäämiselle. Aina on hyvä päivä olla kännissä.
Tää juhannus on juopoille jälleen hyvä syy örveltää yksi viikonloppu kännissä
Juhannus tulee ja menee ja sitten vuoden kuluttua taas uudestaan.
Jos olet yksin juhannuksen, niin tee siitä iloinen asia ja nauti valosta ja kauniista luonnosta tai ihan mistä tahansa asiasta.
Hyvää mieltä toivottaen koko kesän ajaksi.
Hyvää Juhannusta!
Vierailija kirjoitti:
Tää juhannus on juopoille jälleen hyvä syy örveltää yksi viikonloppu kännissä
Jos se on niin, niin anna örveltää. Tee sinä omaisena oma juhannus ja iloitse kauniista kesästä.
Älä anna juominkien häiritä sinun juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätin viettää juhannuksen kotona, yleensä olen käynyt kaverilla grillaamassa. Ehkä käyn naapurin parvekkeella grillaamassa.
Parvekegrillauksesta voi syttyä tulipalo.
Muuten hyvä, mutta kun täällä on aina kylmä. Kesät talvet saa kulkea pallit jäässä ja perse huurteessa. Tänä vuonna ei ole vielä ollut yhtään oikeaa kesäpäivää eteläsuomessakaan, vaikka on jo melkein juhannus ja keskikesä. Sitten onkin jo kesä kohta ohi.
Suomessa on todellisuudessa kesä ehkä max 3 viikkoa vuodesta. Joka paikassa muualla ihmiset nauttii kesästä ja lämmöstä, mutta eipä tietenkään suomessa. Suomessa on maan tapana, että kuuluu kärsiä ja olla masentunut.
Mietin jo 20 vuotta sitten että, sitä kun vain vanhenee, niin miksi minä täällä jäädyn ja kärsin. Mitä minä odotan tässä kärsiessä? kuolemaako? Seuraavaa olematonta kesääkö?
Tulin siihen tulokseen, että mieluummin vietän kesää 12 kuukautta vuodessa lämpimämmässä paikassa, ettei tarvitse koko ajan palella. Enkä ole ainakaan tähän mennessä katunut päivääkään.
Olen lapsesta asti ollut saaressa juhannukset. Nykyään omalla pikkuruisella mökillä ilman sähköjä ja juomavesikin tuodaan kotoa. Muu ei tunnu juhannukselta. Oli sitten limsaa tai viiniä niin idea on valvoa yön läpi, keräillä 7 kukkaa tyynyn alle ja mitänäitänyoli, tehdä koivuvihdat ja saunoa sekä uida, grillailla notskilla kaikessa rauhassa ja katella mitä linnut puuhailee rannassa. Juhannuksen idea on itelle ainaki ihmetellä yötöntä yötä hiljaisuudessa. Mitkään mölyfestarit ei siihen kuulu.
Tulispa taas se Prisman kassahihna. Se oli paras TVn juhannusohjelma ikinä.